Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر جعفری، فرماندار شهرستان شهرضا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرضا با بیان اینکه بر اساس رسته‌بندی اداره کار کسانی که تسهیلات اشتغالزایی گرفته‌اند باید در دستگاه مربوطه در راستای ایجاد اشتغال ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: کارگروه اشتغال شهرضا یکی از مهم‌ترین   کارگروه‌هایی است که باید فعال‌تر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و پیشران توسعه کشور است، افزود: رفع موانع تولید یکی از مهم‌ترین شعارهای سال‌های اخیر است، که در راستای عملی نمودن اهداف آن باید یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت صنایع موجود برنامه‌ریزی شود.

جعفری با اشاره به اینکه باید در کوتاه‌مدت برنامه سالانه اشتغال شهرضا تدوین شود، گفت: در برنامه میان مدت ظرفیت حوزه گردشگری و تکمیل حوزه صنعت در شهرک صنعتی رازی و سپهرآباد، کشاورزی و دامداری و مشاغل خانگی مدنظر است.

۷۵ واحد شیره‌پزی در شهر منظریه ساماندهی می‌شود

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال هر سال باید هدفمند پیش برویم، اضافه کرد: بیش از ۷۵ واحد شیره‌پزی در شهر منظریه وجود دارد، ضرورت دارد شیره‌پزی شهر منظریه را ساماندهی کنیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت بنیاد برکت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در افق بلندمدت ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و شیمی پارک دیده شده است که ظرفیت اشتغال بالایی برای شهرضا ایجاد می‌کند، بیان کرد: بستر سرمایه‌گذاری در شهرضا فراهم و موانع تولید برطرف می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم سفر استاندار به شهرضا تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بود که مصوبات خوبی در راستای حل مشکلات صنایع أخذ شد.

جعفری با بیان اینکه از هر صنعتی که در شهرضا مشکل دارد، حمایت می‌کنیم و در ستاد تسهیل استان تا رفع مشکل موضوعات را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: شرایط را باید برای حضور سرمایه‌گذاران سالم فراهم کنیم اما نه سرمایه‌گذارانی که زمین بگیرند و پس از اخذ تسهیلات کاری انجام ندهند این آفت و هدر دادن منابع بیت‌المال است، در عین حال باید مراقبت کنیم دست‌اندازی به منابع طبیعی و تسهیلات بانکی اتفاق نیفتد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی برای ارتقای فرهنگ کار باید تلاش بیشتری کنند، افزود: بخشی از ارتقای فرهنگ کار به مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف و دستگاه‌های فرهنگی و فنی و حرفه‌ای باز می‌گردد و باید متناسب با نیاز شهرستان نیروی کار ماهر آموزش و تربیت کنند؛ افق توسعه شهرستان شهرضا بر مبنای گردشگری، عشایر، سفال، گیاهان دارویی و در حوزه صنعت صنایع شیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی و شیمی پارک است، بنابراین ضرورت دارد متناسب با این ظرفیت‌ها نیروی کار ماهر تربیت شود.

 

گردشگری در شهرضا مغفول واقع شده است

وی با بیان اینکه انتظار از کارگروه اشتغال شهرستان این است که سهمیه اشتغال شهرضا را حتی بالاتر از سهمیه اختصاص یافته محقق کند، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد باید رونق بگیرد اما نظارت بر آن انجام شود، تسهیلاتی که داده می‌شود، باید در ازای آن شغل ایجاد شود و افراد مددجو به گونه‌ای توانمند شوند که از پوشش نهادهای حمایتی خارج شوند.

جعفری با بیان اینکه در ۲ سال آینده بزرگ‌ترین کار دولت جهش مسکن است و بیش از ۱۰۰ رشته شغلی در سراسر کشور برای ایجاد مسکن فعال می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در یک برنامه ۴ ساله می‌توان نرخ بیکاری شهرضا را ۳ درصد کاهش داد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه باید بیشتر شود، بیان کرد: دانشگاه‌های شهرستان می‌توانند پروژه‌های بزرگی را در حوزه صنعت در دست گرفته و دانشجویان فارغ‌التحصیل خود را به بازار کار معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سند آمایش سرزمینی برای شهرضا گردشگری پیشران توسعه تعریف شده اما مغفول واقع شده است، باید روستاهای هدف گردشگری و حوزه عشایر شهرضا پیگیری و شناسایی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیر جعفری فرماندار شهرضا شهرک های صنعتی شهرضا هدر دادن بیت المال شیمی پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند

مهدی ایلانلو گفت: با توجه به پیشرفت‌های صنعتی قم طی سال‌های اخیر، ظرفیت‌های شغلی بسیار خوبی در بخش‌های تولیدی استان به وجود آمده است و اکنون تقریبا تمام واحد‌ها به نیروی کار در بخش‌های مختلف نیاز دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی قم با همکاری بهره‌برداران واحدها، تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم به نحو مناسبی فراهم باشد و در این خصوص طی سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافته‌است.

او  ادامه داد: ما برای تحقق راهبرد پیشرفت‌های صنعتی استان و رسیدن به اهداف مورد نظر خود در حوزه تولید، نیازمند به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود و ارتقاء بهره‌وری در کنار توجه به فناوری‌های روز و استفاده از هوش مصنوعی هستیم.

گفتنی است شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحد‌های تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار