Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سویه امیکرون ویروس کرونا در حال انتشار در خراسان جنوبی است.

مراکز واکسیناسیون کرونا، به مراکز مقابله با این ویروس تبدیل شده اند و با تزریق واکسن به هم استانی ها، تا حدی جلوی شیوع بیشتر ویروس گرفته می‌شود.

به تجربه تلخ پیک های گذشته دچار نشویم

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: توصیه پزشکان در حال حاضر تزریق دُز سوم واکسن کرونا است و اگر می‌خواهیم سلامت را چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی حفظ کنیم، باید نگاهی ویژه به واکسیناسیون داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در چنین شرایطی باید حتما واکسن که تضمین کننده ایمنی بدن در برابر ویروس است تزریق شود؛ خراسان جنوبی وارد پیک ششم کرونا شده و اگر می‌خواهیم تجربه‌های تلخ ۵ پیک قبلی تکرار نشود، باید به توصیه‌ها عمل کنیم.

یکی از کارکنان مرکز واکسیناسیون در بیرجند نیز گفت: از چند روز گذشته که تزریق واکسن برای افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز مجاز شده است، تعداد زیادی از دانش آموزان به مرکز مراجعه کرده اند.

بیشتر بخوانید

رکورد زنی کرونا با شناسایی ۴۳۲ بیمار جدید در خراسان جنوبی

او گفت: طبق تحقیقات انجام شده، اگر می‌خواهیم به شرایط بحرانی در شیوع کرونا نرسیم باید تزریق دُز سوم واکسن کرونا را جدی بگیریم.

پوشش تزریق دُز اول واکسن کرونا در خراسان جنوبی به ۹۰ درصد و پوشش تزریق دُز دوم به بالای ۸۰ درصد رسیده است، اما فقط حدود ۲۲ درصد مردم در خراسان جنوبی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از تعطیلی مدارس فردوس تا فوت یک نفر دیگر بر اثر کرونا

اما به سراغ آخرین اخبار و اطلاعات کرونایی می‌رویم.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن آموزش در تمامی مدارس شهرستان فردوس تا پایان هفته خبر داد.

او گفت: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و موافقت استاندار، تمامی کلاس‌های درس حضوری مدارس شهرستان فردوس تا پایان این هفته تعطیل است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی نیز با اعلام مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته گفت: در شبانه روز گذشته ۵۲۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد و ۳۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

او گفت: در این مدت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرد و تعداد فوتی‌ها به هزار و ۲۸۴ نفر رسید.

شریف زاده گفت: در حال حاضر ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا خراسان جنوبی واکسن کرونا تزریق د ز او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد