Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در الحسکه سوریه، ساقط شدن پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» بر فراز مأرب در یمن، هشدار تهدیدآمیز اردوغان به رسانه‌های ترکیه، بازداشت عامل حمله به فرودگاه بغداد و برگزاری رزمایش دریایی عربستان و مصر در دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در الحسکه سوریه

منابع خبری بامداد امروز (یکشنبه) از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در حسکه سوریه خبر دادند.

صابرین نیوز گزارش داد که صدای انفجارهای مهیبی در پایگاه نظامیان آمریکایی در اطراف شهر الشدادی در استان حسکه سوریه به گوش رسید.

صابرین نیوز همچنین در تکمیل این خبر گزارش داد ک صدای انفجار شنیده شده ناشی از شلیک دست کم ۴ موشک به پایگاه نیروهای آمریکایی در الشدادی بوده است.

این حمله همزمان با ادامه درگیری میان نیروهای سوریه دموکرات(قسد) با تروریست‌های داعشی در حسکه است.

جزئیات بیشتر در دست نیست.

ساقط شدن پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» بر فراز مأرب در یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به ساقط کردن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع «اسکن ایگل» بر فراز شهر «الجوبه» در استان «مأرب» شده است.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی افزود، این پهپاد دیشب هنگام انجام اقدامات خصمانه بر فراز الجوبه هدف گرفته شد.

سرعت این پهپاد آمریکایی هدف گرفته شده به ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و طول آن ۱.۴ متر است. وزن این پهپاد ۲۰ کیلوگرم و طول بال آن ۳.۱ متر است که می‌تواند در ارتفاع ۵.۴ کیلومتری پرواز کند.

پهپاد اسکن ایگل که ارزش آن به ۳.۲ میلیون دلار می‌رسد، قادر است به مدت ۲۰ تا ۲۴ ساعت در آسمان پرواز مداوم داشته باشد.

این پهپاد مجهز به دوربین باکیفیت «EO» و همچنین دوربین مادون قرمز «IR» است و از آن‌ در مأموریت‌های جاسوسی و مشخص کردن اهداف استفاده می‌شود.

هشدار تهدیدآمیز اردوغان به رسانه‌های ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه رسانه‌های این کشور را تهدید کرده که در صورت انتشار محتوای مغایر با ارزش‌های اصولی این کشور، اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهند داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره»«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اقدامات لازم برای محافظت از «فرهنگ ملی» ترکیه و جلوگیری از تاثیر نامطلوب بر رشد کودکان این کشور در نتیجه قرار گرفتن در معرض محتوای مضر در تمام رسانه‌های نوشتاری، شفاهی و تصویری ضروری است.

اردوغان مشخص نکرد که چنین محتوایی چیست، اما گفت که اقدامات قانونی علیه فعالیت‌های آشکار یا نهان از طریق رسانه‌ها با هدف تضعیف ارزش‌های ملی و اخلاقی و برهم زدن ساختار خانوادگی و اجتماعی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهورترکیه نزدیک به ۲۰ سال است که در قدرت است و اغلب از محتوای رسانه‌ای که با ارزش‌های مورد حمایت حزب حاکم عدالت و توسعه مخالف کرده، انتقاد کرده است.

ترکیه در سال‌های اخیر نیز به سمت افزایش نظارت بر رسانه‌ها حرکت کرده است، به طوری که حدود ۹۰ درصد رسانه‌های اصلی اکنون در اختیار دولت یا نزدیک به دولت هستند. ناظر رادیو و تلویزیون ترکیه نیز نظارت گسترده‌ای بر تمام محتوای برخط داشته و همچنین قدرت حذف آن را دارد. این کشور ایستگاه‌های تلویزیونی را به دلیل فیلم‌هایی که می‌گوید ارزش‌های ترکیه را نقض می‌کند، جریمه کرده است.

ده‌ها هزار نفر تحت قانون اخیر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند، از جمله «صدف کباس» روزنامه نگار معروفی که هفته گذشته پس از انتشار ضرب المثلی درباره کاخ اردوغان در حساب توییتر خود و تکرار آن در یک کانال تلویزیونی به زندان افتاد.

وی پیشنهاد حزب جمهوریخواه خلق مبنی بر لغو جرم توهین به رئیس جمهور که یک تا چهار سال حبس دارد را محکوم کرد. اتحادیه روزنامه نگاران ترکیه دستگیری کباس را حمله اساسی به آزادی بیان خوانده است.

جرم توهین به رئیس جمهور در ترکیه یک تا چهار سال حبس دارد. اردوغان از زمان تصدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۴ بارها از افراد مختلف به اتهام توهین شکایت کرده و هزاران نفر به اتهام توهین به رئیس جمهور محکوم شده‌اند.

رئیس‌ جمهور ترکیه اخیرا در یک سخنرانی گفت در صورتی‌که مخالفان دولت برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند، حامیان او درس بزرگی به آن‌ها خواهند داد. رئیس‌ جمهور ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) گفت که حامیان او با مخالفان همان برخوردی را خواهند داشت که با کودتاچیان ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ داشتند

اردوغان مدعی است که احزاب اپوزیسیون فقط در آستانه انتخابات با مردم در ارتباط هستند تا بدین طریق رای کسب کنند و سپس آنها را فراموش می‌کنند. وی در عین حال بارها از حزب خود به خاطر ارتباط نزدیک با مردم، گوش دادن به مشکلات آن‌ها و یافتن راه حل تمجید کرده است.

بازداشت عامل حمله به فرودگاه بغداد

رسانه‌های محلی عراق شنبه شب گزارش دادند که عامل حمله به فرودگاه بغداد بازداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، عامل این حمله شخصی به نام «اکرم القیسی» بوده که نیروهای اطلاعاتی عراق وی را در منطقه «الدوز» بازداشت کردند.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به این پایگاه خبری گفت که نیروهای اطلاعاتی عراق در حال بازجویی از القیسی هستند تا بدانند چه گروهی در پس این حمله قرار دارد و سایر عاملان این حمله را شناسایی کنند.

در حالی که این مقام امنیتی عراق به پشت پرده عامل حمله به فرودگاه بغداد اشاره نکرده، اما «احمد الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح نیز در توئیتی نوشت که القیسی به جرم خود در حمله به فرودگاه بغداد اعتراف کرده است.

الموسوی در ادامه این توئیت نوشت: القیسی همچنین اعتراف کرد که به دستور افرادی دست به این کار زده که در راستای منافع آمریکا فعالیت دارند.

این نماینده ائتلاف الفتح ادامه داد: دستوراتی از نهادهای بالادستی درخصوص این موضوع وجود دارد که نشانه میزان مداخله خارجی در بحران سیاسی عراق و شعله ور کردن فتنه انگیزی میان مردم این کشور است.

برگزاری رزمایش دریایی عربستان و مصر در دریای سرخ

روزهای پایانی رزمایش مشترک دریایی عربستان و مصر با عنوان «مرجان ۱۷» در «دریای سرخ» با اجرای برنامه های فشرده رزمی در حال برگزار شدن است.

به گزارش روز شنبه روزنامه «الشرق الاوسط»، این رزمایش یک هفته ای در پایگاه دریایی «ملک فیصل» در ناوگان غربی عربستان از دوشنبه گذشته آغاز شده، روزهای پایانی را با انجام برنامه های فشرده رزمی سپری می کند. در این رزمایش مشترک فرضیه های رزمی متعددی از جمله مقابله با اهداف متخاصم با گلوله جنگی، هجوم به ساختمان ها، شناسایی سواحل و جزایر و تمرین شناورهای نیروی دریایی دو کشور در دریای سرخ اجرا شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این رزمایش با هدف تقویت روابط و همکاری مشترک، ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای دریایی عربستان و مصر و نیز با هدف یکسان سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف، مقابله با تهدیدات در منطقه و تبادل تجربیات در روش های انجام وظایف دریایی صورت می گیرد.

سرلشکر «یحیی العسیری» فرمانده ناوگان غربی عربستان که میزبان این رزمایش است، پشتر اعلام کرده بود که هدف از این رزمایش یکسان‌سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف برای مقابله با تهدیدات در منطقه است.

مصر و عربستان پیشتر نیز رزمایشهای مشترکی همراه با کشورهای اردن، سودان، جیبوتی، سومالی و شماری از نیروهایی وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن با هدف گسترش «همکاری های نظامی میان کشورهای حاشیه دریای سرخ»، «تقویت امنیت دریایی» و «حمایت از آب های منطقه ای» برگزار کرده اند.

دریای سرخ یکی از گذرگاه های مهم اقتصادی دنیا به حساب می آید که کانال سوئز در شمال آن قرار دارد؛ کانالی که مهمترین گذرگاه کشتیرانی بین دریای سرخ و مدیترانه به شمار می رود و سه قاره آفریقا و آسیا و اروپا را به هم مرتبط می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا برجام عربستان سعودی ترکیه اسرائیل مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی دریایی عربستان و مصر پهپاد آمریکایی جمهور ترکیه رئیس جمهور دریای سرخ اسکن ایگل رسانه ها بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان

به گزارش خبرآنلاین وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس، پست یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را که در آن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود، «بی پروا و سطح پایین» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هدف قرار دادن اردوغان پس از اینکه وی حقایق را همانطور که هست، بیان کرد نشان دهنده وضعیت روانی فعلی دولت اسرائیل است. تمام اعضای کابینه اسرائیل در مقابل دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ترکیه بی باکانه و با صدای بلند به افشای ظلمی که اسرائیل در حق مردم فلسطین می‌کند، ادامه خواهد داد.

به نقل از ایسنا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس» در استانبول گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدیدها نمی‌شویم. ما باید تلاش کنیم تا فجایع علیه برادران خود در غزه را نادیده نگیریم و اسرائیل را در برابر قانون پاسخگو کنیم.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیست، اعلام کرد: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کنیم و هرگز در برابر نسل‌کشی علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنیم که بیش از ۲۰۰ روز است به تنهایی مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در غزه تصریح کرد: نتانیاهو مانند جنایت‌کاران قبل از خود است و نامش به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود و به کسی که در ۲۰۳ روز گذشته ۳۵۰۰۰ فلسطینی را کشته، نگاه کند.

اردوغان در سخنرانی خود با اشاره به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت، ترکیه تنها کشوری است که بار دیگر محدودیت‌های تجاری شامل ۵۴ محصول را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرد. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است بقیه روابط را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت آمریکا با حمایت بی‌قید و شرط نظامی و دیپلماتیک خود از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه حل آن.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900110

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند