Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:57:14 GMT

بستری بیماران کرونایی در لرستان ۵۰درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۳۶۷۳

بستری بیماران کرونایی در لرستان ۵۰درصد افزایش یافت

کوشکی با بیان اینکه وضعیت الیگودرز در بحث بیماری کرونا نارنجی است، گفت: بستری بیماران کرونایی در لرستان ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به شیوع کرونا و موج ششم این بیماری، اظهارداشت: در هفته پایانی دی ماه به طور میانگین ۳۵۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شده که در هفته اول بهمن ۷۵۴ ابتلا به کرونا ثبت شده که نشان دهنده افزایش صد درصدی کرونا نسبت به دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونایی، افزود: همچنین در هفته پایانی دی ماه طی یک هفته، ۵۵۴ مورد بستری در بیمارستانها ثبت شد که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری طی یک هفته اخیر ۷۵۶ مورد در بیمارستان بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در دی ماه، آمار فوتی ها صفر و یک مورد بود اما طی هفته گذشته آمار فوتی ها به دو مورد در روز افزایش یافته به طوری که در هفته اول بهمن سه نفر در استان بر اثر کرونا فوت کردند.

کوشکی گفت: ضروری است که رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله و واکسن کرونا حتما مورد توجه باشد تا زنجیره بیماری قطع گردد.

وی بیان کرد: هم اکنون خرم آباد در وضعیت نارنجی و سه شهر دیگر از جمله بروجرد، الیگودرز و دلفان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران

فیبروز صفاقی مهمترین علت از دست دادن ظرفیت دیالیز است که معمولاً به دلیل التهاب و فیبروتیک شدن صفاق روی می‌دهد. یافته‌های پژوهشگران برای نخستین بار نشان داد می‌توان از سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی برای درمان ضایعات صفاق استفاده کرد. مطالعات بالینی آینده می‌تواند امکان استفاده درمانی از این سلول‌ها را در مبتلایان به فیبروز صفاقی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، کارآزمایی بالینی از سوی امین احمدی، سودابه اعلاتاب، رضا مقدسعلی، ایرج نجفی، سروش شکرچیان از پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ماستریخ هلند به بررسی تأثیر سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی خود فرد، بر عملکردی صفاق و التهاب آن در افراد تحت دیالیز پرداختند.

در همین ارتباط باید گفت؛ بیماری مزمن کلیه (Chronic kidney disease) یک نارسایی آرام، پیش رونده و غیرقابل برگشت در کلیه است که حدود هفتصد میلیون نفر در جهان به آن مبتلا هستند.

پیشرفت این بیماری می‌تواند تا تخریب کامل کلیه و نیازمند شدن فرد مبتلا به پیوند کلیه یا دیالیز روزانه ادامه پیدا کند. اگر دیالیز دیگر قادر به تصفیه مایعات و محلول‌ها به میزان مورد نیاز برای بیمار نباشد، شرایطی با عنوان ناکارآمدی اولترا فیلتراسیون اتفاق می‌افتد که منجر به بی‌فایده شدن دیالیز برای بیماران می‌گردد.

 فیبروز صفاقی مهمترین علت از دست دادن ظرفیت دیالیز است که معمولاً به دلیل التهاب و فیبروتیک شدن صفاق روی می‌دهد. این شرایط برای حدود ۲۰ درصد از بیماران با سابقه دیالیز طولانی اتفاق می‌افتد. با پیشرفت پزشکی بازساختی (پزشکی ترمیمی) در چند دهه اخیر تلاش‌هایی برای سلول درمانی فیبروز صفاقی صورت گرفته است.

نتیجه این پژوهش که در نشریه بین المللی Archives of Iranian Medicine منتشر شده است، نشان داد، استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی باعث بهبود جزئی در اولترافیلتراسیون و کاهش اندک التهاب در بیماران می‌گردد.

یافته‌های این پژوهش برای نخستین بار نشان داد می‌توان از سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی برای درمان ضایعات صفاق استفاده کرد. مطالعات بالینی آینده می‌تواند امکان استفاده درمانی از این سلول‌ها را در مبتلایان به فیبروز صفاقی مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون