Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی از سوی ائتلاف سعودی، بحران سوخت در سراسر یمن تشدید شده است.

به گزارش قدس آنلاین، بحران سوخت در یمن که ناشی از حملات و اقدامات ائتلاف سعودی علیه یمن است بر رنج و سختی مردم در استان‌های مختلف این کشور افزوده است.

از صنعا، پایتخت یمن گرفته تا بخش‌هایی از استان‌های تحت سلطه دولت وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با بحران کمبود بنزین و گازوئیل روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل القاهری، خبرنگار شبکه در صنعاء در گزارشی با اشاره به یک شهروند یمنی که پنج شبانه روز برای دریافت بنزین مقابل یکی از پمپ بنزین‌ها در صف منتظر مانده است، از اوضاع این کشور در سایه نبود نفت و مشتقات آن گفت.

با توجه به کمبود سوخت به هر خودرو ۴۰ لیتر بنزین داده می‌شود و در همین حال هشدار داده شده است در صورتی که بحران به همین شکل ادامه پیدا کند و راه حلی برای آن اندیشیده نشود، ذخایر سوخت موجود به سرعت تمام می‌شود.

عصام یحیی المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن دیروز(جمعه) اعلام کرد که کشتی «EshipsBarracuda» متعلق به برنامه جهانی غذا بوده و ۴ هزار و ۲۲ تن گازوئیل را حمل می‌کرده است. با احتساب این کشتی، تعداد کشتی‌های توقیف شده توسط ائتلاف سعودی به ۹ عدد می‌رسد. هر چند کمیته بین المللی تفتیش آن‌ها را بازرسی کرده است.

گفتنی است نیروهای یمنی چند روز پیش در پاسخ به تنش‌زایی ائتلاف سعودی و امارات و جنایت‌های آن‌ها در یمن طی عملیاتی دقیق، عمق خاک امارات را با موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار دادند و تهدید کردند که اگر امارات به دخالت‌های خود در امور یمن ادامه دهد، این حملات تشدید خواهد شد.

ائتلاف سعود-اماراتی که از سال ۲۰۱۵ جنگ علیه یمن را آغاز کردند، در سال اخیر در مقابل قدرت بازدارندگی و مقابله نیروهای مسلح یمن مجبور به عقب نشینی شده اند و برای مخفی کردن شکست‌های خود مناطق مسکونی یمن را هدف حملات خود قرار می‌دهند و با توقف نفتکش ها، مشکلات یمنی‌ها را افزایش می‌دهند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد از ابتدای ماه ژانویه میلادی و با افزایش تنش‌ها، وزارت بهداشت درگذشت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن ۳۵۰ نفر را به ثبت رسانده است.

به گفته هانس گراندبرگ، نماینده ویژه و هماهنگ کننده امور یمن، تشدید تنش‌ها، بحران انسانی در یمن را افزایش می‌دهد، تلاش‌ها برای امداد رسانی را با مشکل مواجه می‌کند، امنیت منطقه را به خطر انداخته و تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری را تضعیف می‌کند.

ماه گذشته، برنامه جهانی غذا با بیان اینکه تعداد مناطق یمن که از گرسنگی رنج می‌برند در دو سال اخیر سه برابر شده است، هشدار داد که بودجه این سازمان برای ادامه ارائه کمک‌های غذایی به ۱۳ میلیون نفر در یمن در حال اتمام است. از آغاز ماه ژانویه نیز ۸ میلیون یمنی کمک‌های کمتری دریافت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بحران یمن سخنگوی شرکت نفت یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: در این رابطه ۵ دستگاه تریلی کشنده توقیف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار حسن شجاعی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، با انجام عملیات منظم و هماهنگ در محورهای مواصلاتی استان به 5 دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شده شده که جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند. 

وی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی‌ها، مقدار 60 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 24 میلیارد ریال کشف کردند. 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه 5 دستگاه تریلی توقیف و 5 نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

شجاعی‌نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند

سرهنگ یدالله دهقان، نیز از کشف یک تن و 500 کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در شهرستان بیرجند خبر داد. 

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی پلیسی یک انبار نگهداری مواد غذایی قاچاق در شهرستان بیرجند را شناسایی کردند.  مأموران  پس از صحت و سقم موضوع  و پس از هماهنگی با مقام قضایی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند که در بازرسی از انبار، مقدار یک تن و 500 کیلو گرم گردوی خارجی  قاچاق به ارزش  4 میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک نفر متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ