Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ـ هر چند وقت یکبار، در اخبار می‌شنوید که وب سایت یک شرکت به طور موقت برای چند ساعت از کار افتاده است و از دسترسی بازدید کنندگان و مصرف کنندگان به آن وب سایت جلوگیری می‌کند، یا ممکن است ایمیل‌هایی با ظاهری بی‌شرمانه از خانواده یا دوستانی دریافت کنید که در غیر این صورت معمولاً چنین پیام‌هایی را ارسال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف زمان برای یادگیری نکات مربوط به بهبود امنیت و حریم خصوصی وب سایت خود نه تنها به شما کمک می‌کند تا در مورد حفاظت‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید، بلکه آرامش بیشتری برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب آموزشی سه مورد ارزشمند برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از نفوذ بدافزار در وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذاریم.

۱. فایروال‌ها

اگر به دنبال راه‌هایی برای فیلتر کردن ترافیک و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌های خصوصی در وب‌سایت خود هستید، نصب فایروال بهترین خط دفاعی شماست، بسیاری از سیستم‌عامل‌های جدید در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند، و ممکن است شما قبلاً یکی را در دسترس داشته باشید و آن را روشن کرده باشید، اما شما باید آن را تأیید کنید.

به طور خاص، فایروال‌ها تهدیدات سایبری را خنثی می‌کنند و مانع از نفوذ آن‌ها به وب سایت شما می‌شوند، این امر از طریق نظارت شبانه روزی به دست می‌آید، همچنین هرگونه تلاش برای دسترسی به سیستم‌عامل شما را نظارت می‌کند. علاوه بر این، فایروال‌های برنامه کاربردی وب (WAF) می‌توانند یک وب سایت خاص را در برابر نفوذ بدافزار و تهدیدات سایبری پیشرفته محافظت کنند، همچنین این نوع فایروال از سرور وب سایت شما در برابر هر گونه تهدیدی که از طریق روتر یا اتصال داده وارد می‌شود محافظت می‌کند.

۲. نرم افزار آنتی‌ویروس

نرم‌افزار آنتی‌ویروس اغلب به‌عنوان خط دوم دفاعی عمل می‌کند، اگر بدافزاری از دیوار آتش شما عبور کند، نرم‌افزار آنتی ویروس به طور مداوم سیستم‌عامل یا وب سایت‌های شما را از نظر ناهنجاری‌های تهدید سایبری اسکن می‌کند و در صورت یافتن مشکل به شما هشدار می‌دهد.

نه تنها نرم‌افزار آنتی ویروس شما باید به طور منظم به روز شود، بلکه هر نرم‌افزار یا افزونه‌ای که در دستگاه خود استفاده می‌کنید نیز باید به‌روز باشد. به‌روزرسانی‌ها معمولاً شامل پیشرفت‌های امنیتی و وصله‌های آسیب‌پذیری هستند که در برابر بدافزار‌ها دفاع می‌کنند.

۳. حذف بدافزار

اگر نفوذی در وب سایت شما رخ داده است، حذف بدافزار باید بلافاصله انجام شود، البته هنگام استفاده از ابزار حذف بدافزار، مطمئن شوید که وارد هیچ حساب حساسی نمی‌شوید، زیرا بدافزار موجود می‌تواند اعتبار ورود شما را ضبط کند، در اینجا چند مرحله اضافی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حذف بدافزار از وب سایت خود انجام دهید:

- دستگاه را از اینترنت جدا کنید

- با انجام مراحل مربوط به سیستم عامل در حال استفاده، وارد حالت امن شوید

- مانیتور فعالیت سیستم عامل را برای برنامه‌های مخرب بررسی کنید

- اسکن را با اسکنر بدافزار و ابزار حذف انجام دهید

- در صورت نیاز تنظیمات مرورگر وب خود را تنظیم کنید

- کش و کوکی‌های خود را پاک کنید

انجام این مراحل بسته به سیستم عاملی که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وب سایت اخبار فناوری نرم افزار آنتی ویروس حذف بدافزار سیستم عامل وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد