Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@05:25:10 GMT

معضل ویروس HPV و اهمیت کیت های تشخیصی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۴۹۳۷

معضل ویروس HPV و اهمیت کیت های تشخیصی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، نسبت به عوارض ویروس HPV که با مشکلاتی برای خانواده‌ها همراه است، هشدار داد. برای نخستین بار در کشور، جهت بر طرف کردن نیاز جامعه تشخیصی و تحقیقاتی کشور، طراحی و تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی همچون ویروس هپاتیت B و C، ویروس HPV (عامل اصلی زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در بانوان) و مایکو باکتریم (عامل بیماری سل)، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




محمدباقر محمودی تولید کننده کیت‌های تشخیص مولکولی، در حاشیه برگزاری کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در محل هتل المپیک تهران، گفت: یکی از دغدغه‌های کشور، تولید کیت‌های ایرانی و بی نیاز شدن از واردات است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور موفق شده‌ایم مجوز کیت‌های تشخیصی همزمان کووید ۱۹ و آنفلوانزای A، B را از وزارت بهداشت اخذ کنیم و در حال حاضر نیز، کیت ویروسی HPV و HIV و HBV را طراحی کرده‌ایم که دو کیت HPV و HBV آماده تولید و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت آماده ورود به آزمایشگاه‌ها است.

مهدی نوروزی ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معضل ویروس HPV در جامعه زیاد شده است، به طوری که برخی از سازمان‌های متولی اکنون بر اساس پیدایش طلاق‌هایی به این دلیل در این زمینه ورود کرده‌اند و علت شیوع این ویروس و نحوه انتقال آن را که موجب نگرانی خانواده‌ها و افراد است، از ویروس شناسان جویا شده‌اند.

وی افزود: بخشی از این کیت‌ها از کشور‌های خارجی تأمین می‌شود که امیدواریم با ساخت کیت‌های تشخیصی سریع‌تر و دقیق‌تر در شرکت‌های دانش بنیان، جلوی شیوع این ویروس که منجر به افزایش طلاق و مشکلات خانوادگی در کشور شده است را بگیریم.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویروس ویروس کرونا در ایران ویروس آنفلوآنزا ویروس زیکا ویروس HPV کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون