Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:31:20 GMT

۱۰ درصد بستری شدگان در ایلام را نوزادان تشکیل دادند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۳۸۱

۱۰ درصد بستری شدگان در ایلام را نوزادان تشکیل دادند

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲۲ درصد از مجموع بستری‌شدگان با علائم احتمالی کرونا نیز کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بودند که این آمارها از ابتدای شیوع کرونا بی‌ سابقه است.

وی افزود: باید مراقبت از نوزادان، کودکان و نوجوانان را تشدید و خانواده‌ها را نیز به مخاطراتی که شیوع کرونا ممکن است برای کودکانشان داشته باشد، آگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تزریق واکسن برای کودکان زیر ۱۲ سال اشاره کرد و گفت: آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در حال حاضر به شکل پلکانی و  ۹ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

صادقی فر ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا پیشتر واکسیناسیون زیر ۱۲ سال آغاز شد اما در کشور ما تا رسیدن به نتیجه قطعی تزریق واکسن برای این گروه سنی با تعویق افتاد و در نهایت کمیته علمی واکسیناسیون در کشور این موضوع را تایید و اعلام کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سویه اومیکرون کودکان آسیب پذیر و مبتلا می شوند، تصمیم نهایی بر آغاز واکسسیناسیون در سطح ملی و به تبع آن در استان اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اولین کودکی که در ایلام واکسن دریافت کرده ۹ ساله است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: واکسن تزریقی برای کودکان سینوفارم و پاستوکووک است و همان دز که برای بزرگسالان تزریق شد و با همان فاصله زمانی برای این افراد تزریق می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: رسانه ها مردم را تشویق به واکسینه کردن فرزندانشان کنند و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه بیس ۹۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده ممکن است عوارض مختصر و کوتاه مدتی پیش آید اما همانطور که مشاهده می شود با تزریق واکسن مرگ و میر و بستری ها بسیار کاهش یافت و کنترل شد.

برچسب‌ها ایلام واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته