Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:58:17 GMT

اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۱۶۶

‍‍‍‍‍‍

رشد تصاعدی آمار ابتلا؛ ۶ میلیون نفر هنوز واکسن نزده‌اند! هنوز با نقطه اوج اومیکرون فاصله داریم؛ مرگ‌ومیر اومیکرون بیشتر از دلتا خواهد بود تا دو سه هفته آینده روند نزولی نخواهد شد، مردم بی‌دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزنامه «فرهیختگان» در ادامه نوشت: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خصوصیات این سویه، انتشار و سرایت‌پذیری بی‌نهایت بیشتر آن نسبت به سایر سویه‌های قبلی است که متاسفانه کمتر از آن یکی ویژگی‌اش، یعنی شدت و حدت کمتر، شنیده شد و توجهات را به خودش جلب و جذب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این اوصاف حالا اومیکرون تمام دنیا را درنوردیده و در هر جمع و گروهی هم که وارد می‌شویم، حداقل یکی یا چند نفر به این سویه جدید مبتلا شده‌اند. همین دو روز پیش، یکی از دوستانم در تشریح سرایت‌پذیری امیکرون نوشته بود که در یک جمع ۶ نفره، فقط یک نفر ماسک نداشت و همان یک نفر هم گویا به این سویه مبتلا بود. او آن شب اول نیز علائمش ظاهر شد و فردای آن روز تمام آن پنج نفر دیگر هم مبتلا شده بودند. البته اطلاعات دیگری هم درباره این سویه نوشته و منتشر شده است، مثلا اینکه تا حدود ۲۰۰ ساعت روی پوست دست و سطوح زنده می‌ماند و کلی چیزهای دیگر، اما به هرشکل، همچنان نه چشم‌اندازی از آینده داریم و نه سلاحی برای جنگیدن، جز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی. اگر این دو را انجام دادیم و رعایت کردیم، حتما تلفات کمتری خواهیم داشت و اگر نه، اومیکرون به‌مراتب بیشتر از سویه‌های قبلی کشته روی دست ما خواهد گذاشت و خانواده‌های زیادتری را داغدار خواهد کرد.

رشد تصاعدی آمار ابتلا؛ ۶ میلیون نفر هنوز واکسن نزده‌اند!

به رسم گزارش‌های کرونایی این دو سال اخیر، ابتدا آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت در ارتباط با موارد ابتلا و مرگ‌ومیر کرونایی‌ها را با هم مرور می‌کنیم. از ۸ تا ۹ بهمن ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی - تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۵۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۸۳ نفر رسید. متاسفانه در طول این ۲۴ ساعت، ۲۴ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲هزار و ۳۸۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۶میلیون و ۹۸ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. هزار و ۳۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌ها هستند. تاکنون ۴۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۱ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. درحال حاضر هفت شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. علی‌رغم وخامت اوضاع کرونایی در کشور و رشد تصاعدی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از سویه جدید، طبق اعلام وزارت بهداشت، همچنان ۶ میلیون نفر از واجدان شرایط دریافت واکسن، هنوز برای تزریق واکسن کرونای خود مراجعه نکرده‌اند! همچنین نزدیک به ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر هم نوبت اول را تزریق کرده، اما برای تزریق نوبت دوم تاخیر دارند. تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی‌شده کرونا در صدویکمین هفته کرونایی در کشور ۳۱۲۹۲ نفر بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید در کشور ۲۷۰۹ نفر و تعداد موارد فوتی جدید طی این هفته در کشور ۱۵۶ نفر بوده است.

بدون نگاه به آمارهای جهانی، همین روند تصاعدی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشور، به‌خوبی نشان می‌دهد امیکرون، تفاوت‌های چشمگیری با سویه‌های قبلی دارد و از آن مهم‌تر اینکه واکسن هم نتوانست آن‌طور که باید جلوی ابتلا را بگیرد، فقط واکسن‌زده‌ها، خصوصا آنهایی که دز سوم را زدند، سبک‌تر از باقی مبتلایان، مبتلا شدند. القصه اینکه، امیکرون با این وضع و این سرکشی که می‌کند، احتمالا به‌زودی رکورد دلتا را همان‌طور که در ابتلا شکست، در مرگ‌ومیر هم خواهد شکست. نگاهی به نمودار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشورهای مختلف دنیا در جریان شیوع دوسویه دلتا و امیکرون می‌اندازیم تا درک بهتری نسبت به وضعیت خودمان، طی روزهای آینده داشته باشیم.

هنوز با نقطه اوج اومیکرون فاصله داریم؛ مرگ‌ومیر اومیکرون بیشتر از دلتا خواهد بود

ناظر به نمودار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونایی‌ها در سایر کشورها، می‌توان فهمید اومیکرون چندین برابر بیشتر از سایر سویه‌های کرونا، قدرت سرایت دارد و همین مساله باعث افزایش موارد ابتلا و به‌تبع آن افزایش موارد مرگ‌ومیر می‌شود.

با توجه به روند تصاعدی ابتلا به اومیکرون در کشور باید منتظر ماند و دید اعداد و ارقام تا کجا بالا می‌روند. پیرو همین موضوع و ارائه تحلیل نسبت به روزهای آینده، گفت‌وگویی با بابک عشرتی، متخصص اپیدمیولوژی انجام داده‌ایم. او در ارتباط با وضعیت شیوع اومیکرون در ایران گفت: «من فکر می‌کنم الان تازه در شروع افزایش موارد ابتلا هستیم و این ادامه پیدا خواهد کرد. در کشورهای مختلف اتفاقات متفاوتی افتاده، مثلا در آفریقای‌جنوبی بیماری خیلی سریع بالا رفت و خیلی سریع هم پایین آمد اما در ترکیه اصلا این اتفاق نیفتاد و هنوز بالاست. سه، چهارهفته است که موارد ابتلایش کاهشی نشده است. من فکر می‌کنم کشور ما هم به‌فرض آنکه خیلی سریع بالا برود و خیلی سریع پایین بیاید حداقل دو، سه‌هفته درگیر آن هستیم و علت تفاوت سرعت بیماری در نقاط مختلف دنیا فقط محدودیت‌ها نبوده است. ما به خیلی از رفتارهای ویروس آشنا نیستیم یا اینکه به نژادهای مختلف چگونه پاسخ می‌دهند یا ایمنی جمعی آنجا چگونه است. اینها همه مطرح است و ما همچنان باید به دستورالعمل‌ها پایبند باشیم و این درست است که فکر کنیم اومیکرون سبک‌تر است اما چون تعداد بیشتری از افراد را درگیر می‌کند قدر مطلق مرگ‌ومیر ممکن است بالا برود، چون تعداد بیماران خیلی بالاتر خواهد بود، تعداد مرگ‌ومیر هم بالاتر خواهد رفت، حتی ممکن است از دلتا هم بیشتر شود، چون موارد ابتلای آن بیشتر خواهد بود.»

تا دو سه هفته آینده روند نزولی نخواهد شد، مردم بی‌دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند

این اپیدمیولوژیست در ارتباط با زمان رسیدن ایران به نقطه اوج این پیک خاطرنشان کرد: «براساس اطلاعات آزمایشگاهی‌مان روند صعودی بیماری با عوارض بالا را حداقل تا سه‌هفته دیگر داریم. خیلی بعید است که ظرف دوهفته آینده موارد ابتلا پایین بیاید اما در مورد اینکه چقدر بالا می‌رود، فکر می‌کنم هنوز در ابتدای راه هستیم. مناطقی که درگیر شده‌اند نسبت به پیک‌های قبلی‌شان دو تا سه‌برابر بیشتر بوده. ما هنوز با نقطه اوج فاصله داریم که البته به‌سرعت انتشار هم مرتبط است، اگر خیلی‌زود بالا برود می‌توانیم امیدوار باشیم زودتر هم پایین بیاید که خیلی بعید است.»

عشرتی در مورد اثرگذاری دز سوم واکسن کرونا هم گفت: «به نظر من مراکز نسبت به قبل شلوغ‌تر شده است اما نسبت به دز دوم هنوز باید خیلی سرعت‌مان را بالا ببریم و نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.تا الان هم خیلی زمان از دست داده‌ایم. واکسیناسیون بعد از سه‌هفته به نقطه اوج ایمنی خود می‌رسد، درحالی‌که ما الان در روند صعودی بیماری هستیم. فکر می‌کنم باید همگی روی واکسیناسیون تاکید داشته باشیم تا تزریق دز سوم انجام شود. من می‌بینم خیلی از مردم دنبال نوع خاصی از واکسن هستند اما نوع واکسن خیلی مهم نیست، مهم این است که دز سوم را بزنیم. به‌تاخیر انداختن واکسن برای اینکه فلان واکسن به دست‌مان برسد، بسیار اشتباه است. اگر قرار باشد این تعداد ابتلا به بستری شدن در بیمارستان منجر شود، قطعا جوابگو نیست اما دست‌اندرکاران حوزه درمان باید به مردم آموزش دهند که با هر علامت و شرایطی به بیمارستان مراجعه نکنند یا بیمار در شرایطی که حال عمومی خوبی دارد و بیماری زمینه‌ای ندارد، مثلا باردار نیست یا جوان است در منزل بماند و تلفنی درخواست مشاوره بگیرد. درمورد اعمال محدودیت‌ها هم این موضوع پیچیده است و پاسخ دادن به آن ساده نیست. ایده‌آل ما در بهداشت این است که مردم از خانه بیرون نیایند. افراد ناقل و بیمار با افراد سالم تماس نداشته باشند ولی رعایت آن هزینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی به‌همراه خواهد داشت، خود آحاد جامعه باید دستورالعمل‌ها را اجرا کنند و تصمیم‌گیری درمورد محدودیت‌ها با ستاد ملی مقابله با کروناست.»

منبع: فرهیختگان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کرونا کرونا ویروس سویه دلتا کرونا دلتا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط کمبود نیروی درمان با افزایش شیوع اومیکرون در آمریکا افزایش شیوع اومیکرون در بین کودکان بسته های پستی ممکن است باعث انتقال کرونا شوند کمردرد و بی حالی از عوارض اومیکرون است اطلاعات کافی از رفتار اومیکرون نداریم سویه بعدی کرونا؛ مرگبار‌تر از اومیکرون؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟ اصرار آقایان برای اجباری کردن اینماد چیست؟ ادعای ترامپ در مورد توافق با ایران گروگان گیری یک حیوان در حال انقراض! رکورد بالاترین آمار ابتلا به کرونا در ترکیه شکسته شد جزییات محدودیت‌ های کرونایی جدید در مازندران قیمت آبمیوه گیری (‌ارزان ترین ها / جدول) حجم مبنا، روز سه شنبه حذف می شود ادامه بارش های زمستانی از فردا در چند استان ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند خودروی رنگید به بازار می آید محدودیت برق صنایع از فردا رفع می شود قیمت تلویزیون (پرطرفدارترین / جدول) قیمت هر کیلو مرغ در بازارهای جهانی چند؟ رونمایی از لوکس‌ ترین خودروی مرسدس بنز ۲۰۲۲ + فیلم تعطیلی یک هفته‌ای مدارس ۴ شهرستان استان مرکزی چند خودرو در انبار خودروسازان وجود دارد؟ پیش فروش خودروسازان سخت تر می شود؟ کدام برند بزرگترین خودروساز جهان شد؟ قیمت خرید سربازی از دیه انسان بیشتر است! فلاحت‌ پیشه: آمریکا اشتیاق بیشتری برای توافق دارد تور هوایی تبریز ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) صبر ایوب داشته باشید! / فعلا خبری از افزایش سرعت اینترنت نیست برنامه ملی توسعه صنعت ماشین‌ سازی تدوین شود مهاجم منچستریونایتد نامزدش را کتک زد دستگیر شد + عکس قیمت ماشین لباسشویی (پاکشوما / جدول) ماجرای تفاهمنامه ترانزیتی ایران و روسیه چیست؟ / چین و ترکیه ایران را دور زدند هشدار درباره بازگشایی خطرساز مدارس چه زمانی برای مصرف شیر مناسب است؟ رد پیشنهاد افزایش هزینه‌ های پست و معاینه فنی خودرو به این نوع از سلامتی همه نیاز دارند علامت اصلی پلاکت خون پایین چیست؟ راهکار جدید دور زدن تحریم دلیل و درمان بوی بد دهان هنگام صبح چیست؟ شپش در کدام مکان ها بیشتر است؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها منتفی شد؟ گزارش مدیر عامل گل گهر به رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم چند درصد از جامعه را نمایندگی می‌ کند؟ جزییات پرداخت هزینه‌ درمان دانش‌ آموزان کرونایی قیمت جاروبرقی (ال جی / جدول) قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو (جدول) خواب زمستانی بازار طلا و سکه وام ندهید، اخراج می‌ شوید / خط و نشان خاندوزی برای بانک‌ ها ارزان‌ ترین خودروهای خارجی بازار ایران کودکان روستای «نوشکله سیدرضی» با اینترنت ایرانسل آنلاین شدند تعطیلی ۵۶ درصد ظرفیت ماشین سازی ایران اومیکرون کشور را ۲ هفته تعطیل کرد؟ تولید نجات‌ دهنده کشور از مشکلات است آیا پوتین از سلاح خود بر علیه اروپا استفاده می‌ کند؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس سویه دلتا کرونا دلتا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون شهرستان در وضعیت ابتلا و مرگ ومیر بیمارستان ها موارد ابتلا کووید ۱۹ میلیون نفر فکر می کنم خیلی سریع ۶ میلیون نقطه اوج سه هفته دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید. او هم‌چنین در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابه‌جابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شد که پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

بازی های آسیایی هانگژو، مهر ۱۴۰۲، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلما، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

کد خبر 847887 برچسب‌ها ویژه ورزشی آلمان شنا ورزش ایران

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد