Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اتاق بازرگانی بوشهر باتأکید بر توجه به خط ریلی بوشهر گفت: اتصال بندر بوشهر به راه‌آهن یکی از مطالبات دیرینه مردم و فعالان اقتصادی است که در این راستا اجرایی شدن مصوبات دولت زمینه‌ساز تحقق این مطالبات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، همجواری این استان با خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اقتصادی و اشتغال‌زایی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر دارای بنادر متعدد در تخلیه و بارگیری کالا در راستای صادرات و واردات دارد که نبود خط ریلی مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و البته مردم را دوچندان کرده است.

بوشهربندری فاقد خطوط ریلی!

استاندار بوشهر اتصال خط ریلی به بنادر را سبب مقرون به صرفه شدن فعالیت‌های بندری و فعالان اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر خط ریلی به بندر بوشهر وصل نشود ابن بندر از خاصیت می‌افتد و تجار برای فعالیت به دیگر استان‌ها که دارای خط ریلی است مهاجرت می‌کنند از این نظر ضرورت تسریع اجرا این پروژه مهم است.

احمد محمدی‌زاده، حمل و نقل از طریق راه‌آهن را ارزان‌تر و مطمئن‌تر از دیگر وسائل حمل و نقل دانست و تصریح کرد: بندر بوشهر در بعد اقتصادی از جمله صادرات و واردات کالا از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است اتصال آن به خط ریلی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان اینکه بندر تجاری بوشهر تنها بندر جنوبی کشور فاقد خط ریلی است بیان کرد: استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر برای حمل محصولات آنها به دیگر استان‌ها ضرورت احداث ریل را در این استان دوچندان کرده است.

خطی که ریلش 14 سال پیش گذاشته شد؛ اما...

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن خط ریلی بوشهر از 14 سال پیش خاطر نشان کرد: روند اجرا این طرح مدتی متوقف شد و اکنون در مجموع پیشرفت آن کمتر از 15 درصد است.

فرزاد رستمی مسافت خط ریلی بوشهر، عسلویه، شیراز را 450 کیلومتر دانست و خاطر نشان کرد: از این میزان مسافت 140 کیلومتر آن در استان بوشهر و مابقی در فارس قرار دارد.

وی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر را تسریع در اجرا خط ریلی بوشهر دانست و اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر 200 میلیون دلار تهاتر نفتی برای تسریع در اجرا خط راه آهن بوشهر به شیراز مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر تصویب اعتبار یاد شده، 200 میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شد.

رستمی پیش‌بینی اعتبار برای تکمیل این طرح را 33 هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار و پذیرش تهاتر نفتی امکان اینکه در مدت 5 سال این طرح به بهره‌برداری برسد، وجود دارد.

مردم استان بوشهر سال‌ها است که در انتظار تحقق وعده مسئولان برای ساخت و تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز هستند ولی این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است.

صدای سوت قطار به معنی رونق کسب و کار تجار

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر توسعه فضای کسب و کار را مورد اشاره قرار داد و افزود: بندر بوشهر از قدیم به‌عنوان دروازه تجارت ایران مطرح بود و وجود کنسولگری کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در 100 سال پیش در بوشهر نشان از جایگاه مهم این بندر است.

خورشید گزدرازی مطالبات مهم فعالان اقتصادی را بیشتر در عرصه افزایش عمق دریا و تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای 50 هزار تن دانست و تصریح کرد: برای افزایش عمق کانال دسترسی به اسکله و حوضچه‌های بندر بوشهر طرح‌های مطالعاتی اجرایی شده که عملیاتی شدن این مهم در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

وی اتصال خط ریلی به بندر بوشهر را یکی دیگر از خواسته‌های مهم تجار و فعالان اقتصادی دانست و تأکید کرد: با مطرح شدن این مهم در سفر هیئت دولت به بوشهر مصوباتی برای تسریع در اجرا آن دنبال داشت.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه معیشت بیشتر مردم بوشهر از طریق فعالیت‌های دریایی و تجارت است تصریح کرد: اگر خط ریلی به بندر بوشهر متصل شود مجدداً این بندر به اوج فعالیت خود می‌رسد که رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی به همراه دارد.

تکمیل خط ریلی بوشهر به 35 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داردتکمیل خط ریلی بوشهر - عسلویه - شیراز 33 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داردوزیر راه در بوشهر: 70 درصد منابع مالی پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز از سوی وزارت نفت تأمین می‌شود

گزدرازی، رقابت‌پذیر شدن بندر بوشهر با دیگر بنادر استان‌های ساحلی در جنوب کشور را منوط به اجرا شدن خط ریلی دانست و اضافه کرد: خط ریلی فعالیت اقتصادی و تجاری را رونق می‌بخشد و فعالیت تجار در صادرات و واردات کالا افزایش می‌دهد.

با توجه به ضرورت اجرا خط ریلی و تکمیل آن انتظار می‌رود اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برای احداث خط راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه تأمین شود تا یکی از مطالبات مهم مردم و فعالان اقتصادی محقق شود.

 

 

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالان اقتصادی خط ریلی بوشهر راه آهن بوشهر استان بوشهر بندر بوشهر خط ریلی سفر رئیس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره