Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - ملک فاضلی نماینده سراوان در مجلس گفت: اگر بحران آبی منطقه سراوان در ۲ سال آینده حل نشود، ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت خواهند شد.

سراوان، سیب و سوران و مهرستان از سیستان و بلوچستان از منطقه‌های دچار تنش آبی در ایران است که علاوه بر کمبود بارش‌ها، کارشناسان برداشت بی‌رویه از منابع را از علت‌های دیگر بحران آبی عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده این حوزه در مجلس شهریور ماه امسال گفته بود منطقه‌ای به نام روتک حوضه آبی و قابل شرب غنی دارد که میان ایران و پاکستان مشترک است اما «ایران از آن بهره‌برداری نمی‌کند.»

آقای فاضله اضافه کرده «در صورت تأمین بودجه مناسب، آب می‌تواند ظرف دو سال به سراوان برسد و ۳۰ تا ۴۰ سال آب این منطقه را تأمین کند.»

فاضلی همچنین از وجود سدی در حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرده بود که با وجود گذشت بیش از ۷ سال از احداث آن، مردم از آب ذخیره شده در سد نمی‌توانند استفاده کنند.

سد «ماشکید علیا» از سال ۹۳ در استان سیستان و بلوچستان آبگیری شده اما گفته شده خط انتقال آب به منازل یا زمین‌های کشاورزی ندارد.

نماینده سراوان با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو درباره تکمیل پروژه سد ماشکید علیا، آذر ماه امسال از جمع آوری امضا برای سؤال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نوبت اول، با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی در دو نوبت صبح پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه در چهار حوزه امتحانی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

پژمان فاضلی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرکرد با اعلام این خبر گفت: روز پنج شنبه حدود ۱۰۰۰ داوطلب دختر و پسر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و روز جمعه ۱۳۰۰ داوطلب دختر در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم به رقابت پرداختند.

فاضلی افزود: مرحله دوم آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه سال جاری برگزار می شود.

وی اظهارکرد: داوطلبان گروه زبان و هنر و علوم انسانی هم در دانشگاه دولتی شهرکرد به مدت دو روز و در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

فاضلی بیان کرد: در آزمون سراسری امسال در گروه ریاضی تعداد داوطبان دختر نسبت به داوطلبان پسر افزایش پیدا کرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد شهرکرد با اشاره به اینکه داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند تصریح کرد: نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

کد خبر: 1228461 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • پشیمانم!
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد