Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا در کشور، بر تشدید نظارت‌ها در حوزه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز عمومی تأکید کرد و خواستار حرکت جمعی همه مجموعه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای برای آگاه‌سازی و هوشیاری مردم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در چهل و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: در سه ماه گذشته در سایه جهش دولت در واکسیناسیون عمومی و همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد وضعیت مناسبی در فعالیت‌های اجتماعی و زندگی مردم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سویه اُمیکرون ویروس کرونا که از یک ماه پیش دنیا را تحت تأثیر قرار داده، از یک هفته گذشته نیز موجب آغاز موج ششم در کشورمان شده است که باید همه بخش‌ها آمادگی مقابله جدی با این وضعیت را داشته باشند.

خرّم تأکید کرد: مجموعه دستگاه‌های مسئول و اعضای ستاد مقابله با کرونا باید با یک آمادگی مناسب در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان باشند تا بتوانیم روزها و هفته‌های آینده را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت بحث پیشگیری در مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: باید یک حرکت جمعی از سوی همه مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی و با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آگاه‌سازی و هوشیاری مردم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم، گفت: در کنار تشویق مردم برای تزریق واکسن، موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها بویژه فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود و افراد و گروه‌های مرجع با هم‌افزایی ظرفیت‌های همدیگر، مردم را به رعایت اصول بهداشتی ترغیب کنند.

خرّم همچنین نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در مراکز عمومی، مدارس و مراکز آموزشی و ادارات را مورد تأکید قرار داد و گفت: کارمندان ادارات که از تزریق واکسن خودداری کنند، حق حضور در اداره را ندارند و مدیران دستگاه‌ها باید بر این موضوع نظارت و نتیجه را به ستاد مقابله با کرونا گزارش کنند.

وی درخصوص فعالیت مراکز آموزشی نیز با بیان اینکه فعلاً هیچ تصمیمی برای تعطیلی این مراکز وجود ندارد، افزود: در صورتی که ابتلا به بیماری در یک مرکز یا ناحیه خاص آموزشی بالا باشد با اعلام فرمانداران درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش مراجعات مردم به بازارها و مراکز تجاری در روزهای پایانی سال، از دستگاه‌های مسئول خواست تا نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در این مراکز را تشدید کنند.

وی همچنین از رعایت الزامات بهداشتی در مراسم نماز جمعه تبریز تمجید کرد و با اشاره به اینکه در برخی از شهرها، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل برگزاری نماز جمعه رعایت نمی‌شود، فرمانداران را به نظارت جدی در این خصوص موظف کرد.

خرّم درخصوص برگزاری مراسم دهه فجر نیز تأکید کرد که آئین‌های گرامی‌داشت پیروزی انقلاب اسلامی باید در فضاهای باز و وسیع و با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای زمینی و هوایی استان و تهیه و تولید برنامه‌های ثابت در صداوسیما با حضور کارشناسان و تیم‌های حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و تولید محتوای هنری و اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی برای آگاه‌سازی مردم تأکید کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت واکسیناسیون ویروس دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان آذربایجان شرقی ماسک ابتلا به بیماری نماز جمعه دهه فجر پیروزی انقلاب علوم پزشکی تبریز نظارت استاندار آذربایجان شرقی شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس