Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@09:18:03 GMT

اسرائیل: از امارات در برابر تهدیدات حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۷۸۷

اسرائیل: از امارات در برابر تهدیدات حمایت می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

«اسحاق هرتزوگ» امروز در دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی که در کاخ «الوطن» این امارت برگزار شد، حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به امارات را که در پاسخ به تجاوز نیرو‌های امارات به خاک یمن انجام شد، محکوم کرد و افزود: اسرائیل هرگونه تجاوز به حاکمیت و امنیت امارات را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، وی بر حمایت این رژیم از اقداماتی که امارات برای حفظ امنیت خود در برابر حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن انجام شده است، تاکید کرد.

رئیس اسرائیل با این دعا که «پیام صلح» سنگ بنای روابط کشورش با امارات را تشکیل می‌دهد، مدعی شد که سفرش به امارات (که اولین در نوع خود است) پیامی برای مردم دو کشور و منطقه است و کل مفاد آن این است که توافقات ابراهیم باید ادامه یابد و کشور‌های بیشتری به آن بپیوندند.

وی که رژیم تحت ریاستش با اشغالگری و تجاوز و کشتن هزاران فلسطینی مظلوم امنیت منطقه را برهم زده است، گفت: ما به کل منطقه پیام می‌دهیم که یک انتخاب وجود دارد و آن صلح و همزیستی است و پسران و دختران ابراهیم می‌توانند در کنار هم در آرامش و صلح که به نفع همه بشریت است، زندگی کنند.

ولیعهد ابوظبی نیز در این دیدار از موضع رژیم صهیونیستی در قبال حملات انجام شده علیه امارات تشکر کرد و اظهار داشت که این موضع مشخص کننده دیدگاه مشترک دو کشور نسبت به منابع تهدید کننده ثبات و صلح منطقه است و ضروری است که با آن‌ها مقابله و موضع محکم بین المللی علیه آن‌ها اتخاذ شود.

«محمد بن زاید» با تاکید بر اینکه روابط میان امارات و رژیم اسرائیل با تمام قدرت پیش می‌رود، بر خلاف موضع مردم منطقه حتی اماراتی‌ها ادعا کرد که اراده مشترک و قوی برای تقویت آن به نفع کشور و مردم ما است.

وی با بیان اینکه توافقات ابراهیم یک تغییر تاریخی بزرگ است که رویکرد صلحی را که امارات به آن باور دارد، شامل می‌شود، افزود: انعقاد این توافقنامه‌ها راه را برای تقویت مشارکت‌های دو کشور به ویژه در زمینه‌های فناوری، نوآوری، بهداشت، انرژی، و ... هموار کرد.

ولیعهد ابوظبی پس از این دیدار اظهار داشت که با رئیس رژیم اسرائیل درباره روابط دوجانبه و اهمیت بهره مندی از فرصت‌های مختلف موجود در دو کشور برای تقویت این روابط در سایه تمایل مشترک برای ایجاد پل‌های همکاری و دوستی و همچنین به همه مسائل منطقه‌ای مورد علاقه دو طرف، گفتگو کرده است.

امارت همراه با بحرین تحت حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امضا کردند که به «توافق ابراهیم» موسوم شده است.

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد این توافقنامه است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود دو ماه پیش به امارات متحده عربی سفر کرد و امروز «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم طی یک سفر رسمی وارد ابوظبی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل امارات رژیم صهیونیستی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • اسرائیل در گرداب
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد