Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «کنستانتین لیمیتووسکی» معاون رئیس بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا در مسائل بازرگانی، صنایع سبک و سرمایه گذاری در شهر «تاشکند» دیدار و ابعاد اولویت دار تعمیق بیش از پیش شراکت را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار چگونگی همکاری های متقابل، روند اجرایی طرح های بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا در ازبکستان و همچنین ابعاد اولویت دار تعمیق بیش از پیش شراکت متقابل مورد بررسی قرار گرفت.

تاکید شد که طی سال های اخیر همکاری های متقابل فنی و مالی ازبکستان با بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا به طور قابل ملاحظه ای گسترش پیدا کرده است. از جمله سبد سهام شامل 14 طرح سرمایه‌گذاری در زمینه های تکامل زیربناهای کشاورزی، منابع آب و فاضل آب، بازسازی جاده های زمینی، توسعه بهداشت و انرژی به ارزش کل 2 میلیارد و 800 میلیون دلار، بالاترین شاخص از روی طرح های بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا در کشورهای آسیای مرکزی می باشد.

همچنین گام های بعدی مبنی بر تسریع اجرایی طرح ها و هماهنگی طرح های در دست بررسی تعیین شده است.

طرفین در این دیدار مسایل تعمیق همکاری های بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا با بانک های ازبکستان با توجه به تخصیص خطوط اعتباری برای اجرایی طرح ها مبنی بر توسعه حوزه ها و مناطق و افزایش سطح توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور و همچنین جذب وام های بانک برای تامین مالی شرکت های خصوصی مجری طرح ها در ازبکستان را نیز بررسی کردند.  

همچنین امکانات برقراری همکاری های عملی بین آژانس همکاری و توسعه بین المللی و بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا برای تامین اجرای موثر طرح ها و برنامه های سرمایه گذاری مشترک بررسی شد.

علاوه بر این، چشم انداز سازماندهی کارهای برگزاری نشست سالانه شورای مدیران بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا در سال 2024 میلادی در ازبکستان بررسی و اقدامات بعدی برای تنظیم این ابتکار تعیین شد.

طرفین در پایان این دیدار در مورد تشدید کارهای مشترک با هدف پیشبرد سریع همکاری های عملی در تمام زمینه های همکاری های متقابل به توافق رسیدند.

بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا یک سازمان مالی بین المللی است و آن در 24 اکتبر سال 2014 میلادی به ابتکار دولت چین ایجاد شده است. هدف اصلی این بانک کمک برای توسعه هماهنگی اقتصادی منطقه آسیایی- اقیانوس آرام و همچنین تشویق همکاری های مالی و تامین مالی طرح های زیربنایی است. ازبکستان در 29 نوامبر سال 2016 میلادی عضو بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا شده است.

در حال حاضر ازبکستان با این بانک طرح های زیربنایی را در زمینه های آبیاری، فاضلاب، ساختمانی و بازسازی جاده های زمینی، برق رسانی راه های ریلی، توسعه جامع زیربناهای مناطق به ارزش بیش از دو میلیارد دلار تنظیم می کند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا بانک سرمایه گذاری های زیربنایی آسیا طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رییس‌جمهور و مسئولان برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران در آسیا به پاکستان سفر می‌کنند، در حالی که نخست وزیر اسرائیل در باتلاق جنگ غزه زمین‌گیر شده است، نشان دهنده اقتدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مرندی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا و پیام این سفر به جهان در پی تحولات منطقه اظهار کرد: بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران فضای مثبتی نسبت به کشورمان در جهان عرب و اسلام و حتی در کشورهای غربی و در محافل مختلف ایجاد شد.

وی با اشاره به تبلیغات وسیع علیه ایران در منطقه و جهان در راستای اجرای پروژه انزوای جمهور اسلامی افزود: فصل جدید از مقاومت از ۷ ماه پیش آغاز شد، از همان زمان نگاه‌ها به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تغییر کرده است، با آغاز موج جدید مبارزات جبهه مقاومت، مردم منطقه از جمله مردم پاکستان دیدند که کشورهای دیگر کاری برای مردم غزه انجام ندادند و فقط ایران بود که از جبهه مقاومت حمایت می‌کند، همین امر موجب شد بسیاری از هجمه‌ها علیه ایران خنثی شود و نگاه‌ها تغییر پیدا کند.

تأثیر عملیات وعده صادق در ارتقای جایگاه ایران در افکار عمومی پاکستان

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: بعد از اینکه ایران پاسخ سنگینی به رژیم صهیونیستی داد باز هم تغییر دیگری ایجاد شد و نگاه‌ها به کشورمان مثبت شد که در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مشهود بود، تا جایی که در فرودگاه مسئولان حفاظت پاکستان ابراز احساسات می‌کردند با وجود اینکه کارشان چیز دیگری بود، حتی در بین مردم، نخبگان و رسانه‌ها نگاه مثبت به جمهوری اسلامی در پی عملیات وعده صادق مشهود بود.

مرندی تاکید کرد: گفت‌وگو کردن در چنین فضایی امتیازات خاص خود را دارد، گرچه سفر رئیس‌جمهور به پاکستان سنگین و فشرده بود اما برای آیت‌الله رئیسی مهم بود که مردم پاکستان ببینند چگونه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما برای آن‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستند.

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بعد از عملیات وعده صادق اثبات اقتدار ایران است / اسرائیل در غزه زمین‌گیر شده است

وی این سفر را در راستای ایجاد همگرایی بین ایران و پاکستان فرصتی مغتنم خواند و گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رئیس‌جمهور و مسئولان به کار عادی خود می‌پردازند و سفر می‌کنند و کارهای کشور را پیش می‌برند، نشان‌دهنده اقتدار کشور است در حالی که نخست وزیر اسرائیل درگیر جنگ در غزه بوده و به خاطر مشکلات فوق‌العاده زمین گیر است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل درباره تاکید ویژه رئیس جمهور به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، ادبی و دانشگاهی بین ایران و پاکستان اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان قطعاً در مبادلات اقتصادی و حتی امنیتی دو کشور تأثیر مثبتی دارد سال‌ها تلاش شد تا شکاف بین مردم ایران و پاکستان ایجاد شود اما سفر رئیس‌جمهور به شهرهای مختلف پاکستان و دیدار با علمای شیعه و سنی و دانشجویان و اساتید این کشور بلاشک تأثیر مثبتی در روابط دو جانبه این کشورها دارد.

مرندی تصریح کرد: اتفاق مهمی که رخ داد این بود که مردم پاکستان دیدند چگونه بر خلاف تبلیغاتی که علیه کشورمان می‌شود تنها ایران است که از فلسطین با شدت تمام حمایت کرده و می‌کند و این موضوع تحول مهمی را در جامعه پاکستان به وجود آورد.

کد خبر 748059

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان