Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلطانی یکشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای آب و فاضلاب شهرستان زبرخان افزود: قیمت تمام شده بهای خدمات  هر متر مکعب برای هر مشترک ۲ هزار تومان است اما آنها در تمامی کاربری‌ها هزار و ۱۵۰ تومان برای هر متر مکعب آب پرداخت می‌کنند و این مساله موجب زیان این شرکت شده و خدمات رسانی به شیوه مطلوب را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تامین و توزیع آب برای مشترکان با توجه به بروز خشکسالی در سالهای اخیر و محدودیت منابع مالی شرکت آب و فاضلاب با توجه به تعرفه های آب و فاضلاب دچار مشکل شده علاوه بر این شبکه های آب و فاضلاب عمر بالایی دارند که موجب فرسودگی و هدر رفت آب می‌شود و به دلیل تعرفه‌های پایین آبفا امکان بازسازی شبکه های آبرسانی تقریباً غیر ممکن است با این حال تمام تلاش برای بازسازی شبکه‌های آبی انجام می‌شود اما کفاف رفع نیاز را نمی‌کند و هدر رفت آب روز به روز بیشتر می‌شود.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: حدود ۹۵ درصد مشترکان آبفا در بخش‌های مسکونی هستند و از این تعداد حدود ۶۵ درصد مبلغی حدود ۳۰۰ تومان برای هر متر مکعب می‌پردازند و ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب توسط ۳۰ درصد از مشترکان مصرف می شود که مبلغ پرداختی توسط آنها حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان برای هر مترمکعب است.
سلطانی افزود: آب مصرفی مشترکان مسکونی با مصرف یک تا پنج متر مکعب مربوط به ۱۱ درصد از مشترکانی است که آب  رایگان دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به افزایش میزان مصرف آب خانواده ها در خراسان رضوی اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا میزان مصرف مشترکان ۱۱ متر مکعب و بعد از کرونا  ۱۳/۵ مترمکعب بوده است.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اقدامات فرهنگی برای کاهش مصرف آب را با توجه به منابع مالی و آبی محدود ضروری دانست و گفت: از ابتدای امسال شرکت آبفا در حوزه ترویح فرهنگ کاهش مصرف آب با اجرای جشنواره‌های آب در مدارس و مساجد حدود هفت هزار دانش آموز را تحت آموزش قرار داده است.
سلطانی در رابطه با پیگیری و شناسایی انشعابات غیر مجاز در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۰ افزود: از ابتدای امسال ۱۲ هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شده و از این میزان هشت هزار مورد طی ۹ ماه اول سال تعیین تکلیف شده که سه هزار و ۸۰۰ مورد قطع و جمع آوری گردیده و چهار هزار و ۲۰۰ فقره به مجاز  تبدیل شده است.
وی با اشاره به برون سپاری بخش اعظم فعالیت‌های آبفا از جمله بهره برداری و توزیع آب به بخش خصوصی ادامه داد: اعتبار امسال آبفای استان ۸۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون از این میزان ۳۳ درصد اختصاص پیدا کرده و ۷/۵درصد آن مربوط به فاضلاب است.
زبرخان ۹۴لیتر بر ثانیه کسری آب شُرب دارد

مدیر امور آبفای شهرستان زبرخان هم در این بازدید گفت: در حال حاضر توان تولید آب شرب  در این شهرستان ۲۹۴ لیتر در ثانیه است در حالی‌ که نیاز آبی در این بخش ۳۸۸ لیتر در ثانیه است و با ۹۴ لیتر در ثانیه کسری تولید آب مواجهیم.
جعفر تمیز افزود: شهرستان زبرخان دارای ۶۷ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۵ هزار و ۵۰۰متر مکعب است که بر اساس استاندارد در این بخش  ۹ هزار متر مکعب کسری مخازن وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این آب مورد نیاز حدود ۷۰۰ هزار دام و طیور شهرستان زبرخان در قالب انشعابات خاص دامداری‌ها توسط امور آبفای زبرخان تامین می‌شود و درحال حاضر ۲۲ طرح  با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و جاری در حال اجراست و با اجرای یک و نیم کیلومتر خط انتقال از مخازن خرو علیا چالش ۱۵ ساله آب در  این منطقه در بازه زمانی کمتر از ۱۵ روز مرتفع و ۴۰۰ مشترک آب  از خدمات مطلوب آب شرب بهره مند شدند.

مرکز شهرستان‌ ۶۰ هزار نفری زبرخان در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب تعرفه صادراتی آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب تصفیه خانه صرفه جویی در مصرف آب تعرفه صادراتی آب و فاضلاب شهرستان زبرخان خراسان رضوی آب و فاضلاب متر مکعب مصرف آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی