Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:43:40 GMT

عشق به اهل‌بیت(ع) سختی‌های زیارت را آسان می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۱۳۸

عشق به اهل‌بیت(ع) سختی‌های زیارت را آسان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  «وقتی حضرت معصومه سلام الله علیها کسی را بطلبند دیگر دست و پای نداشته معنا ندارد؛ دیگر جیب خالی و وقت کافی هم مانع نیست؛ انسان با دلش زائر می شود و با جسمش هم به زیارت می رود.»

این بخشی از حرف های محمد صالحی زائری از شهر کرمان است که با وضعیت جسمی خاصی که دارد، دست و پاهای چند سانتی، به تنهایی از کرمان به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آمده و می گوید: «وقتی عاشق زیارت اهل بیت(ع) باشی سختی‌های راه هم آسان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وقتی سلام کردم به راحتی ارتباط شکل گرفت و از زندگی خودش برایم تعریف کرد « من ۲۴ سال دارم و چند سال است که پشت سر هم برای زیارت به مشهد می‌رفتم ولی امسال برای اولین بار دلم خواست که به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بیایم.»

« فرقی بین مشهد و اینجا نیست؛ تا به حال سه بار خواستم به قم بیایم ولی هر بار مشکلی پیش آمد؛ سال اول همه چیز درست شده بود ولی تصادف کردم، سال دوم تشنج می‌کردم و سفر لغو شد و سال سوم هم پول نداشتم ولی امسال به لطف حضرت معصومه سلام الله علیها و خدا شرایط جور شد و آمدم.»

_ از کرمان تا قم چطور آمدی؟ این همه راه سخت نبود؟

«برای من دیگر راه رفتن با این وضعیت سخت نیست؛ دیگر عادت کردم با همین وضعیت من دانشگاه هم رفتم و از دانشگاه فنی حرفه ای چمران کرمان لیسانس نرم افزار کامپیوتر گرفتم، الان هم در کرمان کافی‌نت دارم و مخارجم را خودم تأمین می کنم»

_ از اینکه برای اولین بار به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها آمدی چه حسی داری؟

« حس و حال خوبی دارم؛ بهترین حس و حال؛ به نظر من مردم فقط به زیارت علی بن موسی الرضا نروند، یک بار هم شده به قم بیایند، اینجا هم خیلی حس و حال خوبی دارد. تنها حرف من این است که مسئولان زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها را تسهیل کنند تا مردم راحت بتوانند از شهرهای مختلف به قم بیایند؛ خود من از کرمان تا اینجا خیلی سختی کشیدم تا رسیدم.»

_ از حضرت معصومه سلام الله علیها هم چیزی خواستی؟

«من ازدواج نکردم و هنوز مجرد هستم؛ آمدم پیش حضرت معصومه سلام الله علیها تا حاجت ازدواجم را بگیرم.»

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز حضرت معصومه سلام الله علیها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟