Web Analytics Made Easy - Statcounter

"عبدالرسول خدمتی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موارد مثبت و مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته طی هفته‌های گذشته افزایش داشته و باید عنوان کنم شیوع گسترده امیکرون در شهرستان چابهار خطری جدی برای سلامت مردم است.

وی افزود: با توجه به قدرت سرایت سویه اُمیکرون و انتقال سریع فرد به فرد این ویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی در این شرایط ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با بیان اینکه واکسیناسیون به عنوان راهکاری مطمئن در راستای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی فردا نقش مهمی در مهار این سویه دارد، خاطرنشان کرد:  امروز مهم‌ترین مسئله در حوزه بهداشت، واکسیناسیون به ویژه دُز سوم است که بر اساس مطالعات انجام شده می‌تواند تا ۹۰ درصد از بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری کند.

روزانه ۵۶۰ نفر در مقابل کرونا در چابهار واکسینه می‌شوند

خدمتی با اشاره به اینکه روزانه ۵۶۰ نفر در مقابل کرونا در چابهار واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون مجموع واکسیناسیون ۲۳۸ هزار و ۶۷۸ نفر، تعداد تزریق مرحله نخست ۱۳۳ هزار و  ۸۵۶ نفر، تعداد تزریق مرحله دوم ۹۶ هزار و ۵۳ نفر و تعداد تزریق مرحله سوم هشت هزار و ۵۸۶ نفر بوده است.

 رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: پیک ششم کرونا با غالب شدن سویه اُمیکرون آغاز شده است و باید هرچه سریع‌تر در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت سرایت اُمیکرون صحبت می‌کنیم، یعنی هر فرد مبتلا به این سویه می تواند در کمترین زمان ۱۰ تا ۱۲ فرد دیگر را به ویروس مبتلا کند، افزود: در بحث مقایسه قدرت سرایت امیکرون با سایر سویه‌های کرونا هم باید عنوان کنیم که معمولا امیکرون خفیف نیست لذا نگران نباشیم اما مراقب باشیم.

خدمتی ادامه داد: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال با واکسن‌های مؤثر و اثر بخش و واکسن پاستوکووک نتایج اثر بخشی فاز یک و دو بالینی در کودکان ۱ تا ۱۱ سال و افزایش چهار برابری تولید آنتی‌بادی در کودکان، اثر بخشی واکسن سینوفارم  بیش از ۸۰ درصد گزارش شده است.

وی گفت: با واکسیناسیون کودکان دلبندمان، آن‌ها را در مقابل امیکرون سالم نگهداریم.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت