Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس به علت نقص فنی در محور گلبهار به مشهد، انتقادات و واکنش های تندی را از سوی مسئولان ارشد این شهر در پی داشت.

به گزارش قدس آنلاین؛ در پی این حادثه؛ امام جمعه گلبهار با انتقاد شدید از کم کاری مسئولان ذیربط و متولیان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل پیشران پیشرفت یک جامعه است اما ناوگان حمل و نقل عمومی گلبهار طی هشت سال گذشته صرفا مستهلک شده و متولیان امر بری کارآمدی و بروزرسانی و جایگزینی خودروهای جدید و نو اقدامات درخور شایسته و کافی انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجه الاسلام جواد غلامی خاطرنشان کرد: حالا که زنگ خطر این فرسودگی و ناتوانی در خط گلبهار به مشهد به صدا در آمده، و جان ارزشمند شهروندان گلبهاری به خطر افتاده، متولیان امر به خود آمده و تمهیدات جدی، شایسته و ایمنی بخش را مبذول نمایند.
وی افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در گلبهار به یک سوم حد استاندارد رسیده که از جمله دلایل عمده آن عدم استاندارد ناوگان، نبود ایمنی و فرسودگی آن است که تبعات زیست محیطی فراوانی را در پی دارد و باعث عدم استقبال مردم شده است.
امام جمعه گلبهار خطاب به استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد گفت: این واقعیت که گلبهار بخشی از مشهد و حاشیه است بایستی مورد پذیرش مسئولان قرار گیرد تا خدمات بخشی ناوگان اتوبوسرانی مشهد، شامل حال شهروندان گلبهاری نیز شود.
وی با انتقاد از شورای همتای استان تصریح کرد: این شورا باید از سیاست گذاری های یک بام و دو هوای خود دست بردارد. مگر می شود ناوگان اتوبوسرانی مشهد به بینالود که دورتر از گلبهار است و یا میامی – که جمعیت بسیار کمتری نیز دارند- خدمات ارائه نماید اما به گلبهار هیچ خدماتی در این بخش به شهروندان گلبهاری ارائه نشود؟!. تا کی شهروندان گلبهاری باید تاوان تصمیمگیری های غلط و چندگانه مسئولان بالادستی را بدهند؟ حالا در کنار تمام ضعف ها و کاستی های ناوگان حمل و نقل گلبهار به مشهد بایستی دغدغه های جانی مسافران را نیز اضافه کرد که باعث نگرانی شهروندان گلبهاری شده است. البته تاکنون هشدارها و توصیه های لازم داده شده است اما گوش شنوایی برای دریافت مطالبات به حق شهروندان گلبهاری نبوده و امیدوارم مسئولان بخش حمل و نقل عمومی استان از خواب غفلت بیدار شوند.
فرماندار گلبهار نیز با اشاره به جلسه پنج شنبه گذشته خود با مدیر کل اداره حمل و نقل جاده ای  خراسان رضوی اظهار کرد: در آن جلسه نیز بر نیاز به حق شهروندان گلبهاری به حمل و نقل استاندارد، ایمن و شایسته در بکارگیری ناوگان تجدیدنظر نمایند.
مهدی دونده افزود: در عین حال و با توجه به آتش سوزی یکدستگاه اتوبوس حامل مسافران گلبهاری مجددا به متولیان حمل و نقل اعلام می نمایم که خط قرمز ما؛ جان و امنیت شهروندان است و ضرورت دارد توجه جدی به ارتقای بخش حمل و نقل گلبهار داشته، و در سیاست های خود تجدیدنظر نمایند. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهر گلبهار آتش سوزی اتوبوس حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد