Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: یزد کانون میان فرهنگی معتبری بوده که در سه سطح پیرامونی، ملی و بین‌المللی، تحولاتی را پشت سر گذارده و این مهم سبب رشد اقتصاد فرهنگی در جهان شهر یزد شده است.

او گفت: در حقیقت صنایع دستی و گردشگری حلقه اتصال  اقتصاد و فرهنگ هست و از دیرباز در رشد و بالندگی شهر موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب تاریخ یزد نوشته استاد عبدالحسین آیتی بیان شده در ابتدای ظهور اسلام شهر یزد شهری آباد و به هند کوچک مشهور بوده که حتی پارچه های حریر آن به هندوستان صادر می شد و می‌بینیم که از همان زمان اتفاقات بسیار خوبی در یزد افتاده است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: دکتر فرهنگ رجایی در کتاب مُشکله هویت ایرانیان امروز می گوید نزد استاد خود شدم دیدم استاد با آداب و مرتب نشسته گفتم استاد به جایی روند گفت خیر، گفتم مهمانی قرار است به خدمت شما بییند ایشان فرمود خیر گفتم کسی بوده و رفته باز هم گفتند خیر، گفتم پس چرا این‌گونه جلوس کردید گفتند نزد خودمان نشسته‌ایم؛ این نزد خود نشینی یعنی که ما فرهنگ خودمان را گرامی بداریم و برای معماری خود ارزش و اهمیت بسیاری قائل باشیم.

علیرضا نقوی با اشاره به شرایط کنونی یزد گفت: در حال حاضر لازم است با گرامی‌داشت هنر، صنعت و معماری بومی، اصالتمان را حفظ کرده و برای ملت های دیگر شهری الگودهنده و نه الگوپذیرنده باشیم.

وی اظهارداشت: در سند جهانی شدن یزد می بینیم که اعلام شده اصالت بافت تاریخی باید با استفاده از مصالح و ساخت و ساز سنتی حفظ شود و به هم پیوستگی بافت در آن باشد و یکی از شاخصه‌های اصلی جهانی شدن حیان و جربان جاری زندگی در این بافت بوده و ما باید مالکین اصلی بافت تاریخی که روح این بافت هستند را در این منطقه حفظ کنیم که اگر غیراین باشد، اشتباهی نابخشودنی است. ما باید در خود زیستن کنیم و به دیگران نگریستن.

علیرضا نقوی تاکید کرد: هدف امروز تمام مجموعه مدیریت شهری یزد حفظ این بافت تاریخی است که تنها با مشارکت‌جویی از شهروندان امکان تحقق داشته و وظیفه مسئولان است که به سراغ شهروندان بروند و در امور شهری از آنها نظرخواهی نمایند؛ باید در مدیریت شهری مشارکت‌جویی داشته باشیم نه مشارکت پذیری و به سراغ شهروندان برویم تا نظراتشان را اداره بهتر شهر جلب نماییم.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران گفت: خوشبختانه امسال با حمایت مدیریت شهری و با همراهی و مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان؛ شهر میراث جهانی یزد همگام با سایر استان‌های کشور با طراحی بسیار زیبا آماده حضور علاقه مندان است.

علیرضا نقوی ضمن دعوت از تمامی علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه افزود: استان یزد در فضایی به متراژ ۲۶۰ مترمربع توانمندی ها و ظرفیت های خود را در گردشگری، معرفی کتاب و سوغات، آداب و رسوم و طرح های نوآورانه به نمایش می گذارد.
این نمایشگاه ۹ لغایت ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر می‌باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا نقوی سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری علیرضا نقوی بافت تاریخی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان