Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@03:17:53 GMT

طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۷۲۷۸

طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج کلید خورد

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج توسط هفت نفر از اعضای شورای شهر امضا شده است.

محمد اسدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک مجموعه مدیریتی در زمان تصمیم‌گیری و اقدام به عمل، به جای لحاظ کردن مصلحت شهروندی و منافع عمومی زمانی که تحت تأثیر یک منفعت ثانویه قرار می‌گیرد و تعارض در منافع که نشانه‌ای از یک فساد سیستماتیک در مجموعه را شامل می‌شود رو به رو می‌شود به جای شکوفایی و رشد شهر، منافع گروهی اندک را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، شورای ششم که با هدف شفافیت سازی و خدمت صادقانه کار خود را آغاز کرده، در جهت حفظ منافع تمامی شهروندان و کارکنان مدیریت شهری، طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری کرج را آماده ارائه کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سایر اعضای شورای شهر به دلیل عدم حضور این طرح را امضا نکردند که به‌زودی امضا خواهد شد و جهت طی مراحل تصویب در صحن شورای شهر در دستور جلسه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعید است کسی از اعضای شورا مخالف این طرح زیر بنایی باشند، اما قطعاً طرح نیاز به اعمال نظر سایر اعضای شورای شهر کرج نیز خواهد داشت، ادامه داد: این طرح در قالب ۹ فصل و ۲۸ ماده تنظیم شده که بخش‌هایی از آن شامل: منع معامله با شرکت‌های طبقه اول همبستگان شاغل در شهرداری، -منع بکارگیری بستگان درجه یک در معاملات، ذکر شفاف مفاد قراردادهای شهرداری، عدم ارائه خدمات حقوقی از سوی وکلای دادگستری که با شهرداری همکاری دارند، عدم تعیین پاداش توسط مدیر برای خود، عدم بکارگیری طبقه اول وابستگان اعضا شورا و شهردار در دوره متولیت، منع استفاده از اطلاعات و استاد سازمانی توسط مدیران و کارکنان شهرداری و اعضا شورای شهر، راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی و گزارش‌گیری برای شهروندان است.

اسدیان تصریح کرد: چنانچه طرح مدیریت تعارض و منافع در شورای شهر کرج تصویب شود می‌توان شاهد بود، مواردی که مطرح شده دیگر در مجموعه مدیریت شهری رخ نداده و در صورت بروز، امکان بررسی سریع و قانونی وجود خواهد داشت.

کد خبر 552090

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر كرج شهرداری کرج طرح مدیریت تعارض منافع شهر کلانشهر مدیریت شهری شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح مدیریت تعارض شورای شهر شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهان لشکری و انتظامی و اعضای شورای ادوار ،مدیران استانی و شهری، معتمدین شهر و خانواده معزز شهدای قزوین، فاز سوم کمربندی نسیم شمال حدفاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر به دست فرزند آتش نشان فقید محمد جواد چگینی به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903097

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود