Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود منظور روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: از  این تعداد، صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال سازی داده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون دستگاه کارتخوان در این مدت، به حساب پرونده مالیاتی متصل شده است.

رییس کل امور مالیاتی کشور ادامه داد: همچنین ۱۵۰ هزار صاحب دستگاه کارتخوان در این مدت، درخواست تشکیل پرونده مالیاتی داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور بیان کرد: همچنین طی ماه های اخیر با توجه به اشرافیت اطلاعاتی موفق شده ایم بالغ بر ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی که با وجود داشتن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی، متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در تعیین مالیات شده بودند، را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرارمالیاتی آنها را بگیریم.

وی بر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی از طریق افزایش اشراف اطلاعاتی و شناسایی گلوگاه های فرار تاکید کرد و اظهار کرد: ما با استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه های کارتخوان، رسیدگی به تراکنش های بانکی و اجرای قانون مالیات های مستقیم می توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی نقاط  فرار مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

وی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت های بازرگانی، پیله وری و حساب های اجاره ای تاکید کرد وگفت: استانداری ها می توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل ها و تعاونی های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات حسن کوماسی مدیرکل پیشین، جعفر پورمختار به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان غربی معرفی شد.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور آذربایجان غربی ارومیه مالیات فرار مالیاتی مالیات اظهارنامه مالیاتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور آذربایجان غربی ارومیه سازمان امور مالیاتی کشور آذربایجان غربی ارومیه مالیات فرار مالیاتی مالیات اظهارنامه مالیاتی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

کد خبر 847398 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه مسکن اجاره مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی