Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گشایش کتابخانه و ساختمان اداری جدید حرم مطهر علوی واقع در صحن حضرت زهرا (س)، با حضور مقامات ایرانی و عراقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با اشاره به نام‌گذاری ویژه طرح توسعه حرم مطهر علوی اظهار داشت: زنده کردن نام حضرت زهرای مرضیه؛ آن بانوی بی نشان در کنار نام همسر گرانقدرش، همواره آرزوی دیرینه جهان تشیع بود که با نام‌گذاری طرح توسعه حرم امام علی بنام صحن حضرت زهرا (س)، این امر محقق و آرامشی برای قلوب ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمدالله این خواست محبین اهل بیت (ع) با مساعدت و همراهی تولیت حرم مطهر امام علی (ع) محقق شد بطوری که طی ماه‌های آتی انشاالله شاهد بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ جهان اسلام خواهیم بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اعتاب مقدسه طی سالهای گذشته با همت و کمک مردم اجرا شده است گفت: آنچه امروز در این مکان مقدس شاهد بهره برداری از آن هستیم، در کنار بخش اداری حرم، کتابخانه بزرگ صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به‌عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های علوم اسلامی تشیع و جهان اسلام است و با توجه به سابقه دیرین شهر و حوزه نجف اشرف در نشر و توسعه علوم دینی و اسلامی، مرکزی خواهد بود با کارکردهای علمی و پژوهشی مختلف که سبب توسعه بیش از پیش مرجعیت علمی نجف اشرف خواهد بود.

وی افزود: این پروژه یکی از ده‌ها پروژه بازسازی و توسعه‌ای بزرگ است که با همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و تولیت‌های محترم اعتاب مقدسه و حرمهای مطهر ائمه معصومین علیها السلام اجرا شده و یا در دست اجراست. پروژه‌هایی مانند صحن حضرت زینب (س) و طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) و بیمارستان امام زین العابدین (ع) و مجمع سید الشهدا (ع) در کربلا یا مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف حرم مطهر سامرا پس از حمله تروریستی و طرح‌های مختلف توسعه‌ای و بازسازی در حرم مطهر کاظمین و اقدامات در امامزاده سید محمد در بلد و مراقد طفلان مسلم در مسیب.

خاموشی گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اوج این همکاری مقدس است که مانند ستاره‌ای فروزان می‌درخشد و پی ریزی دیگر تعاملات را فراهم آورد.

وی افزود: آنچه این همکاری برادرانه و وحدت آفرین را سبب شده است در مرحله اول میزبانی و استقبال بی نظیر برادران عراقی است. میزبانی که بی تکلف از برادران ایرانی و مهمان خود با آغوش باز استقبال کرد و زمینه ابراز محبت و ارادت شیعیان و محبان اهل بیت (ع) را از ایران و دیگر کشورها برای خدمت به اعتاب مقدسه فراهم نمود.

وی با بیان اینکه این تعامل و مشارکت وحدت آفرین سرآغاز پیوند دوباره دو ملت بزرگ شیعه ایران و عراق شد، افزود: دیکتاتور حزب بعث سال‌ها از این پیوند می‌هراسید و حالا اهل بیت (ع) و حرم مقدس ایشان زمینه ساز آن شده است و چه زیباست این «در کنار هم بودن» وقتی که بستر آن بواسطه والاترین انسان‌ها که همانا ائمه اطهار و اهل بیت ایشان است، فراهم شده است.

خاموشی گفت: این جشن در مرحله نخست، جشن باهم بودن برادران شیعه عراق و ایران است و پاسداری و نگهداری از این تحفه‌ای که این انسان‌های بزرگ به دو ملت بزرگ عراق و ایران به ودیعه گذاشته اند، سخت است. لذا باید مراقب و هوشیار باشیم که این دستاورد بزرگ جهان تشیع در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه دچار وقفه نشود و مستمر باقی بماند. البته باید بگویم که این همکاری و محبت مردم ایران و عراق محدود به چند سال گذشته نیست و صدها سال است که عشق و علاقه مردم ایران به اهل بیت (ع) و وجود قبور و حرم و بارگاه ایشان در عراق، سبب مراودات و پیوند تاریخی دو ملت بویژه در بخش مرمت و توسعه عتبات عالیات شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: علما و مرجعیت معظم تشیع نیز از گذشته تاکنون مروج و مشوق این وحدت و یکپارچگی بوده اند و هم اکنون نیز همه علما و مراجع بویژه حضرت آیت الله سیستانی و حضرت آیت الله خامنه‌ای در این امر خطیر پیشگام هستند که بر خود فرض میدانیم از این آیات عظام تقدیر و تشکر کنیم.

براساس این گزارش، تولیت آستان مقدس علوی نیز در این مراسم طی سخنانی از ملت ایران و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تجلیل کرد.

کد خبر 5411484 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: نجف اشرف ایران شیعیان صحن حضرت زینب س سازمان اوقاف و امورخیریه سید مهدی خاموشی عراق فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن انقلاب اسلامی ایران ایران سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه کربلا مداحان تهران مسابقات قرآنی آیت الله مصباح یزدی آیین اعتکاف حضرت زهرا سلام الله علیها اعتاب مقدسه حضرت زهرا حرم مطهر اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات