Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@02:28:18 GMT

رفع ایرادات شورای نگهبان به یک طرح در کمیسیون عمران

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۸۳۰

رفع ایرادات شورای نگهبان به یک طرح در کمیسیون عمران

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمران به استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در این طرح اعمال شد. همچنین  لایحه ارجاع اختلاف سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ایندیا پوتز گلوبال لیمیتد به داوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: در ادامه جلسه نیز  طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید. همچنین کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در کمیسیون بررسی شد و در نهایت اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند. 

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در جلسه امروز درخواست انجام تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  در نهایت با نظر اعضای کمیسیون به مدت یک ماه این موضوع به تعویق افتاد. 

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین تحقیق و تفحص از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز در جلسه به بحث گذاشته شد و  پس از بیان ابعاد، اهداف و ضرورت انجام این امر توسط نماینده متقاضی مقرر شد موضوعات مربوطه در فرآیند تحقیق وتحفص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود. 

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون عمران بررسی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟