Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با حمایت‌های ویژه و رفع موانع تولید امسال تاکنون ۲۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد معدنی راکد استان بوشهر به چرخه تولید و فعالیت بازگشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، توسعه صنایع در حوزه‌های مختلف تولیدی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که در این راستا شاهد رونق و تحولات مهم سرمایه‌گذاری در عرصه‌های محصولات تولیدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر که تا سال 1357 فاقد هرگونه واحد صنعتی و تولیدی بود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات مهم و عظیمی در عرصه صنعت ایجاد شد.

توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اکنون با استقرار این مجموعه‌ها در همه شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم.

پارس جنوبی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

افتتاح تأسیسات پارس جنوبی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که تحول عظیم صنعتی در جنوب استان بوشهر در راستای تأمین گاز و محصولات جانبی رخ داده است.

هم اکنون در منطقه پارس جنوبی طرح‌های مختلف صنعتی، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع پایین دستی اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته به گونه‌ای که روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

به گفته مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، در 19 سال گذشته حدود 2 هزار میلیارد متر مکعب گاز به ارزش 360 میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی تولید شده است.

بیش از 70 درصد گاز کشور از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود

علیرضا عبادی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد گاز کشور از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود اظهار داشت: از 29 فاز گازی در میدان پارس جنوبی 28 فاز آن در مدار تولید قرار گرفته و فاز 11 با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در توسعه میدان پارس جنوبی از سال 1381 تاکنون را 81 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: برای تکمیل طرح‌های توسعه این‌ میدان گازی، حدود 7.8 میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، با بیان اینکه اکنون روزانه گاز 700 میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود خاطر نشان کرد: رکورد برداشت روزانه گاز از میدان مشترک گازی با قطر در سال جاری، با ثبت 705 میلیون مترمکعب شکسته شد که نشان از توانمندی متخصصان داخلی در تولید این محصول در شرایط تحریم است.

علیرضا عبادی برداشت و فرآوری گاز از 37 سکو در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج‌فارس را یادآور شد و گفت: امید می‌رود با تکمیل طرح‌ها تولید گاز در سال آینده و متناسب با مصرف سالانه گاز در کشور افزایش یابد.

با بهره‌برداری و توسعه میدان گازی پارس جنوبی و سایر طرح‌ها و در حال بهره‌برداری و در دست اجرا، سهم درآمد ناخالص ملی کشور افزایش یافته و چشم‌انداز بدیع و قابل ملاحظه‌ای در رشد و شکوفایی صنایع نفت و گاز ایجاد خواهد شد.

17 واحد صنعتی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی آماده افتتاح است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تحولات صنعتی در استان را برشمرد و با اشاره به فعال بودن بیش از 540 واحد صنعتی در استان اظهار داشت: امسال تاکنون 21 واحد صنعتی و 14 واحد معدنی راکد به چرخه تولید و فعالیت باز گشته است.

سید حسین حسینی از صدور 239 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 58 میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری و صدور پروانه بهره‌برداری امسال به ترتیب یک هزار و 527 میلیارد ریال و 364 نفر گزارش شده است.

وی راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به بالا را در اولویت برنامه سازمان صمت استان بوشهر دانست و تأکید کرد: در این راستا واحدهایی که برای آنها سرمایه‌گذاری ثابت انجام و برخی خطوط تولید آنها هم راه‌اندازی شده و با دریافت تسهیلات امکان ورود آنها به چرخه تولید میسر می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح طرح‌ها همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 17 طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومان و اشتغال 156 نفر در استان بوشهر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 51 پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 160 میلیارد تومان با اشتغال 409 نفر در استان بوشهر صادر شده است.

اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در این سفر 200 میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر اختصاص یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تأمین منابع مالی حمایت از صنعت دریایی را از دیگر مصوبات سفر دانست و گفت: در این راستا سالانه 250 میلیون دلار به مدت 3 سال جمعاً 750 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک عامل تأمین می‌شود.

390 واحد تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی به چرخه تولید برگشت/ ایجاد کلینیک در شهرک‌های صنعتی با هدف رفع مشکلات تولیدکنندگان22 واحد تولیدی راکد در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت42 واحد تولیدی همدان به چرخه تولید بازگشتند

حسینی سرمایه‌گذاری مستقیم یا به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک، واحدهای صنعتی میان دست و پایین دست پتروشیمی و صنایع آهک در شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالا را از دیگر مصوبات دانست و افزود: تأمین مالی و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای 9 طرح تولیدی از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت استان بوشهر انقلاب اسلامی میدان پارس جنوبی پارس جنوبی تولید میلیارد تومان چرخه تولید سرمایه گذاری بهره برداری واحد صنعتی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها