Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز  محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه نمی‌توان از بی اثر شدن و کاهش اهمیت دروس عمومی در دوره متوسطه دوم سخن گفت. عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که ممکن با حذف دروس عمومی از آزمون ورود به دانشگاه ها کلاس های این دروس تعطیل و یا نیمه تعطیل شده و این دروس علی رغم اهمیتشان جایگاه حاشیه ای پیدا کنند،گفت: این اتفاق نخواهد افتاد چرا که دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز  محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه نمی‌توان از بی اثر شدن و کاهش اهمیت دروس عمومی در دوره متوسطه دوم سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دروس تخصصی آزمون سنگینی دارد، ولی دروس عمومی با آزمون عمومی در طول سال‌های تحصیل انجام می‌شود و اینگونه فشار کمتری را به دانش آموز می‌آورد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات در حوزه آزمون کنکور آیا تغییراتی در خصوص سهمیه‌ها نیز وجود خواهد داشت گفت: برای سهمیه‌ها طبق تصمیماتی که اتخاذ شده است مبنا بر مدیریت آن است، مثلا یک سهمیه آزاد و یک سهمیه‌ی مناطق داشته باشیم و دیگر مناطق سه گانه در سهمیه بندی نباشد، از سوی دیگر سهمیه رزمندگان برداشته خواهد شد چرا که از این پس مصداق نخواهد داشت و سهمیه ۵ درصد و ۲۵ درصدی نیز که در این خصوص وجود دارد مدیریت شود.

پورعباس خطاب به داوطلبین سال ۱۴۰۲ گفت: از سال ۱۴۰۲  ماهیت کنکور عوض خواهد شد و آزمون ترکیبی سنجش و پذیرش جایگزین کنکور خواهد شد، داوطلبان با تغییرات عمده تری نسبت به سال‌های قبل مواجه هستند چرا که آزمون عمومی نخواهند داشت و تنها امتحان آن‌ها برای ورود به دانشگاه دروس تخصصی است که آن هم از نحوه برگزاری آزمون، تعداد سوالات، دفترچه و بودجه بندی دچار تحولات جدی خواهد بود و داوطلبان با تاثیر قطعی ۶۰ درصدی از سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

وی در این رابطه گفت: این داوطلبان باید بدون استرس تمرکزشان بر روی امتحان سال چهارم و آزمون تخصصی ۱۴۰۲ ورود به دانشگاه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به طور کلی برخی از کارشناسان معتقدند که کنکور نیز یک زمین بازی برای رقابت است و داوطلبانی که بتوانند در طول مدت آزمون استرس خود را مدیریت کرده و با تمرکز از آموخته هایشان در روز آزمون استفاده کنند باید برای ورود به دانشگاه  غربال شوند، گفت: ما این معیار را برای پذیرش قبول نداریم به جهت اینکه فشار‌های روحی در آن ساعات ممکن است داوطلب را دچار مشکل کند، گاهی همه چیز خوب پیش رفته، اما در روز‌های منتهی به آزمون و یا حتی طی همان ساعات در روز کنکور مانع از موفقیت دانش آموز در آزمون می‌شود مثلا دچار بیماری، آسیب و یا تصادف می‌شود و زحمات او بی‌نتیجه می‌ماند ،نباید سرنوشت داوطلب را به آن چند ساعت گره بزنیم، ما می توانیم با تکرار این آزمون‌ها و سنجش مکرر نگرانی‌های ناشی از این امر کاسته خواهد شد.   بیشتر بخوانید: آموزش مجازی دانش آموزان را واقعیت گریز کرده است  انتهای ییام/ برچسب ها: کنکور پورعباس سوابق تحصیلی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور پورعباس سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه دروس عمومی سوابق تحصیلی دانش آموز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است

سپهر خلجی امروز با حضور در دانشگاه امیرکبیر با ارزیابی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: کنکور یک مقطع حساس برای داوطلبان و خانواده‌ آنهاست که نتیجه زحمات چند ساله را در این مقطع درک می‌کنند، تمام تلاش سازمان سنجش و دستگاه‌های مربوط، ایجاد شرایطی برای برگزاری آزمون در فضای آرام و مطمئن بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل برگزاری آزمون با حواشی فراوانی همراه بود، عنوان کرد: آمار و شواهد نشان می‌دهد با تدابیر در نظر گرفته از سوی سازمان سنجش، امسال شرایط برگزاری آزمون به نسبت سال‌های گذشته بسیار مناسب‌تر است.

خلجی گفت: امیدوارم با اعلام نتایج هر یک از داوطلبان به میزانی که تلاش کردند، ثمره کوشش خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟