Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد مخلص‌الائمه روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی، افزود: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، ضرورت پوشش واکسیناسیون بیش از پیش احساس می‌شود و اقشار مختلف مردم باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی، شرایط واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی را مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: نوبت سوم واکسیناسیون در استان به مرز ۳۰ درصد رسیده و نوبت اول و دوم به ترتیب ۹۴ و ۸۵ درصد گزارش شده اما برای مقابله با سویه اُمیکرون باید این فرآیند، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی اظهار داشت: فرهنگ پرهیز از برخی اقدامات روزمره که مخاطراتی برای ابتلا به کرونا دارند از قبیل دست دادن همگام احوال‌پرسی همچنان در جامعه رواج دارد که می‌طلبد رسانه‌ها نسبت به آگاه‌سازی عمومی از خطرات این مهم اقدام کنند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: قرنطینه یک‌ هفته‌ای برای مبتلایان به سویه اُمیکرون باید جدی گرفته شود.

وی در خصوص نحوه ارائه آموزش در مدارس استان مرکزی نیز گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تصمیمی برای تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس وجود ندارد اما با توجه به اختیارات، مدارس ابتدایی را دو شیفته می‌کنیم که تعدادی از دانش آموزان حضوری و تعدادی مجازی آموزش دریافت کنند، اما در این بین نباید در تزریق واکسن سهل انگاری صورت گیرد.

استاندار مرکزی افزود: تبلیغات اسلامی و اتاق اصناف هم وظیفه دارند مکان‌های فرهنگی و مراکز تجمع در نقاط مختلف استان مرکزی را مدیریت کنند تا شیوه نامه‌های بهداشتی مورد رعایت قرار گیرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در صورت تداوم شرایط ممکن است در آینده نزدیک تصمیمات سخت‌گیرانه از سوی ستاد ملی کرونا اتخاذ شود.

وی بیان کرد: بدون شک سالمندان از جمله اقشار آسیب پذیر هستند و باید واکسیناسیون این قشر به شکل جدی دنبال شود و لازم است تا خانواده و فرزندان نسبت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای سالمندان توجه جدی داشته باشند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ذخایر دارویی و تخت‌های بیمارستانی در استان مطلوب است و در صورت همکاری مردم و مسئولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه می‌توانیم پیک ششم کرونا را با کمترین میزان تلفات پشت سر بگذاریم.

مخلص الائمه بیان کرد: گزارشی از وضعیت دستگاه‌های فرسوده سی تی اسکن در بیمارستان‌ تهیه شود تا در راستای بهسازی و تکمیل نیازها اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: آمار و ارقام موجود در زمینه شمار مبتلایان و افزایش میزان بستری و مرگ و میر موجود نشان می‌دهد که این استان وارد پیک ششم کرونا شده و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بهروز اکرمی افزود: شرایط موجود نشان از آن است که اگر یک روز نسبت به اتخاذ تصمیمات کارگشا تعلل شود جان مردم به خطر می‌افتد، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تدوین برنامه ریزی برای عبور از این شرایط هستند.

وی ادامه داد: تمامی کارکنان نهادهای دولتی باید حداقل ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌ باشند و مدیران نهادها وظیفه دارند از طریق سامانه ماسک، افراد را ملزم به دریافت واکسن کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: دورکاری در دستگاه‌های اجرایی به طور کلی لغو شده اما زنان باردار و دارای فرزند زیر ۶ سال می‌توانند با موافقت مدیر دستگاه‌ خود از دورکاری استفاده کنند.

اکرمی اظهار داشت: تمامی بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نظامی باید آمادگی کامل برای پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند تا به محض اعلام دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا تالارها و رستوران‌ها باید در شرایط کنونی به صورت بیرون بر یا به نسبت ۳۰ درصد فضای خود پذیرش داشته باشند در غیر این صورت برخورد قانونی اعمال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس گزارشات رسیده شرایط باشگاه‌های ورزشی در استان مطلوب نیست و دستورالعمل‌های بهداشتی به هیچ عنوان در این مکان‌ها رعایت نمی‌شود و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی اصلی این مکان‌ها وظیفه دارد با نظارت گسترده مکان‌های ورزشی را ملزم به رعایت قانون کنند.

اکرمی افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان دلیجان به قم و کاشان که در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، فرماندار و شبکه بهداشت این شهرستان باید بیش از دیگر شهرستان‌ها دغدغه داشته باشند و برای مدیریت شرایط برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: رانندگان حمل و نقل عمومی وظیفه دارند نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز به خوبی رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: فرمانداران وظیفه دارند هر مدرسه‌ای که شمار مبتلایان ویروس کرونا در آنها افزایش یافت، نسبت به تعطیلی آن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: از اواخر آذرماه پیش بینی روزهای سخت با توجه به شیوع سویه اُمیکرون وجود داشت و هر هفته هشدارهای لازم داده می‌شد که سویه کرونا همچون سویه های قبلی خطرات و تهدیدات خود را دارد و باید جدی گرفته شود.

دکتر محمد جمالیان افزود: اکنون با توجه به شرایط کشور و استان مرکزی وضعیت دشواری برای روزهای آینده پیش بینی می‌شود و باید ۲ هدف مهم را در استان دنبال کنیم که کاهش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها و جلوگیری از کاهش فعالیت‌های اقتصادی با توجه با وضعیت معیشت مردم است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به رنگ بندی جدید استان نیاز به تصمیماتی فوری با محوریت پیشگیرانه داریم و اگر تصمیم به موقع اتخاذ نشود دچار بحران خواهیم شد و سلامت مردم با تهدید جدی مواجه می شود و پیش بینی بستری ۲۰۰ مورد را در هفته آینده خواهیم داشت و با توجه به محدودیت ظرفیت بیمارستان‌ها با مشکل روبه رو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: سرعت سرایت سویه اُمیکرون به شدت بالاست و افراد مبتلا در روزهای اولیه هیچ گونه علائمی ندارند.

دکتر جمالیان بیان کرد: ماندگاری سویه اُمیکرون نسبت به سویه‌های جدید بسیار بالاست و سویه اُمیکرون بر اساس تحقیقات می‌تواند هشت روز بر روی سطوح باقی بماند و افراد دیگر را درگیر کند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن دهه فجر، مناسبت‌های این ایام باید پیوست بهداشتی داشته باشند و برنامه‌ها علاوه بر محدودیت جمعیت باید موارد بهداشتی در آن رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است فرمانداران شهرستان‌ها نظارت جدی بر روی پیوست بهداشتی برنامه‌های دهه فجر داشته باشند.

دکتر جمالیان افزود: پیشنهاد می‌شود رستوران‌ها یک هفته ارائه خدمات به صورت بیرون بر باشد و یا اگر محدودیت وجود دارد فاصله گذاری‌ها به دقت رعایت شود چرا که متاسفانه امروز شاهد رعایت نکردن فاصله گذاری‌ها در رستوران‌ها هستیم.

وی ادامه داد: دستورالعمل بهداشتی که توسط وزارت کشور ابلاغ شده برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نگران ابتلای شدید کودکان هستیم و امروز اکثر کودکان درگیر، بی علامت هستند و علائم سرماخوردگی را دارند و با توجه به میزان مراجعه بالای کودکان در بیمارستان امیرکبیر، شاهد وضعیت نامناسبی هستیم.

دکتر جمالیان اظهار داشت: اگر روال شیوع بیماری برای کودکان به این شکل ادامه پیدا کند و با بستری شدید بیمارستان‌ها روبه رو شویم، دچار بحران سختی خواهیم شد چراکه ظرفیت تخت بیمارستانی برای اطفال در استان مرکزی بسیار کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: باشگاه های ورزشی باید با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و فاصله گذاری‌ها و محدودیت جمعیت اعمال شود.

دکتر جمالیان گفت: با توجه به شیوع غیر قابل کنترل اُمیکرون در کشور و استان مرکزی اسفندماه معضل جدی خواهیم داشت و پیش بینی می‌کنیم اگر روند عادی انگاری بدین شکل ادامه داشته باشد شب‌های عید خوبی نخواهیم داشت و از امروز باید پیشگیری با جدیت و نظارت اعمال شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته چهارم دی‌ماه امسال در استان مرکزی ۶۱۱ مورد بود اما در هفته اول بهمن ماه این مهم به یک‌هزار و ۸۲۷ رسیده که حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. 
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در هفته چهارم دی‌ماه ۴۱ نفر گزارش شد اما، در هفته نخست بهمن به ۹۰ مورد رسیده است. 
وی، شمار افراد درمان شده سرپایی کرونا در هفته چهارم دی‌ماه را ۵۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: این آمار در هفته نخست بهمن به یک‌هزار و ۷۳۷ مورد رسید. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در هفته چهارم دی‌ماه امسال یک مورد و در هفته نخست بهمن‌ماه پنج مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی محدودیت های کرونا امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دستورالعمل های بهداشتی کرونا در استان مرکزی هفته چهارم دی ماه سویه ا میکرون بیمارستان ها دکتر جمالیان وظیفه دارند ویروس کرونا مخلص الائمه داشته باشند معاون سیاسی دستگاه ها پیش بینی مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد