Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:41:44 GMT

باج سعودی‌ها به رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۸۷۰

باج سعودی‌ها به رژیم صهیونیستی

به نقل از واشنگتن تایمز ، ایالات متحده متهم به تهیه نرم افزارهای جاسوسی اسرائیلی برای نظارت بر تلفن‌های هوشمند است.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده متهم به دستیابی به فناوری جاسوس‌افزار از شرکت فناوری اسرائیلی «گروه ان‌اس‌اُ»(NSO Group) است که می‌تواند تقریباً هر کسی را از طریق تلفن هوشمندش جاسوسی کند.

خرید این فناوری قبل از اینکه دولت بایدن سال گذشته این فناوری را در لیست سیاه قرار داد، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات پروژه پگاسوس، تحقیقاتی که توسط خبرگزاری «Forbidden Stories»(وقایع ممنوعه) سازماندهی شده، محصول پگاسوس گروه «NSO» امکان دسترسی به پیام‌ها، دوربین و میکروفون یک کاربر تلفن هوشمند را بدون اقدام قربانی می‌دهد. پگاسوس توجه سازمان‌های نظارتی متمرکز و دولت‌هایی را که علاقه‌مند به استفاده از آن هستند، به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، در سال ۲۰۱۹، اف‌بی‌آی(FBI) این فناوری را به دست آورد اما از آن استفاده نکرده است.

اف‌بی‌آی به واشنگتن تایمز گفت که هیچ استفاده عملیاتی از این فناوری برای حمایت از هیچ تحقیقی وجود ندارد و مجوز محدودی را برای «فقط آزمایش و ارزیابی محصول» دریافت کرده است.

با این وجود جزئیات مربوط به روابط مجری قانون و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا با گروه «NSO» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گروه NSO در سال‌های اخیر با یک کابوس تبلیغاتی مواجه شده، زیرا ناظران و محققین نحوه استفاده از فناوری جاسوس‌افزار آنها را کشف کرده‌اند. گروه تحقیقاتی «سیتیزن لب»(Citizen Lab) مستقر در تورنتو در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد که از فناوری جاسوس افزار پگاسوس در عملیات در ۴۵ کشور استفاده شده است./فارس

 باج سعودی‌ها به رژیم صهیونیستی برای استفاده از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس

ولیعهد عربستان اخیراً در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیشنهاد استفاده از حریم هوایی عربستان در ازای دسترسی به یک نرم‌افزار جاسوسی را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سیاست، گزارشات حاکی از آن است که در زمان حضور بنیامین نتانیاهو در رأس رژیم صهیونیستی محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان در یک تماس مستقیم تلفنی به وی پیشنهاد داده به ازای استفاده از حریم هوایی سعودی‌ها برای هواپیماهای اسرائیلی، نتانیاهو شخصاً در تمدید مجوز استفاده دولت عربستان از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی مداخله کند.

در سال 2017 سعودی‌ها به نرم‌افزار پگاسوس دسترسی پیدا کردند اما به خاطر قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی دسترسی آنها به پگاسوس محدود شد.

نرم‌افزار پگاسوس دوباره در سال 2019 و زمانی که نتانیاهو داشت با بحرین و امارات برای عادی‌سازی روابط مذاکره می‌کرد فعال شد و در سپتامبر 2020 توافقی در این زمینه بین عربستان و رژیم صهیونیستی امضا شد.

گفته می‌شود پس از تماس محمد بن‌سلمان نتانیاهو شخصاً به تعلیق دسترسی سعودی‌ها به پگاسوس ورود کرده است.

بن سلمان در ازای دسترسی به این نرم‌افزار جاسوسی موافقت کرده بود تا هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عربستان عبور کنند و همین مسئله باعث کمک به توافق اسرائیل با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای عادی‌سازی روابط شد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، پس از تماس بن سلمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شرکت مالک پگاسوس دستور داد تا دسترسی سعودی‌ها به پگاسوس را مجدداً باز کنند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا نرم افزار جاسوسی پگاسوس نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی سعودی ها بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)

دریافت 2 MB کد خبر 847287 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • خسارات بخش حمل و نقل غزه از ۳ میلیارد دلار گذشت
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا