Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون امسال برای دهه فجر، سریالی با موضوع فرماندهی طاهره دباغ اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک دیده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "خداحافظ مادر" عنوان سریال جدید شبکه پنج سیما است که قرار بود در قالب مینی‌سریال برای هفته دفاع مقدس (شهریورماه) آماده شود، کاری که درباره فرماندهی طاهره دباغ در سپاه همدان است که اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌حساب می‌آید؛ این سریال را پرویز شیخ‌طادی نوشته است و کارگردانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال بنابر اعلامِ روابط عمومی سیما، به ایام دهه فجر رسید و قرار است هر شب ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش شود. سریال انقلابی که در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای و به سفارش گروه فیلم و سریال این شبکه تلویزیونی تهیه و تولید شده است. 

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ مادر» بخش های از زندگی طاهره دباغ (مرضیه حدیدچی) را به تصویر می کشد. در این سریال انقلابی و ارزشی به نقش تأثیرگذار وی در اوایل انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی ایشان پرداخته می‌شود. 

طاهره دباغ از جمله بانوان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت‌ها و حرکت های سیاسی خود را از سال 1346 آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد. یکی از فعالیت های جالب توجه دباغ در عرصه سیاست به ویژه سیاست خارجی، سفر او برای رساندن پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف در سال 1367 بود.

او در آخرین سال‌های فعالیت سیاسی اجتماعی خود به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و پس از عمری مجاهدت، صبحگاه پنجشنبه 27 آبان 1395 پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

این سریال تلویزیونی به‌تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی قرار است زندگی این بانوی انقلابی را به تصویر بکشد. 

یکی از نکاتی که لازم به یادآوری است نقشِ مرضیه دباغ است که مرجان قمری در این سریال ایفا می‌کند. قرار بود این نقش را نسرین بابایی در «خداحافظ مادر» برعهده بگیرد و بسیاری از رسانه‌ها هم به آن پرداختند و حالا این خبر و تصاویر نشان می‌دهد او نه تنها این نقش را بازی نمی‌کند بلکه اصلاً در این سریال حضور ندارد. مرجان قمری در سال 1388 با سریال «دوازده ساعت» جلوی دوربین رفت و پیش از آن بیشتر او را در صحنه تئاتر دیده‌ایم. در سینما هم می‌توان به بازی تحسین‌برانگیزِ او در «متری شیش و نیم» سعید روستایی اشاره کرد. 

در کنار مرجان قمری، پانته‌آ سیروس، فریدون محرابی، مهران نائل، فرید قبادی، داریوش فائزی و آرزو تاج‌نیا از بازیگرانی‌اند که در سریال «خداحافظ مادر» ایفای نقش کرده‌اند.

*** البته در عین حال این شبکه تلویزیونی چند سریال دیگر در حال ساخت دارد که یکی "داستان یک شهر" است که گفته می‌شود محمدرضا آهنج کارگردانی می‌کند و به نیمی از مرحله تصویربرداری رسیده‌اند. همچنین "شهباز" کار معمایی که مینا خدیوی نویسندگی کرده و مهدی علی نقی‌پور تهیه‌کنندگی در حوزه امنیت عمومی و ذیل سریال‌های معمایی امنیتی تعریف می‌شود؛ همچنین "تی‌مره" کار دیگری است که کمدی در عین حال تاریخی به شمار می‌رود. موضوع آن راجع به اولین فوتبالی است که در جنوب ایران با حضور انگلیسی‌ها برگزار می‌شود.

تصاویر سریال «خداحافظ مادر» را در ادامه ببینید:

مذاکره با تلویزیونی‌ها برای سریال شدن روایت‌های «جام‌جم»جشنواره سینمایی تلویزیون زودتر از جشنواره فیلم فجر آمد + جزئیات

انتهای پیام/

سریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادرسریال خداحافظ مادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دهه فجر شبکه پنج سیما رسانه ملی دهه فجر شبکه پنج سیما رسانه ملی انقلاب اسلامی طاهره دباغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون