Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:41:10 GMT

افزایش حمله های فیشینگ با استفاده از افزونه اکسل

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۷۳۴۳

افزایش حمله های فیشینگ با استفاده از افزونه اکسل

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، محققان امنیت سایبری هشدار می‌دهند اشکال مختلف بدافزار به‌طور مخفیانه از طریق افزونه‌ ایکس‌ال‌ال نرم افزار اکسل مایکروسافت به درون رایانه های کاربران نفوذ می کنند.

هدف اصلی از این اقدام سرقت داده های حساس تجاری است. همچنین در برخی موارد باج افزارهایی به همین شیوه اطلاعات خصوصی کاربران را گروگان می گیرند و برخی جرائم سایبری دیگر نیز رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی محققان امنیت سایبری اچ پی ولف سکیوریتی نشان می دهد استفاده از فایل های افزونه ایکس ال ال اکسل برای آلوده کردن رایانه ها در سه ماهه پایانی سال 2021 در مقایسه با سه ماهه قبل از آن شش برابر شده است. فایل های یادشده برای افزودن ابزار و کارکردهای متنوعی به نرم افزار اکسل قابل استفاده هستند، ولی سوءاستفاده از آنها نیز چندان دشوار نیست.

برای آلوده کردن رایانه ها بدین شیوه از روش ارسال ایمیل های فیشینگ با موضوعات فریبنده ای همچون مراجع پرداخت، فاکتورها، قیمت ها، اسناد حمل و نقل و سفارشات و غیره استفاده می شود. کلیک بر روی فایل های ضمیمه این ایمیل ها باعث فعال شدن بدافزارهای مختلف بر روی رایانه های کاربران می شود. از جمله مشهورترین بدافزارهای فعال شده در این روش حمله می توان به  Dridex، IcedID، BazaLoader, Agent Tesla، Raccoon Stealer، Formbook و Bitrat اشاره کرد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اکسل مایکروسافت امنیت سایبر فیشینگ رایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • کیس رایانه مینیاتوری + فیلم
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز