Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@00:10:04 GMT

برای اولین‌بار / المپیک چین روی برف مصنوعی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۵۸۰۱

پکن قصد دارد برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک زمستانی، از برف صد در صد مصنوعی استفاده کند تا مسابقات در فضای باز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

به گزارش یورونیوز؛ این تصمیم از آن رو گرفته شده که اگرچه در کوههای میزبان بازی‌ها برف باریده، اما میزان آن حتی با ادامۀ بارش تا زمان آغاز رقابت‌ها نیز کم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سازمان دهندگان این بازی‌ها تصمیم گرفتند که به کمک شبکه‌ای از لوله‌ها که از سدهایی در چندین کیلومتر دورتر تغذیه می‌شوند، برف مصنوعی ایجاد و آن را به محل بازی‌ها منتقل کنند.

سازمان‌دهندگان بازی‌های سعی دارند با این کار، کیفیت برف را برای رویدادهایی که طی روزهای ۴ تا ۲۰ فوریه در فضاهای باز برگزار می‌شود، حفظ کنند.

از زمان المپیک زمستانی روسیه که ۸ سال پیش در سوچی برگزار شد، برف مصنوعی به عنصری ضروری در این رویداد بین‌المللی تبدیل شده است.

روسیه در المپیک ۲۰۱۴ میلادی ۸۰ درصد برف مورد نیاز برای برگزاری بازی‌ها را با برف مصنوعی تامین کرد. چهار سال بعد در المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» نیز کره جنوبی میزان استفاده از برف مصنوعی را ۱۰ درصد بیشتر کرد و اکنون چین با رسیدن به رقم صد درد صد، به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

اما این کار عوارضی نیز برای محیط زیست در پی دارد. به گفته کارمن دو یونگ، جغرافیدان دانشگاه استراسبورگ، این کار اکوسیستم را در مناطقی که بطور طبیعی برف زیادی نمی‌بارد به هم می زند. همچنین زمانی که برفهای مصنوعی آب شوند، ممکن است خطراتی برای محیط زیست منطقه بوجود آید.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برف مصنوعی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز دوشنبه الی چهارشنبه هفته آینده در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی: به‌زودی به ایران سفر می‌کنم

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند