Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن های اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت) اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک وی دربرابر سویه اومیکرون مصونیت بالا به مدت سه ماه ایجاد می کند.

به گزارش مشرق، گینزبورگ روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت: در صورتی که در بار دوم تزریق واکسن کرونا از اسپوتنیک لایت استفاده شود، به مدت سه ماه ، مصونیت دربرابر اومیکرون ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشمند روس گفت: ۷۵ درصد افرادی که واکسن کرونا می زنند در بدن خود پادتن مقاوم دربرابر اومیکرون دارند و در واکسیناسیون دوم این افراد، مصونیت در برابر این سویه برای مدت سه ماه صد در صد خواهد بود.  

اسپوتینک لایت نوع خفیف شده اسپوتنیک وی است که در سال ۲۰۲۰ در موسسه گاملیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است.  

 بر اساس آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا روسیه در مورد وضع شیوع بیماری کووید-۱۹، در شبانه روز اخیر بیش از ۱۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز یکشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف این کشور بیش از ۱۲۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است و از این افراد ۹۸۸۳ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، از ۸۵ جمهوری و استان روسیه در ۷۸ منطقه، سویه اومیکرون شیوع می یابد.  

مقام های روسیه برای مقابله با وضع کنونی و غلبه بر موج جدید انتشار کرونا، بر واکسیناسیون عمومی در این کشور و تسریع در تزریق واکسن تاکید دارند.  

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور تولید شده است.   

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا، از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۷۰ میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و معادل همین تعداد نیز یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کرونا روسیه وزارت بهداشت روسیه ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا امیکرون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اسپوتنیک لایت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی