Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود نگهبان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته که اولین مورد مبتلا به اُمیکرون (سویه جدید ویروس کرونا) در فردوس شناسایی شد، روز بعد با ۲۰ مورد مبتلا به این سویه مواجه شدیم.

وی گفت: سرعت واگیری و انتشار اُمیکرون چند برابر سویه‌های قبلی است اما تاکنون موارد نیاز به بستری و فوتی نسبت به گذشته کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس اظهار داشت: بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در فردوس و قرمز شدن رنگ کرونایی آن خبر از اوج‌گیری مجدد بیماری در این منطقه می‌دهد و عموم مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را همیشه و همه جا مدنظر داشته باشند.

وی افزود: این در حالی است که شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی ۲ هفته اخیر در شهرستان فردوس به کمتر از ۴۵ درصد رسیده است.

نگهبان گفت: با توجه به دوره کمون (نهان) ویروس کرونا و موارد بدون علامت در جامعه، برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ به مناسبت‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نکردن قرنطینه خانگی توسط برخی از بیماران، دورهمی‌های خانوادگی و عادی‌انگاری عامه مردم، ادارات و اصناف مهمترین دلایل افزایش میزان ابتلا و بستری در روزهای اخیر بوده است.

وی پرهیز از برپایی مجالس و دورهمی‌های خانوادگی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی، رعایت قرنطینه خانگی بیماران به‌ مدت ۱۴ روز و تزریق واکسن کرونا براساس نوبت‌های توصیه شده را مهمترین راهکارهای برون‌رفت از این شرایط و کنترل بیماری عنوان کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان فردوس با بیان اینکه طبق بررسی‌ها حدود ۱۰ درصد مردم شهرستان واکسن نزدند افزود: بر این اساس تاکنون ۸۷ درصد مردم نوبت اول، ۸۱ درصد نوبت دوم و ۳۰ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: قرنطینه‌گریزی و دورهمی‌های خانوادگی تا حدودی غیرقابل کنترل است اما پیشنهاد می‌کنیم تا بهبود وضعیت شهرستان، مدارس به‌صورت غیرحضوری باشد و اماکن ورزشی، جلسات و همایش‌ها به‌طور موقت تعطیل شود ضمن اینکه بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های مختلف نظارت شدیدتری صورت گیرد.

نگهبان افزود: در پنج روز ابتدای بهمن ماه جاری از ۴۱۵ مورد تست سریع گرفته شده ۲۳۹ مورد مثبت و از ۱۷۹ مورد تست پی سی آر تعداد ۱۳۶ مورد مثبت بوده است و در این مدت ۲ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

به دنبال همه‌گیری کرونا در کشور و استان خراسان جنوبی، اولین مورد مثبت کرونا در شهرستان فردوس نیز در همان روزهای ابتدایی اسفند ۹۸ گزارش شد.

شهرستان فردوس تاکنون پنج موج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و به گفته مسوولان وارد موج ششم شده است.

این شهرستان که هفته گذشته رنگ زرد (خطر متوسط) داشت، از ابتدای هفته جاری به قرمز (خیلی پرخطر) تغییر رنگ داد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و هفت شهرستان دیگر این استان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) هستند.

مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خراسان جنوبی فردوس فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خراسان جنوبی ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا خراسان جنوبی فردوس فاصله گذاری اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • پایش معادن شهرستان تفت