Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:در ۱۰ ماه نخست امسال حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) به ۳۹ میلیون و ۳۳۰ هزار ۶۳۶ تن رسید که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام خمینی (ره) به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس افزود: در این مدت ١٩ میلیون و ٢٣٩ هزار و 6٧ تن انوع کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٩ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ٢ میلیون و ٩١ هزار و 456 تن  انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر راهبردی بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢١ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه افزود:در 10 ماهه نخست امسال میزان تخلیه کالاهای اساسی (نهاده هایی دامی و غلات) از کشتی‌ها ١5میلیون و ١٢5 هزار و 6٣6 تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٢ درصد رشد داشته است.

رشد 3 درصدی بارگیری محموله‌های صادراتی در بندر امامافزایش 30 درصدی تخلیه کالای اساسی در بندر امام (ره)/ بار 211 کشتی تخلیه شد + تصاویرکالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی در بندر امام تعیین تکلیف شد/ تصمیم‌گیری در خصوص 20 هزار تن ذرت آلودهتعیین تکلیف کالا‌های ‌انبار‌های اموال تملیکی استان خوزستان/ 120 هزار تن ذرت‌ آلوده از بندر امام خمینی خارج شد

تلاش برای رونق بیشتر بندر شادگان

دریس در خصوص آخرین وضعیت بندر شادگان اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی در شهرستان شادگان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق بندر تجاری شادگان است که خوشبختانه در سال جاری نیز توجهات بسیار خوبی به این بندر معطوف شد.

وی افزود: با پرداخت تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی به دنبال تسهیل و رونق روند ورود و خروج کالا در این بندر تجاری با محوریت صادرات هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر 500 تن و توانایی تخلیه و بارگیری 100 هزار تن در سال، با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور بوخضیر ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

دریس با اشاره به عملکرد بندر شادگان تصریح کرد: واردات کالاهای همراه ملوان، واردات کالاهای تجاری، صادرات کالا از جمله دام زنده غیر مولد، سرامیک و سنگ‌های ساختمانی، کاه و همچنین ترانزیت احشام از مبدا ترکیه و ارمنستان و اخذ کد ترانزیتی اختصاصی واردات و ترخیص پارچه از جمله عملکردهای این بندر در سال جاری است.

وی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در این بندر افزود: پیگیری تخصیص 25 درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای وارده به بندر شادگان، فعال کردن رویه ترانزیت کالا، حمایت از صادرکنندگان‌، تسهیل رویه ورود کالای همراه ملوان از جمله تخصیص 30 دستگاه نیسان برای هر شناور با تعرفه عوارض 4 درصدی برای تعداد  97 قلم مجاز، افزایش تعداد سفرهای مجاز شناور و آمادگی جذب سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مونتاژ، تبدیل و فرآوری، استحصال نمک، صنایع پایین دستی نفت و گاز و نیز فولاد از طریق واگذاری اراضی در قالب قراردادهای بلندمدت و تسهیل اخذ مجوزهای لازم، از جمله اقدامات صورت گرفته یا در حال پیگیری در بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به عملکرد بندر شادگان در سال جاری گفت: در سال جاری تعداد 15 فروند شناور شامل 7 شناور حامل کالاهای تجاری وارداتی، 7 شناور کالاهای صادراتی مانند احشام، سنگ و سرامیک و یک شناور کالای ترانزیتی، تخلیه و بارگیری شده است.

بندر امام خمینی(ره) در120کیلومتری جنوب اهواز در خور(کانال) موسی واقع شده و توان پهلوگیری کشتی های بالای 100هزار تن را دارد.ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی وغیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) حدود 50 میلیون تن است.بنادر امام ، آبادان ، ماهشهر و خرمشهر از مهمترین بنادر خوزستان و بنادر اروندکنار ، چوئبده ، شادگان و هندیجان از بنادر کوچک استان محسوب می شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری بندر امام بندر شادگان سال جاری مدت مشابه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد