Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:12:40 GMT

برگزاری منظم جلسات شورای عالی بورس در دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۵۵۰

برگزاری منظم جلسات شورای عالی بورس در دولت سیزدهم

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس به عنوان رکن اصلی بازار سرمایه موظف است جلسات خود را به‌منظور تصویب سیاست‌های کلان در بازار سهام به‌طور ماهانه برگزار کند که این جلسات همانند دوره‌های گذشته از ابتدای استقرار دولت سیزدهم انجام گرفته است.

جلسات شورای عالی بورس در این دوره در تاریخ‌های ۹ شهریور، ۲۱ مهر، ۱۸ آبان، ۱۶ آذر و ۱۴ دی برگزار شده است و جلسه آتی این شورا نیز در روز چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر جلسات شورای عالی بورس، جلساتی نیز در قالب کمیسیون تخصصی شورا با حضور اعضای اصلی شورای عالی بورس و برخی از مسوولان به عنوان بازوی مشورتی تشکیل شده تا موضوعاتی که باید در شورا مورد بررسی و تصمیم‌ گیری نهایی قرار گیرد، کارشناسی شوند.

جلسات کمیسیون تخصصی شورا نیز در تاریخ های ۱۶شهریور، ۲۳شهریور، ۱۱آبان، ۲آذر، ۷دی و ۵ بهمن برگزار شده است.

مطابق دستورالعمل اجرایی "نحوه اداره جلسات و تصمیم‌گیری در شورای عالی بورس و اوراق بهادار" مصوب ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ این شورا می تواند بررسی درخصوص برخی موضوعات را به کمیسیون فرعی(تخصصی) شورای بورس واگذار کند که تصمیمات این کمیسیون برای تصویب نهایی به شورای عالی ارجاع داده می شود.

اهم مصوبات این شورا از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تصمیم‌گیری درخصوص صندوق مشترک توسعه بازار به عنوان بازارگردان در عرضه های اولیه شرکت‌های دولتی، تعیین رئیس هیات مدیره و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای هیات مدیره این سازمان، تصویب برنامه های راهبردی و عملیاتی بازار سرمایه، تصمیم گیری درباره شرکت‌کنندگان در معامله عمده سهام بانک سینا وفق ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام، تعیین تکلیف جبران خدمات شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تا پایان سال ۱۳۹۸، تعیین سازو کار اجرای موضوع جزء (۲-۴) بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تصویب اساسنامه پیشنهادی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله اجرای موضوع جزء (۲-۴) بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای طرح در هیات وزیران، دستورالعمل اجرای موضوع جزء (۲-۴) بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تعیین کارمزد یا سود دریافتی اعتبارات اعطایی به مشتریان کارگزاری های به عنوان یکی از مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا بر اساس بند (۹) بخش (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس، اصلاح ماده (۹) آیین نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران، اصلاح تبصره (۴) ماده (۲) ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران درخصوص عرضه‌های عمده سازمان خصوصی‌سازی بوده است.

همچنین در راستای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص سهام عدالت، کارگروهی تخصصی ذیل شورای عالی بورس برای بررسی تمامی موضوعات با اهمیت مربوط به سهام عدالت متشکل از نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، بازرسی کل کشور و کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت برگزار شد که تصمیمات و پیشنهادهای این کارگروه برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به شورای عالی بورس ارائه شود. این کارگروه پیشنهادات خود را بعد از برگزاری دو جلسه چندین ساعته به شورای عالی بورس تقدیم کرده است.

از ابتدای استقرار دولت سیزدهم اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس همانند ادوار قبلی در جلسات این شورا حضور داشته اند.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس بورس بازار سهام فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار شورای عالی بورس دولت سیزدهم سهام عدالت تصمیم گیری کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده