Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس ابهری»‌ که امروز (یکشنبه) به عنوان یکی از سخنرانان در دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حضور یافته بود، افزود: جلسه امروز جلسه صمیمانه و بسیار خوبی بود و بسیار خوشحالم که فرصتی دست داد تا ۱۴ سخنران امروز توانستند بخشی از توانمندی‌های صنعت کشور را به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا  بیان‌داشت: معظم‌له در مطلع سخنان‌شان از دستاوردها و پیشرفت‌های صنایع تقدیر کردند و از تولیدکنندگان به عنوان افسران جنگ اقتصادی و از کارگران کارخانجات به عنوان سربازان جنگ اقتصادی یاد کردند که نشان‌دهنده توجه خاص ایشان است.

ابهری ادامه‌داد: ما تولیدکنندگان نیز به واسطه حمایت‌ها و نظر خاص رهبر معظم انقلاب، توانسته‌ایم تا حدودی پاسخ‌گوی لطف ایشان باشیم و در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه، مانع از رکود و وقفه در تولید شویم.

وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از افزایش ۲ برابری قیمت برخی اقلام لوازم‌خانگی، خاطرنشان‌کرد: معظم‌له در پی بیان مشکلات صنعت خودروسازی، اشاره‌ای به صنعت لوازم‌خانگی و افزایش قیمت برخی کالاهای این صنعت داشتند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفتند: «من گلایه می‌کنم از دوستانی که مسوولان کالاهای خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از این‌ها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقاء قیمت پیدا کرده، چرا؟ نبایستی این‌جور برخورد بشود با حمایت‌ها. خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازارهای خارجی را فتح کنیم؟»

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی تصریح‌کرد:‌ ما همواره سرباز بخش تولید کشور هستیم و اگر دغدغه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان می‌شود به هر طریقی آن را رفع خواهیم کرد. همان‌طور که از سال ۹۷ تاکنون با وجود تحریم‌ها تولید لوازم‌خانگی را از هشت میلیون دستگاه به ۱۶ میلیون دستگاه رساندیم و ضمن ارتقای کیفی محصولات، بازارهای جدید صادراتی پیدا کرده، صنعت قطعه‌سازی را رشد دادیم و به توسعه روابط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پرداختیم.

وی تاکید کرد:‌ اکنون نیز با طرح‌های دولت سیزدهم، آمادگی مشارکت برای ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن را داریم، چرا که تولید این میزان واحد مسکونی نیازمند سینک، اجاق، یخچال، شیرآلات و سایر لوازم‌خانگی است و این توانمندی در صنعت لوازم‌خانگی ما وجود دارد.

ابهری اضافه‌کرد: مطابق گزارش‌های ارائه شده از سوی بانک مرکزی، وزارت صمت و مرکز آمار ایران، صنعت لوازم‌خانگی جزو صنایعی بوده که با وجود تورم بیش از ۴۰ درصدی، اما از زمان اعمال تحریم‌ها در سال ۹۷ تا به امروز افزایش متوسط قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

وی گفت: این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه بوده، نه اینکه تولیدکنندگان خواسته باشند قیمت‌ها را افزایش دهند؛ زیرا بالا رفتن قیمت‌ها به معنای دامن زدن به رکود است و هیچ تولیدکننده‌ای حاضر نیست در این شرایط به افزایش قیمت‌ها نیست؛ بر این اساس اگر افزایش قیمتی در لوازم‌خانگی اتفاق افتاده، از کف بازار بوده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی تصریح‌کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد از دی‌ماه پارسال تا دی‌ماه امسال، با وجود افزایش قیمت مواد اولیه، اما محصولاتی نظیر یخچال ساید و یخچال‌فریزر در بخش تولیدکننده ۱۳ درصد افزایش داشته است. با این حال درخصوص قیمت‌های مصرف‌کننده که دلالان، واسطه‌ها یا فروشندگان نهایی مسبب آن هستند ورود نمی‌کنیم.

وی گفت:‌ قیمت‌های تولیدکننده بر مبنای میزان عرضه، فاکتورهای موجود و غیره و با توجه به ثبت شدن در سامانه جامع تجارت، مشخص است، بر این اساس قیمت‌هایی که در بازار به مشتریان اعلام می‌شود نامعقول بوده و ناشی از التهابات کف بازار است.

ابهری با اشاره به طرح «جهیزیه ارزان» که با مشارکت وزارت صمت و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد:‌ ما تولیدکنندگان لوازم‌خانگی آماده عرضه کالا برای زوج‌های جوان برای خرید سبد کالای لوازم‌خانگی مورد نیازشان با تخفیف ویژه از محل وام‌های ازدواج هستیم.

 
 
  
  
 

منبع: الف

کلیدواژه: تولیدکنندگان لوازم خانگی رهبر معظم انقلاب افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب