Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@08:48:30 GMT

سلامت نظام اداری با انتصابات فامیلی؟!

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۴۸۷۷

‍‍‍‍‍‍

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی‌راد؛ هنوز چندین ماه از دولت سیزدهم می‌گذرد که شاهد انتصابات فامیلی و اختلافات درون دولتی هستیم. 

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران در سفر به گیلان و در جلسه شورای اداری استان گیلان به تازگی گفته است که امروز بیش از هر زمانی نیازمند سلامت نظام اداری هستیم و سلامت نظام اداری از مسائل بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباطات ناسالم، سیستم اداری را در نظر مردم بد جلوه می‌دهد و به اعتماد آن‌ها آسیب می‌زند.

این سخنان در حالی مطرح می‎شود که کارنامه سیستم اداری دولت سیزدهم تا به امروز به هیچ وجه قابل دفاع نیست. انتصاب‌های فامیلی و عدم هماهنگی بین ارگان‌های مختلف دولت به خوبی نشان از ضعف دولت در سیستم اداری خود دارد. انتصاب‌های فامیلی در ادارات اصلی دولت به خوبی نشان از رانت و روند فاسد ادارات دولتی دارد.

انتصاب‌های فامیلی

بزرگترین مشکل کنونی در سیستم دولت سیزدهم را در انتصاب‌های فامیلی می‎توان دنبال کرد. انتصاب‌های دولت سیزدهم به انتصاب‎های دامادها شهرت پیدا کرده است. از شروع کار دولت جدید روند انتصابات انتقادهای بسیاری را در برداشته است. با این حال ابراهیم رییسی بارها اعلام کرده که این اطلاعات ساخته برخی رسانه‌ها برای تخریب دولت سیزدهم است. 

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفته است: «نقطه قوت دولت این است که انتصابات فامیلی نداریم.» بلافاصله پس از سخنان ابراهیم رییسی در رد انتصابات فامیلی در فضای مجازی مواردی مطرح و نام‌هایی برده شده است.

روند انتصابات فامیلی فقط به این دولت برنمی‌گردد و این روند را در دولت‌های گذشته نیز مردم شاهد بودند. با این حال طرح این مساله با چنین بیان قاطعی از سوی رییس‌جمهوری می‎تواند با اولین نمونه خلاف گفته‌ها، تمام سخنان او زیر سوال برود. 

اندکی پس از استقرار دولت سیزدهم، خبرها و مستنداتی پیرامون انتصابات فامیلی در رسانه‌ها و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد که این اخبار دولت سیزدهم را به دولت دامادها مشهور کرد و به همین دلیل انتصابات مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و جنجال‌های فراوانی را رقم زده است. 

رییسی چندین بار نسبت به اخبار مربوط به انتصابات واکنش نشان داده است. برای مثال رییس‌جمهوری در سفر قم خود گفته است: «متأسفانه، نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال درحالی‌که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل‌شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی کنند.» البته رییسی تا به امروز انتصابات فامیلی را به‌طورکلی منع نکرده و فقط توصیه کرده است که انتصابات فقط براساس روابط دوستی و فامیلی نباشد.

چندین نمونه از انتصابات فامیلی: رضا طاهرخانی داماد رجب رحمانی نماینده تاکستان که به‌عنوان فرماندار دماوند حکم گرفته، میثم نیلی که از سوی وزیر ارشاد حکم عضویت در هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی را دریافت کرده، برادر مقداد نیلی داماد ابراهیم رییسی است، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهور با صدور حکمی، محمدمهدی رحیمی، باجناق فریدالدین حدادعادل را به سمت مدیرکل روابط عمومی منصوب کرده است. 

این‌ موارد نمونه‌های اندکی از انتصابات فامیلی علنی شده هستند. در اوایل دولت به واکنش‌های مربوط به انتصابات جوابی داده نمی‌شد، اما با افزایش فشارها درصدد توجیه برآمدند. با اینکه چندین بار رییس‎جمهوری انتصابات فامیلی را در دولت خود تکذیب کرده است، با این حال حتی نمایندگان مجلس نسبت به انتصابات فامیلی به دولت تذکر داده‌اند. 

در این شرایط اصرار رییس جمهوری بر عدم انتصابات فامیلی می‌تواند یا از عدم آگاهی او و یا از نظر رییس‌جمهوری تعداد محدود این انتصابات تلقی کرد. با این حال سخنان قاطع رییس‌جمهوری در رسانه ملی در مورد انتصابات فامیلی که مثال نقض نیز دارد، می‌تواند مردم را نسبت به سخنان رییس جمهوری کشور دچار تردید کند و اعتماد مردم را نسبت به مقامات بیش از پیش از ببرد. 

در واقع دولت رییسی نیز کمکی به روند بیمار ادارات ما نمی‌تواند بکند، زیرا خود پله را از اول ویران و براساس رانت و فساد برداشته است. مدیران بدون تخصص که براساس فامیل‌بازی منصب‌ها را به دست آوردند، بدون شک توانایی اداره یک ارگان را با نظم ندارند.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدابراهیم رییسی رییس جمهور انتصاب نظام اداری ابراهیم رییسی دولت سیزدهم انتصاب فامیلی انتصابات فامیلی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط اقدامات موثر برای اصلاح نظام اداری کشور انجام شود / نظام ناهماهنگ پرداخت را هماهنگ کنیم کسی به افتخار دولت کف نخواهد زد هشدار رییسی به بانیان وضع موجود کنایه رییسی به دولت های قبلی کسی به افتخار دولت کف نخواهد زد اعطای نشان دکترای افتخاری دانشگاه دولتی روسیه به رییس‌ جمهور ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تشریح پروژه آیلند بانک گردشگری برای وزیر میراث فرهنگی وگردشگری فوری: موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی + جزییات مبالغ چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟ مذاکرات هسته‌ای ایران وارد مرحله نهایی می‌شود تور زمینی قشم چند؟ (جدول ) اصناف باید ٣ دوز واکسن بزنند سرنوشت نامعلوم آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق عرضه املاک در بورس کالا چه مزیتی دارد؟ سلامت نظام اداری با انتصابات فامیلی؟! تجلیل از پیشکسوت صنعت تایر راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن کرونا در البرز چند قربانی گرفت؟ وینگر ۲۵۰ میلیارد تومانی فلامینگو در الهلال! مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد! نهنگ بزرگ اتریوم در حال جمع آوری تدریجی آلت کوین ها کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد عصبانیت زیر پوستی مدیر پرسپولیس از یحیی گل محمدی مراقب یخ زدگی کنتور آب باشید! قیمت مرغ (جدول) بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است رویداد سوپر دیوایس هوآوی در تهران، رونمایی از جدیدترین محصولات روند بستری کرونایی ها در ۲۷ استان‌ صعودی شده است مدیرعامل جدید ایران خودرو کیست؟ زمان فروش و قیمت FMC T۵ از سوی فردا موتورز اعلام شد اومیکرون در واکسن زده ها به چه شکل است؟ بانک آینده در وضعیت قرمز خداحافظی تاکسی‌ های کرج با پول کاغذی کارنامه تجارت خارجی در دولت رییسی شاخص‌های جدید رنگ بندی به ستاد کرونا پیشنهاد داده می شود تفکیک جنسیتی در کافه‌ بازی‌ های مشهد بستری‌ های کرونا در اغلب استان‌ های کشور صعودی شد چرا تجارت ایران با ترکیه پا نمی گیرد؟ هفته گذشته چه بر بازار رمزارزها گذشت؟ ١.٨ میلیون تن کالای اساسی در شناورها سرگردانند گردش تجاری ایران و روسیه رکورد زد آلمان و سوئیس همچنان تنها شرکای اروپایی تجارت خارجی ایران کوچینگ و بیزینس کوچینگ چیست؟ بررسی انواع کوچینگ در کمتر از ۵ دقیقه مروری بر عملکرد چکاوه در دی ماه ۱۴۰۰ روشی ساده برای در امان ماندن افراد از نارسایی قلبی بازنشستگان ۴۷۲ میلیون تومان پاداش می گیرند پرونده ای‌نماد زیر دست دولت و رییس دستگاه قضا قیمت یخچال (جدول) موارد منع استفاده از واکسن آسترازنکا چیست؟ واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در مشهد آغاز شد ​تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۹۱ میلیون گذشت صدرنشینی فولاد در معاملات برتر با معاملاتی ۹۳میلیارد تومانی یارانه جدید، بهمن پرداخت می شود؟ کاهش درد طولانی‌مدت جراحی زانو با این روش کسب دومین رتبه بازده فروش DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهور انتصاب نظام اداری ابراهیم رییسی دولت سیزدهم انتصاب فامیلی انتصابات فامیلی انتصاب های فامیلی سلامت نظام اداری انتصابات فامیلی ابراهیم رییسی دولت سیزدهم رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در مراسم افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، اظهار کرد: اجابت دعوت رییس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این کشور برای بهره برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخار آمیز است.

وی افزود: آنچه از طرح بزرگ و چند منظوره سریلانکا مهم‌تر است تحقق اراده دو کشور و دو ملت است، که می‌خواهند رفاه و آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تأمین مالی پروژه از سوی کشور سریلانکا و نیروی فنی و مهندسی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار کرد: پیگیری این پروژه از سوی کشور دوست سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: سد و طرح بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابر پروژه بهره‌برداری می‌شود ولی آنچه مهم‌تر است همبستگی همدلی و همراهی دو کشور و ملت در آسیاست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی و مهندسی که از آن برخوردار است در بیش از ۲۰ کشور جهان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مغرب زمین می‌خواست القا کند که فقط دانش و تکنولوژی در اختیار آنهاست اما دستان توانای متخصصین و دانشمندان ایرانی امروز نه فقط در ایران بلکه در سراسر قاره آسیا و در کشورهای منطقه کارهای بزرگی را رقم زده و در حال رقم زدن است.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای آسیایی و همسایه مستقل بنای توسعه مناسبات را داریم، اظهار کرد: ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشور آسیا و کشور همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

وی خطاب به رییس‌جمهور سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور سریلانکا شریک شود و همه تجربیات خویش که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است را با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در پروژه‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت کشور سریلانکا شرکت کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: با کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه و کشورهای مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشورهای آسیایی همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

وی ادامه داد: من به صاحبان ادیان مختلف که در جلسه حضور دارند، مسلمانان، هندوها و همه صاحبان ادیان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکای به خداوند و با اعتماد به نفس و داشته‌هایی که خداوند مرحمت کرده راه پیشرفت را طی کنید.

رییس‌جمهورتصریح کرد: آنچه نظام سلطه به ملت‌ها القا می‌کنند این است که شما بدون حضور، دانش و مشارکت ما نمی‌توانید، این حرف القای استعماری - استکباری است و نظام سلطه از نظر ما مردود است. بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال مردم ما است زنده باد ایران، زنده باد سریلانکا.

کد خبر 6087531 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود