Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:28:51 GMT

لزوم طراحی نظامات جدید برای مبارزه با فساد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۵۶۶۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین، سید احسان خاندوزی در جلسه مشترک مرکز بازرسی و مدیران بازرسی سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد تاکید کرد: ما در حوزه فعالیت‌های معطوف به نظارت، می‌توانیم دو رویکرد اتخاذ کنیم و درخواست مهم من از دوستان این است که در هر صندلی که نشسته اند؛ ابتدا این انتخاب مهم را در نظر بگیرند.

وی رویکرد نخست را، پرداختن به امور جاری و روتین و بررسی گزارش‌های دریافتی از سازمان‌های زیر مجموعه عنوان کرد و گفت: این رویکرد، قانونی و رویه مورد پسند و طبع طبیعی کارکنان و مدیران هم هست که البته ثمره آن حتی اگر به اقناع مدیر بالاتر هم ختم شود؛ باعث شرمندگی افراد در مقابل جامعه‌ای است که به شدت از عدم حسن اجرای قوانین و مقررات و نیز از وضعیت نظارت بر اجرای آن در کشور گلایه مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاندوزی رویکرد دوم را رویکرد فعالانه عنوان کرد و گفت: برای کسانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، ممکن است دشواری‌هایی داشته باشد و مستلزم فراهم آوردن بسترهای لازم است.

وزیر اقتصاد بخش بزرگی از مشکلات و فساد موجود در جامعه را ناشی از اتخاذ رویکرد نخست عنوان کرد و گفت: در واقع اگر مقامات نظارتی کشور به دنبال این بودند که با طرح ریزی چه نظاماتی می‌توان، اصولاً مجال تخلف از قانون و بروز فساد را گرفت و در این راستا از نظرات اندیشمندان و صاحبنظران استفاده کرده بودیم، امروز با مشکلات به مراتب کمتری مواجه بودیم.

وی از مدیران حاضر در جلسه خواست، برای ترویج رویکرد دوم، فعالانه عمل کرده و اقدام به اقناع افکار عمومی و دیگر مدیران دستگاه‌ها نموده و از آنها یارگیری و هم افزایی به شکلی کنند که در نهایت ارتقای سلامت اداری و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی محقق شود.

وزیر اقتصاد افزود: با رصد و نظارت بر داده‌ها و اطلاعات اقتصادی کشور و یا تقاطع گیری و تحلیل آنها می‌توانیم جلوی بروز فساد را بگیریم.

وی با یادآوری اینکه، به طور طبیعی کارمندان به نگرش اول گرایش دارند و انجام وظیفه با رویه‌های معمول را، بیشتر موافق طبع آنها است، خواستار طراحی نظام‌های انگیزشی برای تغییر جهت آنها به سمت و سوی نگرش دوم شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تداوم نگرش نخست، منتج به همین رویه‌ای می‌شود که هم اکنون به آن رسیده ایم و به شدت نیز مورد گلایه مردم و شخص رییس جمهور است، گفت: جناب آقای رییسی یک بار در یکی از سفرهای استانی، من را خطاب قرار داد که رسیدن اخبار بروز فساد از زیر مجموعه‌های اقتصادی از دولتی با داعیه انقلابی، پذیرفته شده نیست و تأکید کرد که با طراحی فرآیندهایی، جلوی بروز فساد از مبدأ گرفته شود.

اولویت مرکز بازرسی وزارت اقتصاد نظارت الکترونیکی با راه اندازی سامانه جامع بازرسی

علی نظامی رییس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در این جلسه، اولویت این مرکز را نظارت الکترونیکی با راه اندازی سامانه جامع بازرسی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مدل مفهومی این سامانه با مشارکت مدیران بازرسی بانک‌ها، بیمه‌ها و سازمان‌های تابعه شکل خواهد گرفت و فرایندهای کاملی را در این سامانه تعریف خواهیم کرد که با اشتراک گذاری اطلاعات در دو بخش بازرسی‌های برنامه‌ای و موردی، موجبات هم افزایی مجموعه بازرسی‌های وزارت اقتصاد فراهم خواهد آمد.

نظامی افزود: با تکمیل چهار فرایند این سامانه، ارزیابی عملکرد بازرس‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

نظامی گفت: از طریق سامانه جامع بازرسی به دنبال تمرکز اطلاعات، تبادل اطلاعات به هنگام و در نهایت شناسایی گلوگاه‌های تخلفات و فساد در سازمان‌های تابعه وزارتخانه هستیم تا بتوانیم گزارشات لازم و دقیق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجع ذیربط بویژه وزیر امور اقتصاد و دارایی برای تصمیم گیری ارائه دهیم.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد مبارزه با فساد وزارت اقتصاد احسان خاندوزی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط همکاری سه دستگاه برای سهولت کار تاجران ایرانی در روسیه فراریان مالیاتی در تور شناسایی وزارت اقتصاد قرار خواهند گرفت ۵ برابر آبان ماه مودی مالیاتی فراری شناسایی شد زمزمه های برکناری وزیر اقتصاد هر ماه اخبار خوبی از اقدامات خواهید شنید / بررسی مشکلات گره‌ خورده مربوط به امور گمرکی استفاده از تمام ظرفیت‌ های علمی-پژوهشی لازمه ارتقای کیفیت سیاست گذاری ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها لزوم طراحی نظامات جدید برای مبارزه با فساد بازگشت یک هزار هکتاری باغات چای به چرخه تولید کپی‌برداری از نسخه چینی / چرا فیلترینگ در ایران شکست خورد؟ تیم ملی بدون بازیکنان اصلی تمرین کرد تنها ۱۰ دقیقه ورزش روزانه می‌تواند جان افراد بالای ۴۰ سال را نجات دهد لامبورگینی اولین NFT خود را به مزایده می‌گذارد پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ تکلیف خرید سربازی مشمولان غایب داخل کشور بالاخره چه شد؟ تکلیف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق روشن شد قیمت گوشی (محدوده ۲ میلیون / جدول) پشم شیشه ایران واحد صادر کننده شایسته تقدیر در سال ۱۴۰۰ زورآزمایی دلار و انس جهانی؛ روز آرام بازار طلا سخنان عضو کمیسیون طرح صیانت در نماز جمعه واکنش برانگیز شد افزایش ۶۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه منطقی نیست توقف پرداخت وام مسکن روستایی صحت دارد؟ ورود سامانه بارشی به کشور از ۱۲ بهمن‌ پنجره پرسپولیس دوشنبه باز می‌شود چرا تعداد خریداران مسکن یکباره زیاد شد؟ علت نشت آلودگی در خلیج فارس چیست؟ بیت کوین در سال ۲۰۲۲ هم رکورد می‌ زند؟ دلار به انتظار توافق نشسته است مجلس بار دیگر بازگشت محصولات کشاورزی را بررسی می کند مذاکره کاخ سفید با بانک‌های آمریکایی برای تحریم روسیه تاکید بر ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس همه بانک ها وظیفه دارند وام خرد بدهند خبر بد برای مشمولان غایب داخل کشور؛ خرید سربازی امکان پذیر نیست ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان شد قیمت گوشی (هوآوی / جدول) فرو ریختن سکوی تماشاگران در اسپانیا + فیلم قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر شد دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تشریح پروژه آیلند بانک گردشگری برای وزیر میراث فرهنگی وگردشگری فوری: موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی + جزییات مبالغ چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟ مذاکرات هسته‌ای ایران وارد مرحله نهایی می‌شود تور زمینی قشم چند؟ (جدول ) اصناف باید ٣ دوز واکسن بزنند سرنوشت نامعلوم آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق عرضه املاک در بورس کالا چه مزیتی دارد؟ سلامت نظام اداری با انتصابات فامیلی؟! تجلیل از پیشکسوت صنعت تایر راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن کرونا در البرز چند قربانی گرفت؟ وینگر ۲۵۰ میلیارد تومانی فلامینگو در الهلال! مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد! نهنگ بزرگ اتریوم در حال جمع آوری تدریجی آلت کوین ها کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد عصبانیت زیر پوستی مدیر پرسپولیس از یحیی گل محمدی مراقب یخ زدگی کنتور آب باشید! قیمت مرغ (جدول) DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر اقتصاد مبارزه با فساد وزارت اقتصاد احسان خاندوزی وزارت اقتصاد وزیر اقتصاد بروز فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند