Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عزم قوه قضاییه برای صیانت از بیت المال در حوزه زمین و رفع تصرفات جدی است و قائل به هیچگونه خطر قرمزی در این زمینه نیست. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، «بیایید کار جدی و همه‌جانبه را از رود چالوس شروع کنیم دستگاه‌های حکومتی، دولتی و افراد عادی در بستر رودخانه و نه در حریم ان ساخت‌وساز داشته‌اند باید در این مورد اقدامی یکپارچه و هماهنگ صورت گیرد، قوه قضاییه یکی از دستگاه‌هایی است که در بستر رود چالوس اقدام به ساخت‌وساز کرده؛ بنای مربوط به دستگاه قضا اگرچه یک بنای کوچک و قدیمی است، اما باید به‌عنوان اولین مکان در آن نقطه تخریب شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات فوق‌الذکر، بخشی از دستوراتی است که هفته گذشته، رئیس قوه قضاییه در شورای عالی حفظ حقوق بیت المال صادر کرد.

رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت و در این راستا دستورات مهمی را در راستای مقابله همه‌جانبه، بدون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگرانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند و همچنین قلع‌وقمع و تخریب بدون ملاحظه بنا‌ها و مستحدثاتی که از سوی افراد عادی و برخی دستگاه‌های حکومتی و دولتی در حریم رودخانه‌ها احداث می‌شوند، صادر کرد.

تخریب بنای وزارت نیرو در بستر رودخانه چالوس به دستور رئیس قوه قضائیهتخریب ساختمان قوه قضائیه در بستر رود چالوس درس عبرتی برای متجاوزان استوعده رئیس قوه قضائیه در 5 روز محقق شد/ تخریب بنای دستگاه قضا در بستر رود چالوس/ مبارزه ‌با متجاوزان به اراضی ملی آغاز شد + فیلم و تصاویر

رئیس عدلیه در همین راستا به یک رویه نادرست، غیرمنطقی و هزینه‌زا اشاره کرد و گفت: اینکه با صرف هزینه‌های بسیار و مصالح ساختمانی مرغوب، پس از تصرف اراضی یا تغییر کاربری آن‌ها یا در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، یک بنای مجلل یا مکان تفریحی نظیر هتل و رستوران مقابل چشمان دستگاه‌های مسئول و ناظر احداث شود و سپس دستگاه‌های ذی‌ربط مبادرت به قلع‌وقمع و تخریب آن بنا کنند، رویه درستی نیست و به‌سرعت باید برای تغییر این رویه تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این جلسه به مشاهدات خود از ساخت‌وساز‌های غیرقانونی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها در جریان سفر به استان البرز اشاره کرد و گفت: طی سفری که به استان البرز داشتم مشاهده کردم که بعضاً در حاشیه رود‌هایی که منبع آب شرب تهران محسوب می‌شوند، ساخت‌وساز‌هایی صورت گرفته و مراکز تفریحی نظیر ویلا و رستوران ساخته‌شده است؛ در استان البرز در حدود 12 کیلومتر در حاشیه رود چالوس تعداد قابل‌توجهی از دستگاه‌های دولتی در بستر و حریم رودخانه اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه همچنین در دستورات خود به دادستان‌های کل کشور، تاکید کرد در بسیاری از بنا‌های غیر مجازی که ساخته شده و باید تخریب شوند، مصالح ساختمانی مرغوبی به کار برده شده است که در زمان تخریب جهت صیانت از حقوق بیت‌المال، باید تا جایی که امکان دارد، تجهیزات ساختمانی قابل مصرف که می‌توان به صورت از دیگر از آن‌ها استفاده کرد را از تخریب مصون نگه داشت.

پیشگامی دستگاه قضایی در مقابله با تجاوز و تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی، نشان از این موضوع دارد که عزم قوه قضاییه برای صیانت از بیت المال در حوزه زمین و رفع تصرفات جدی است و قائل به هیچگونه خطر قرمزی  در این زمینه نیست و همانطور که رئیس دستگاه قضا تاکید کرده است، باید تمام دستگاه‌های مسئول در این حوزه، به صورت جدی و همه جانبه به وظایف خود عمل کنند تا رویه غلط، ناصواب و خسارت‌بار تعدی به اراضی ملی برای همیشه پایان یابد.

چندین دستگاه‌ دولتی و حکومتی و همینطور افراد عادی در بستر رودخانه چالوس اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند پس از تخریب ویلای متعلق به دستگاه قضا اینک نوبت آنهاست.

حال پس از گذشت چند روز از اظهارات رئیس قوه قضائیه، تخریب قصر غیرمجاز یک چهره معروف در حریم رودخانه چالوس، ‌رستوران‌هایی که یک شبه در کنار رودخانه چالوس سبز می‌شوند و 30 نهاد حاکمیتی که در بستر رودخانه چالوس ساخت و ساز غیر مجاز داشتند از سوی دستگاه قضا آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بستر رودخانه رودخانه چالوس حریم رودخانه اراضی ملی بستر رود قوه قضاییه دستگاه قضا بیت المال رود چالوس ساخت وساز رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری