Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، در این ویژه برنامه‌ها، موضوعات مرتبط با رویداد انقلاب اسلامی را از نگاه اندیشمندان علوم انسانی مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

ویژه‌برنامه‌های «زاویه» با موضوعاتی چون آرمانِ انقلاب، ایده‌ی انقلاب، جهان انقلاب و قانون انقلاب به بررسی شرایط تاریخی، فرهنگی و اجتماعی دور‌ه‌ی انقلاب خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین طور جریان انقلاب تا امروز را نقد خواهد کرد و با بازنمایی سیر حرکت انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش تا هم‌اکنون، تصویری نو برای پژوهشگران عرصه‌ی علوم انسانی به نمایش خواهد گذاشت.

در این مجموعه پیرامون آینده‌ی پیشِ روی انقلاب اسلامی سخن خواهیم گفت و از اساتید علوم انسانی سوال‌هایی در مورد ارتباط متقابل جهان با انقلاب ایران، انسانی که ایده‌ی انقلاب را پرورش داد و انسانی که انقلاب تعین بخشید، آرمان‌های مردم در دوره‌ی انقلاب و ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی، خواهیم پرسید.

در ویژه‌برنامه‌های زاویه که با حضور یک مهمان برگزار خواهد شد، اساتید علوم انسانی مانند دکتر پارسانیا، دکتر اسماعیلی، دکتر متقی و دکتر آزاد حضور خواهند یافت.

بنابراین گزارش، اولین قسمت از ویژه برنامه دهه فجر زاویه در گفتگو با محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به نسبت مردم و انقلاب می‌پردازد.
انقلاب چه معنایی دارد؟ آیا یک اتفاق تاریخی است؟ نتیجه این دیدگاه در ارتباط با مردم چیست؟ آیا یک جریان مداوم است؟ نتیجه این دیدگاه در ارتباط با مردم چیست؟

وقتی میگوییم «مردم» چه معنایی از آن متبادر می‌شود؟  آیا می‌شود معانی گوناگونی از مردم در ذهن داشته باشیم یا یک تعبیر واحد از آن وجود دارد؟
معنای مردم در تاریخ انقلاب آیا یک مفهوم ثابت بوده است یا تحول تاریخی کرده است؟ منشاء این تحول تاریخی در معنا و - به تبع آن- در مصداق مردم چه بوده؟ نتایج این تحول معنایی چه بوده؟
رابطه مردم و انقلاب از چه نوعی است؟
مردم برای انقلاب یا انقلاب برای مردم؟
انقلاب یا مردم؟ کدامیک در ترازو مهمترند؟ کدام باید به نفع دیگری نادیده رفته شود؟!!
چه طرز تلقی نسبت به مردم و انقلاب و نسبت میان آنها، میتواند آینده مردم و انقلاب را تضمین کند؟
«زاویه» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهار سیما است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مردم و انقلاب ویژه برنامه علوم انسانی ی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق

به گزارش جماران؛ هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تاکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

 

 

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

 

دانلود خط حزب الله جدید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است