Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعایی درباره دادستان سابق تهران؛ جعفری دولت آبادی مسافرکشی می کند؟

یک روزنامه نگار مدعی شده دادستان پیشین تهران با پراید همسرش مسافر کشی می‌کند.علی احمد نیا روزنامه نگار در توئیتی مدعی شد؛ آقای جعفری دولت آبادی که مشکل مالی هم ندارند این روزها با پراید همسرشان مشغول به کار شده اند. از نظر خودم این عمل دولت آبادی بعد از بازنشستگی شبانه در اعتراض به رفتار سیستم با او بعد از 10 سال دادستانی تهران است. نمیگم انقلاب فرزندانش را می خورد اما آقایان این آسیاب به نوبت است.جعفری دولت‌آبادی در ۸ شهریور ۱۳۸۸ از سوی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه‌قضائیه به سمت دادستان تهران منصوب شد و به مدت ۱۰ سال در این سمت فعالیت کرد. جعفری دولت‌آبادی سرانجام با حکم ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضائیه وقت جای خود را به علی القاصی‌مهر داد.

توافق نشود مجلس دولت را به غنی‌سازی بیشتر ملزم می‌کند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: توقع ما این است که طرف های غربی عاقلانه برخورد کرده و نسبت به برداشتن تحریم ها اقدام کنند در غیر این صورت مجلس دولت را ملزم به انجام غنی سازی با شدت و سرعت بیشتری خواهد کرد.محمد حسن آصفری درباره روند مذاکرات وین بیان کرد: تاکنون گزارش رسمی از روند مذاکرات برجامی به مجلس شورای اسلامی داده نشده است، اما توافقی قطعا قابل اجرا است که دو طرف به تعهدات خود عمل کنند، اگر قرار باشد یک طرف به تعهدات خود عمل کند اما طرف مقابل مجددا از انجام تعهدات خود سرباز بزند، مذاکره نتیجه بخش نخواهد بود و سرنوشتی همانند برجام نافرجام خواهد داشت.نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر توافقی هم انجام نشود، مجلس گزینه های دیگری روی میز خواهد گذاشت که دولت را ملزم خواهد کرد که غنی سازی را با سرعت و شدت بیشتری دنبال کند. فلذا بهتر است که آمریکایی ها عاقلانه برخورد کنند و اقداماتی که مانع نتیجه بخش شدن مذاکرات می شود، بپرهیزند.

انتقاد یک امام جمعه از قیمت نجومی برنج

حجت‌الاسلام عبداله محمدی امام جمعه میانه افزایش قیمت برنج را نسبت به سال گذشته غیرکارشناسی دانست و افزود: مسئولان دلایلی را برای این افزایش قیمت بیان می‌کنند که هرگز جنبه‌ی علمی و واقعی نداشته و براساس تحقیقات به‌عمل آمده نبود نظارت کافی و عدم توزیع به‌موقع برنج وارداتی و داخلی، همچنین احتکار دلایل اصلی این افزایش قیمت است.وی، افزایش قیمت برنج را نسبت به سال گذشته غیرکارشناسی دانست و افزود: مسئولان دلایلی را برای این افزایش قیمت بیان می‌کنند که هرگز جنبه‌ی علمی و واقعی نداشته و براساس تحقیقات به‌عمل آمده نبود نظارت کافی و عدم توزیع به‌موقع برنج وارداتی و داخلی، همچنین احتکار دلایل اصلی این افزایش قیمت است. وی، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به نظارت بر افزایش قیمت برنج در این شهرستان تأکید کرد: شهر میانه یکی از قطب‌های برنج در کشور به شمار می‌آید که توانسته در تولید و فروش برنج رقم خوبی را در سطح کشور از آن خود کند، بنابراین مسئولان باید برای حفظ این جایگاه اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

ویلای وزارت نیرو در حریم رودخانه کرج تخریب شد

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در گفتگوی ویژه با خبر 8 بامدادی در خصوص تخریب ویلاهای وزارت نیرو در حریم رودخانه ها گفت: کمتر از دو هفته قبل ریاست قوه قضائیه مطابق گزارشی که در خصوص تصرفات صورت گرفته در بستر رودخانه کرج در جاده چالوس ارائه شده بود دستور دادند که نسبت به اجرای قوانین و مقررات و آزادسازی اقدام بشود. و با توجه به اینکه یک ساختمان قدیمی متعلق به قوه قضائیه هم در این بستر رودخانه قرار داشت ریاست قوه قضائیه دستور دادند آغاز آزادسازی با تخریب ساختمان متعلق به قوه قضائیه صورت پذیرد که هفته قبل آزادسازی انجام شد. ساختمان دومی که بعد از ساختمان قوه قضائیه دستور تخریب آن صادر شد ساختمان متعلق به وزارت نیرو است که در حاشیه و بستر رودخانه کرج در پایین دست سد امیرکبیر قرار دارد و با اقداماتی که صورت گرفته امروز صبح این شاختمان نیز تخریب و بستر رودخانه در این قسمت هم آزادسازی خواهد شد.

دستور دادستانی مشهد: ممنوعیت بازی به صورت مختلط در کافه بازی‌ها

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که بر اساس دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد، برگزاری بازی در کافه‌بازی‌های شهر به صورت مختلط ممنوع شده است.حسب دستور معاونت محترم دادستان عمومی و انقلاب مشهد برگزاری هرگونه بازی به صورت مختلط در کافه‌بازی‌ها ممنوع است. در صورت عدم رعایت، واحد صنفی پلمب و متصدی واحد صنفی می‌بایست شخصاً پاسخگو باشد». این اطلاعیه‌ای است که از سوی اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی و معاونت دادستان عمومی و انقلاب مشهد صادر شده و انتقادات بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته است. مرتضی اسکافی، رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد با تأیید صدور این اطلاعیه، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ کافه‌بازی‌ها به اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی سپرده شده‌اند. در این مدت جلساتی متعددی در راستای رفع مشکلات این مجموعه‌ها با صاحبان آن‌ها و بازی‌گردان‌ها برگزار کرده‌ایم. بسیاری از مشکلات رفع شده است، اما دادستانی معتقد است همچنان مشکلاتی پا برجاست.

جنجال انتصاب برادر یک نماینده مجلس

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی به حواشی ایجاد شده به دنبال انتصاب برادرش به عنوان سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس واکنش نشان داد. بخش‌هایی از متن این یادداشت به شرح زیر است: همچنان یکی از مطالبات جدی بنده از دولت، جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان انقلابی و گذار از پارادوکس جوانی و رزومه است. رهبری در دیدار با نخبگان در آبان‌ماه امسال فرمودند: البتّه برای استفاده‌ی از جوانهای نخبه‌ به مسئولین، وزرا [سفارش میکنم]؛ من به دولت قبل هم خیلی سفارش میکردم به این دولت هم همین‌ جور، که از جوانها در مدیریّتهای گوناگون استفاده بشود؛ حتّی در مدیریّتهای سطح بالا هم همین ‌جور. در حواشی اخیر هم به هیچ وجه حتی سرسوزنی در انتصاب بستگان دخالت نداشتم. به دلیل حساسیتی که نسبت به رعایت قانون در انتصاب برادرم داشتم؛ تا آن‌جا که لازم بود؛ بررسی کردم تا خلاف قانونی اتفاق نیفتاده باشد. و در همین‌جا از سایر همکاران به ویژه رئیس محترم مجمع نمایندگان استان فارس می‌خواهم تا ایشان نیز موضوع را با دقت بررسی کرده و اگر خلاف قانونی اتفاق افتاده است، مسامحه نکنند. از منظر عدالت و اینکه آیا فرصت چنین انتصاباتی برای همه‌ جوانان توانمند این کشور فراهم است یا خیر؟ بنده نیز "صریحاً می‌گویم آنچه تاکنون شده با آنچه باید می‌شده و بشود، دارای فاصله‌ای ژرف است." از دولت سیزدهم مکررا اصلاح ساختارهای اداری را مطالبه کرده‌ایم و در تلاشیم با اصلاح ساختارهای اداری به عدالت نزدیکتر شویم.

دومین گزارشگر ایرانی هم به ایران اینترنشنال پیوست

گزارشگر بسکتبال صداوسیما از ایران مهاجرت کرد و راهی انگلیس شد. آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال صداوسیما از ایران مهاجرت کرد و به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. این گزارشگر دیشب مقابل دوربین این تلویزیون ظاهر شد و توضیحاتی درباره مهاجرتش به خارج از کشور داد. این اتفاق در حالی رخ داد که مقیمی چندی پیش یکی از مسافران کاروان المپیک ایران به توکیو محسوب می شد!

آرین منش: اگر منافع ملی در گرو مذاکره با هر کشوری باشد باید آن را بر هر چیزی ترجیح داد

یک فعال سیاسی اصولگرا ابراز عقیده کرد: اگر منافع ملی در گرو مذاکره با هر کشوری باشد، طبیعتا مانند تمامی کشورهای دیگر، باید منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح داد و طبیعتا اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد.جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور، با اشاره به سخنان وی در خصوص لزوم گسترش روابط با همسایگان، اظهار کرد: قدرتمندترین همسایه ما روسیه است و سخن از قرارداد ۲۰ ساله با این کشور یا قرداد ۲۵ ساله با چین، حتما می‌تواند در ایجاد موازنه با غرب موثر باشد و مانع از این شود که سیاست خارجی ما وابسته به غرب باشد، البته مشروط به اینکه گسترش روابط با همسایگان، باعث وابستگی ما به شرق نشود.وی ادامه داد: توسعه روابط با همسایگان امری کاملا مطلوب است و این مسئله می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند، اما باید در نظر داشت با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، بسیاری از کشورهای همسایه ما نیز به دلیل تاثیرپذیری از آمریکا و عدم دارا بودن استقلال سیاسی، از توسعه روابط خود با ما امتناع می‌کنند، لذا تلاش برای لغو تحریم‌ها نیز ضروری است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص بحث مذاکره مستقیم با آمریکا و با اشاره به این جمله رئیس جمهور که در صورت آمادگی طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها، جا برای توافق وجود دارد، گفت: بحث ضرورت مذاکره مستقیم با آمریکا از سال‌های دور مطرح بوده و مخالفین و موافقین جدی هم داشته است، اما من معتقدم که اگر منافع ملی در گرو مذاکره با هر کشوری باشد، طبیعتا مانند تمامی کشورهای دیگر، باید منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح داد و طبیعتا اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد.آرین‌منش با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور در خصوص وجود هماهنگی در بین اعضای تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: سفره مردم، مهم‌ترین شاخص برای ارزیابی میزان موفقیت دولت در موضوع اقتصاد است. به نظر نمی‌رسد در این حدود ۶ماهی که از عمر دولت گذشته است، گشایشی در اقتصاد کشور رخ داده باشد؛ چراکه همچنان قیمت‌ها سیر صعوی دارند، نرخ تورم بالاست، قدرت خرید مردم بسیار افت کرده است و ارزش پول ملی هم در پایین‌ترین سطح قرار دارد. بنابراین اگر تیم اقتصادی دولت موفق باشد، ما باید آثار آن را در جامعه ببینیم، در حالی‌که هنوز چنین موفقیت‌هایی برای مردم مشهود نیست.

«باقری‌کنی» به تهران بازگشت

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان ظهر امروز شنبه وین را به مقصد تهران ترک کرد.عصر روز گذشته (جمعه) بر اساس تفاهم صورت‌ گرفته میان هیأت‌های مذاکره‌ کننده در وین، دور هشتم گفتگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت.یک منبع مطلع ایرانی روز گذشته به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در وین گفت با توجه به اهمیت موضوعات باقی‌مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، توافق شد هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند.به گفته این منبع مطلع؛ روند گفتگوها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده است و اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین هم در صفحه توییتر خود نوشته بود به تصمیمات سیاسی نیاز داریم.مورا در این باره نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین در خصوص برجام که از ۲۷ دسامبر آغاز شده بود و تاکنون طولانی‌ترین دور مذاکرات بود، حالا برای مدتی دچار وقفه می‌شود. شرکت‌کنندگان برای مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت‌های‌شان باز می‌گردند. اکنون به تصمیم‌های سیاسی نیاز داریم.نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات وین نیز پس از پایان نشست روز جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فشرده‌ترین دور مذاکرات وین در ماه جاری میلادی اتفاق افتاده است، اعلام کردند مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی است.تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در این بیانیه اعلام کردند مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی خود است و علت بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌های متبوع خود نیز همین موضوع است.

مذاکره با آمریکا، تابویی در حال شکسته شدن

مدیر مسئول هفته نامه صبح نوشت: خبرها حکایت از برداشته شدن منع مذاکره با آمریکا از سوی مقام رهبری برای پیشرفت مذاکرات برجامی و رسیدن به توافق دارد.مهدی نصیری افزود: این اقدام قطعا یک گام به پیش است و باید از آن استقبال کرد و اکنون نباید به سرزنش کسانی پرداخت که مطلق مذاکره با آمریکا را به معنای بی غیرتی و یا بی اطلاعی از سیاست می دانستند و به دولت روحانی اجازه ندادند که همین تصمیم را با تیم مذاکره کننده حرفه ای و زبده خود به پیش ببرد، هر چند لازم است به تحلیل ریشه ها و زمینه هایی پرداخت که منجر به اتخاذ یک ایستار زیانبار در سیاست ورزی شد و سالها منافع ملی را به گروگان گرفت.آنچه بیش از همه جای تحلیل و موشکافی دارد، برداشتهای گزینشی و یک سویه عقیدتی و ایدئولوژیک است که در تمام این سالها به عنوان سند دینی منع مذاکره در تریبونها مطرح می شد و این در حالی بود که این نوع استکبار و ظلم ستیزی مطلق که امکان هر گونه مذاکره را سلب می کرد، هیچ پشتوانه قابل اعتنایی در مآثر و معارف دینی ما ندارد.فرعون که مدعی انا ربکم الاعلی (من خدای بزرگ شما هستم) بود و به جنایاتی سهمگین (ذبح پسران) برای بقای حکومت خود دست می زد، شاخص ترین مستکبر تاریخ بشریت است اما وقتی خداوند موسی و هارون را برای مقابله با فرعون برانگیخت، اولین توصیه اش به آنها مذاکره نرم با او بود به این امید که این مستکبر بدون درگیری متحول و سر براه شود (طه/44).

سیره پیامبر اکرم ـ ص ـ مملو از مذاکره و انعقاد قرار داد ترک مخاصمه و صلح با دشمنانش است. یکی از مهمترین مذاکرات پیامبر ص با دشمنان خونی اش مشرکان مکه بود که به صلح حدیبیه معروف است و آن چنان برای مسلمانان دستاورد داشت که خداوند از آن با عنوان فتح مبین یاد کرد. در این مذاکرات پیامبر در برابر جسارتهای نماینده مشرکان کوتاه آمد تا مذاکره و صلح به سرانجام برسد.

سایت آموزشکده «توانا» وابسته به منافقین هک شد

سایت آموزشکده توانا، وابسته به تروریست‌های منافقین هک و تصویر زیر در آن به نمایش گذاشته شد.آموزشکده توانا به‌عنوان مرکز فنی و عملیاتی سایبری منافقین و تحت حمایت مستقیم وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کند.

 

مقاله عطاالله مهاجرانی در باره مذاکره مستقیم ایران و امریکا: چین و روسیه با این کار مخالفند

عطاالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت:مذاکره با امریکا را نباید تبدیل به تابو کرد تا اگر به دلایلی و در شرایطی دولت یا حکومت تشخیص داد که مذاکره به نفع ملت و کشور است، نتواند از دیوار بلندی که ساخته شده است، بگذرد یا تابو را بشکند.اگر امریکایی‌ها در موقعیتی باشند که اولا تحریم‌های غیرقانونی و غیرموجهی را که در زمان ترامپ برقرار شد حذف کنند و بتوانند اطمینان نسبی طرف ایرانی را جلب کنند؛ مذاکره چه ایراد یا اشکالی می‌تواند داشته باشد؟ مذاکره یک پروسه است، نه یک امر ثابت و قطعی.در موقعیت فعلی، امریکایی‌ها با خروج از برجام در دوره ترامپ، از زاویه سیاسی و منطقی و تبلیغاتی دست پایین را در مذاکره دارند. وقتی طرف ایرانی می‌گوید: «امریکا باید تضمین بدهد که بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد» و طرف امریکایی می‌گوید: «نمی‌توانیم تضمین بدهیم!» این سخن امریکا سنجیده می‌شود و نشانه موقعیت ضعیف امریکا در مذاکرات برجام است.تردیدی نیست که روسیه و چین علاقه‌مند به گفت‌وگوی مستقیم امریکا و ایران و حتی بازسازی روابط دوجانبه دو کشور نیستند. نباید به گونه‌ای رفتار کرد که نماینده همسایه شمالی نقش کارگردان خودخوانده برجام را پیدا کند.

انتقاد از سیاستگذاری شورای انقلاب فرهنگی برای نامگذاری فرزندان/ مردم با گذاشتن اسامی اسلامی روی فرزندشان،اسلامی می شوند؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات گذشته سندی را تحت عنوان سیاست‌ها و اقدامات تقویت و ترویج نامگذاری متولدین جدید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی به تصویب رسانده است.معنای این اقدام چیست؟ انتخاب نام کودکان جزو خصوصی‌ترین موضوعات خانواده‌هاست. اجبار و اکراه در انتخاب نام یا تغییر آن فقط در برخی کشورها دیده شده است. از جمله در حکومت کمونیستی بلغارستان که انتخاب نام‌های اسلامی برای اقلیت مسلمان خود را با محدودیت مواجه می‌کردند.فرض کنیم که با چنین سندی، توانستید سهم نام‌های اسلامی را بیشتر کنید، خب چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ این کار نوعی خودفریبی است، مردم که با گذاشتن اجباری و صوری نام اسلامی روی فرزندشان اسلامی نمی‌شوند، ولی شما خیال خواهید کرد که جامعه اسلامی شده است.

کیهان: عزل و نصب های اتوبوسی نکنید اما سفیران و روسای بانکها و مدیران سازمان برنامه و خودروسازها را تغییر دهید!

روزنامه کیهان نوشت:از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، حتی یک سفیر هم جابجا نشده است. این در حالی است که برخی سفرا دوره ماموریت شان خاتمه یافته و برخی سفرا نیز نتوانستند نماینده شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.کندی انتصابات در دو شرکت بزرگ خودروساز نیز بارها توسط کارشناسان و صاحبنظران مورد تاکید قرار گرفته است.کندی در انتصاب مدیران عامل بانک‌ها از سوی وزارت اقتصاد نیز مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. طبق اخبار منتشر شده، در بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز همچنان مدیران ارشد دولت قبلی که کارنامه ناموفقی ارائه داده و از بانیان مشکلات اقتصادی موجود هستند، در مناصب ارشد مدیریتی حضور دارند.قرار نیست که نگاهی حزبی و جناحی حکمفرما باشد، بلکه مساله اصلی اجرای شایسته سالاری و کنار زدن بانیان مشکلات موجود است.بر همین اساس صحبت از کنارگذاشتن اتوبوسی و انتصابات اتوبوسی نیست، بلکه حرف اصلی تلاش برای اصلاح ساختار و کنارگذاشتن بانیان مشکلات موجود است.

پلیس: تا کِی معتادان را جمع کنیم و دوباره رها شوند؟

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:حدود ۶۵ هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور وجود دارد که بین ۲۰ تا ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران هستند.معتادان متجاهری وجود دارند که پلیس ۲۰ بار آن‌ها را بازداشت کرده و تحویل مراکز بازپروری داده است!بالاخره باید تکلیف ما روشن شود، پلیس تا کِی باید این افراد را جمع کند، سالیان متوالی است که این اتفاق روی می‌دهد و متأسفانه این چرخه هنوز معیوب است./تسنیم

برای کانکس نشینی در تهران چقدر باید هزینه کنید؟

افزایش اجاره بهای مسکن در تهران باعث شده تا هزینه هر متر اجاره خانه در ارزان‌ترین محلات به بیش از ۳ میلیون تومان برسد. در فضای حقیقی اگر سراغ کانکس‌های اجاره‌ای را از املاکی‌ها بگیرید احتمالا یا انکار می‌کنند یا می‌گویند موردی سراغ ندارند.یک املاکی در منطقه ۱۰ می‌گوید بورس فروش و اجاره کانکس در یافت‌آباد و نعمت‌آباد است.اما در فضای وب کانکس اجاره‌ای در مناطق دیگر شهر هم یافت می‌شود؛ مثلا مالک یک کانکس اجاره‌ای ۲۰ متری در منیریه ۵۰ میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.بررسی قیمت شرکت‌ها و افراد اجاره دهنده کانکس‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجاره سه و شش ماه، ۳۵ تا ۴۵ درصد ارزش کانکس را دریافت می‌کنند./فرارو

احمدی‌نژاد از مرداد ۱۴۰۱ در مجمع تشخیص حضور نخواهد داشت/ دسترسی‌ رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات و اخبار محدود شده است

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی:مدت‌هاست دسترسی‌آقای احمدی نژاد به اطلاعات و اخبار محدود شده و به دلیل فاصله‌ای که از کانون قدرت دارند، او از مرداد ۱۴۰۱ دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نخواهد داشت.احمدی‌نژاد با تمام خبرها و تحلیل‌هایی که انجام می‌دهند، به زعم خودش می‌خواهد بمبی را بترکاند تا توجهات را به سمت خودش جلب کند. نکته دیگر این است وقتی شما می‌خواهید تحلیل محتوا درباره صحبت‌های او به ویژه بعد از تحلیل‌هایی که درباره عدم حضور آقای رئیسی انجام داد، بدهید، می‌بینید که او دیگر مورد توجه مردم نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر مذاکره مستقیم با آمریکا مجلس شورای اسلامی جعفری دولت آبادی افزایش قیمت مذاکرات وین بستر رودخانه کافه بازی ها احمدی نژاد قوه قضائیه پایتخت ها منافع ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های خود با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در این خطبه همگان را سفارش به تقوای الهی و شکر گذاری نعمت‌های خداوند می‌کنند و می فرمایند بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشید و شکر او را فراوان به جای آورید. بحث توحیدی که در این خطبه مطرح می‌کنم این است که ذات مقدس ربوبی در جایی ارحم الراحمین است و خداوند در جای دیگر هم مجازات می‌کند. انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است انتقام خداوند مجازات او است و با انتقام بشر فرق می‌کند. در قرآن ۱۷ بار این واژه به کار رفته است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه "انبیا منطق داشتند و با حساب سخن می‌گفتند"، تاکید کرد: برخی‌ها زیر بار حق نمی‌روند چندین چراغ دارند ولی به بی‌راهه می‌روند.

خاتمی خاطر نشان کرد: در سه آیه، قرآن با تاکید تصریح می‌کند که تحقیقا تردید نکنید که ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد کار الهی بود و کاری بود که براساس قرآن صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: کتاب های زیادی درباره اسما خداوند وجود دارد. تخلق به اخلاق خدایی داشته باشید و بکوشید خُلقی را که می‌توانید داشته باشید.

خاتمی بیان کرد: انتقام به جایی که نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی گرفت، تنبیه متجاوز بود و عملیات وعده صادق بخشی مربوط به اقدامات آنها در گذشته است که دشمنان پاسخ جنایت خود را دریافت کردند، یک بخشی هم مربوط به آینده است آنچه مربوط به آینده است یعنی اگر دوباره بخواهند غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

وی بیان کرد: نظام، نظام قرآنی و اسلامی است و ما قرآنی و اسلامی عمل خواهیم کرد.

خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تاکید کرد: در همان خطبه ۱۸۸ مولی سفارش می‌کنند همواره به یاد مرگ باشید و غفلت نکنید فکر می‌کنید شما از مرگ غافل شدید، مرگ هم از شما غافل می‌شود! هر کسی باشید و به هر کجا برسید آخرین منزل هستی این است و باید خودمان را باید برای سفر طولانی آماده کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های هفته گذشته خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته مناسبت نیروهای مسلح را داشتیم. دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران بود. ۲۲ فروردین روز ارتش و ۲۱ فروردین شهادت سپهبد صیاد شیرازی.

وی نیروهای مسلح را بازوهای پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیروهای مسلح انجام دادند که فرمودند اینها مایه عزت دین هستند، اگر اینها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی ها نمی‌جنگید باید با آنها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه ، کشاورزی ، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیروهای مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیروهای مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید.آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است.به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد.استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد، خاطر نشان کرد: در این عملیات دشمن خوب فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم و با کسی تعارف نداریم این سیره مولی ما علی(ع) است.ما در این عملیات عجله نکردیم، بیمارستان نزدیم ، مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم فقط پادگانی را زدیم که از آن پادگان به کنسولگری ما حمله کرده بودند. و اسم این کار تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: به فضل خداوند همه بدخواهان ایران را سر جای خودشان نشاندیم به آنها اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و اگر بخواهیم با ایران آنچنان عمل کنید پاسخ جدی خواهید شنید. در این عرصه سه جبهه شکل گرفت در جبهه مقاومت یمنی‌ها و حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی و آزادگان دنیا احسنت گفتند. جبهه دوم، جبهه آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا بود. شما بدبخت هستید که آبروی خود را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده‌اید بدانید که رژیم صهیونیستی نابود شدنی است. جبهه سوم ، جبهه کسانی بود که همواره ما را دعوت به خویشتن‌داری کردند و ما شما را دعوت می‌کنیم که ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنید. شما عرب هستید ، مسلمان هستید ، آنها عرب و مسلمان را می‌کشند ، لااقل تا زمانی که این رژیم آنها را می‌کشد شما ارتباط خود را با آنها قطع کنید.

وی با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب است ۱۰۰ ها روایت درباره حجاب آمده است. رهبری فرمودند بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است و نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم اما نظام در مقابل ناهنجاری خواهد ایستاد و عقب‌نشینی هم ندارد. تقاضا دارم در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید به اندازه کافی دوقطبی‌ها وجود دارد منطقی و استدالی بحث کنید به یکدیگر انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند. 

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899795

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی