Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@08:52:07 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم بهمن‌ماه

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۴۹۸۲

عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم بهمن‌ماه

فرسودگی تجهیزات شهرداری اردبیل تا بدهکاری ۳۰ میلیاردی به شهرداری اروندکنار و رشد لایحه بودجه شهرداری دامغان را در این بسته خبری بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۵۶ درصدی لایحه بودجه شهرداری دامغان

سیدمحمد تقوی، شهردار دامغان گفت: لایحه بودجه سال آینده شهرداری دامغان با ۵۶ درصد افزایش بودجه نسبت به سال ۱۴۰۰، به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

بدهکاری ۳۰ میلیاردی سازمان‌های منطقه به شهرداری اروندکنار

ایوب بچاری، شهردار اروندکنار با اشاره به تأخیر پیش آمده در پرداخت چهار ماه حقوق عقب افتاده کارگران این شهرداری، گفت: شهرداری اروندکنار در حالی برای پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران خود گرفتار مشکل مالی است که این شهرداری ۳۰ میلیارد ریال از ارگان‌ها و سازمان‌های منطقه طلبکار است.

رشد ۲۸ درصدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر گناوه

جواد رستمی، شهردار بندر گناوه گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری این بندر رقمی معادل ۲۳۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۲۸ درصد در مقایسه با سال قبل آن (۱۴۰۰) افزایش دارد.

فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری اردبیل

محمود صفری، شهردار اردبیل با بیان اینکه بیشتر تجهیزات و ماشین آلات شهرداری اردبیل فرسوده شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، گفت: عملیات برف‌روبی در شهر اردبیل توسط ۸۲ دستگاه خودرو برف‌روب انجام می‌شود که همه آنها فرسوده شده است.

حضور شاندیز در نمایشگاه گردشگری تهران

سید احمد باقری، شهردار شاندیز از شرکت این شهرستان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های این شهر ییلاقی و گردشگر پذیر است.

احداث و رنگ‌آمیزی هفت عدد سرعت کاه جدید در سطح شهر قزوین

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: هفت عدد سرعت کاه با مساحت ۱۵۰ مترمربع در نقاط مختلف سطح شهر احداث و رنگ آمیزی شد.

تداوم ضدعفونی ادارات و معابر عمومی اسلامشهر

عملیات ضدعفونی ادارات و معابر عمومی سطح شهر، در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر ادامه دارد.

فعالیت‌های‌ اجرایی سازمان فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر

علی عرب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر حفر چال کود، هرس انواع درخت و درختچه‌ها به همراه شکل دهی توده کاری‌ها، کند و کوب و کود دهی رفیوژها و باغچه‌های گل، هرس سربرداری درختان، اصلاح یا ایجاد تشتک آبخور درختان، ایجاد چاهک‌های زه کش در تشتک درختان، آزادسازی طوقه درختان درگیر در بتن یا آسفالت، خاک و کود دهی چمن، عملیات جوان‌سازی رزها و پرچین‌ها و فلس‌شویی درختان کاج را از جمله فعالیت‌های سازمان در نیمه دوم سال جاری برای فضای سبز شهر عنوان نمود.

الزام کارت واکسن برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی سبزوار

بهزاد ریواده، معاون سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا در کشور، از این پس رانندگان تاکسی، اتوبوس، تاکسی تلفنی و سرویس مدارس که واکسیناسیون آن‌ها به صورت کامل انجام نشده باشد، مجوز فعالیت ندارند.

کد خبر 552053

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری ها بودجه شهرداری خدمات شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند