Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:36:54 GMT

انگلیس: هیچ یک از وابستگان پوتین در امان نیستند!

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۸۷۸

انگلیس: هیچ یک از وابستگان پوتین در امان نیستند!

به گزارش خبرگزاری مهر، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز مدعی شد طی روزهای آتی، دولت لندن دامنه تحریم ها علیه روسیه را افزایش خواهد داد.

وی در توضیح این ادعا افزود: این مصوبه مجال آن را به ما می دهد که به اهداف به مراتب متنوع تری ضربه بزنیم، بنابراین هیچ کس نباید گمان کند که از این تحریم ها در امان می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، وابستگان پوتین و شرکت هایی که دولت مسکو را سرپا نگه می دارند، جایی برای پنهان شدن ندارند.

تراس پیشتر هم احتمال گسترش دایره تحریم ها به شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را محتمل دانسته بود حال آنکه مسکو به دفعات هشدار داده که عملی شدن تهدیدهای مشابه از سوی لندن و واشنگتن، قطع رابطه آنها با روسیه را در پی خواهد داشت.

حذف روسیه از ساز و کار بین بانکی سوئیفت، تحریم سرمایه گذاری های جدید در بخش انرژی روسیه و حتی تحریم پروژه نورد استریم ۲ که از حمایت آلمان برخوردار است، از دیگر تهدیدهایی است که واشنگتن و شرکای ناتو گاه به گاه به آنها متوسل می شوند.

از سوی دیگر، لندن به نوبه خود اتهام های دست اولی را متوجه مسکو می کند مثل این ادعا که روسیه به دنبال ایجاد حکومت دست نشانده خود در کی یف است.

این در حالی است که اتهام اولیه مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، این روزها بیش از پیش محل تردید قرار گرفته است.

درحالی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از احتمال وقوع این حمله در ماه میلادی فوریه خبر داده است، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا می گوید درگیری با روسیه حتمی نیست.

همزمان، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از اینکه جبهه غرب این چنین بی پروا از احتمال وقوع جنگ سخن می گوید و ضریب دیپلماسی را پایین می آورد، انتقاد کرده است.

از سوی دیگر، آمریکا از آلمان دلخور شده که چرا مانند انگلیس در فتنه انگیزی پیرامون بحران اوکراین، با واشنگتن متفق القول نیست و همچنان دیپلماسی را ارجح می داند.

اینکه تحولات در مرز روسیه-اوکراین به چه سمت و سویی پیش برود، هنوز مشخص نیست اما جهان چشم انتظار است تا ببیند بعد از رسوایی خروج از افغانستان، بایدن داستان ماجراجویی در شرق اروپا را چه طور رفع و رجوع می کند.

کد خبر 5412497 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه انگلیس اوکراین لیز تراس تحريم اقتصادي روسيه ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی مسکو ایران ناتو جنگ 2015 یمن سوریه واشنگتن مذاکرات وین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند