Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:06:02 GMT

قوانین حوزه تولید متناسب با وضعیت جنگ اقتصادی نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۳۸۹

قوانین حوزه تولید متناسب با وضعیت جنگ اقتصادی نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: قوانین موجود در حوزه تولید برای شرایط عادی نوشته شده است نه امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از کارخانه «پردیس عصاره ترشیز» دیدن کرد و در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر در این بازدید که با رویکرد رفع مشکلات تولیدی فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: در شرایطی که تحریم‌ها و همه‌گیری کرونا اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده، این معاونت تمام تلاش خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی می‌کند تا در سایه اقتصاد مقاومتی بتوانیم از آسیب‌های رکود اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم.

وی افزود: سیاست دولت، مجلس و قوه قضائیه مساعدت بیشتر به تولیدکننده و کارآفرین است تا چرخ ‌های تولید با شتاب بیشتری به حرکت درآید.

جهانگیر بیان کرد: در قوه قضائیه و معاونت اجتماعی موانع عدم پرداخت تسهیلات بررسی شده تا آنها برطرف شوند. همچنین در خصوص عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها ممکن است یک بخشی به علت کمبود منابع باشد و یک بخش هم قوانین.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان به اصلاح قوانین تأکید کرد و گفت: ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات به نفع تولیدکنندگان وجود دارد؛ چراکه بسیاری از این قوانین برای شرایط عادی نوشته شده است در حالی که امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و با توجه به این موضوع باید بازنگری در قوانین صورت گیرد تا با کوتاه کردن فرایند تسهیلات دغدغه تولیدکننده کم شود.

بودجه قوه قضائیه به اندازه یک وزارتخانه است

جهانگیر همچنین در ادامه سفر خود از دادگستری شهرستان کاشمر بازدید و با کارکنان آن به گفت‌وگو نشست.

معاون رئیس قوه قضائیه در این نشست به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: مسأله پیشگیری بسیار مهم است و باید آن را در زندگی شخصی و سازمانی جدی بگیریم.

جهانگیر ادامه داد: اقداماتی که دادگستری‌ها انجام می‌شود ارزشمند است؛ زیرا گره‌های زندگی مردم را باز می‌کنند و تأثیر مثبت آن در جامعه خود را نشان می‌دهد.

او گفت: تمرکز بر امور باعث ضبط، یادگیری و تکرار می‌شود، بر این اساس از قضات و کارشناسان دادگستری می‌خواهیم در کار خود تمرکز کنند، آن ‌وقت متوجه می‌شوند در روز چند بار اقدام پیشگیرانه در محیط کار و در مواجهه با مردم انجام داده‌اند.

جهانگیر در ادامه افزود: اگر در مطالعه پرونده‌ها، نکاتی که پیشگیرانه است را احصا و آن را به دست معاونت برسانید، اقدام بسیار ارزنده‌ای است زیرا موجب نفع دیگران می‌شود.

معاون قوه قضائیه درباره پرداختن به مسأله معیشت کارکنان دادگستری‌ها عنوان کرد: دغدغه ریاست دستگاه قضا این است که مسئولان قوه در استان‌‎ها از نزدیک مشکلات مردم و همکاران دستگاه قضا را ببینند و ضمن انتقال آن، راهکارهای خود برای حل آن مشکلات نیز ارائه دهند.

جهانگیر بیان کرد: یکی از مسائلی که در دادگستری‌ها وجود دارد عقب‌ماندگی در حوزه امکانات و بودجه است. در سایه پیروزی انقلاب اسلامی تغییراتی در سیستم قضائی کشور شکل گرفت و  آن را  از یک وزارت‌خانه به قوه تبدیل کرد. بانیان انقلاب به این نتیجه رسیدند که اگر  به دنبال تحقق عدالت هستند باید دستگاه قضائی به عنوان یک دستگاه مستقل ایفای نقش کند اما با گذشت بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب، بودجه قوه قضائیه در حد بودجه یک وزارت‌خانه است.

جهانگیر ادامه داد: امیدواریم پیگیری‌های دلسوزانه رئیس قوه و معاون اول ایشان که یکی از دغدغه‌هایشان بهبود شرایط معیشتی همکاران است به نتیجه برسد.

جهانگیر: نگاه سنتی، مجازاتی غیر از حبس را محکومیت نمی‌‌داند/لزوم نهادینه‌سازی "جایگزین حبس" با تأسیسات جدید حقوقی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی تولید ملی رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه اقتصاد مقاومتی تولید ملی رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید محمد شعاعی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، ادامه داد: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، اضافه کرد: در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

این مسئول با بیان اینکه از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند، گفت: تنوع موتورسیکلت ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد