Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:39:43 GMT

زنجیره تولید دام و طیور قم تکمیل شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۴۵۲

زنجیره تولید دام و طیور قم تکمیل شود

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  سید محمد تقی شاهچراغی با حضور در یک واحد مرغداری نمونه کشوری که در رَسته مرغ تخم‌گذار فعالیت می‌کند گفت: حمایت از تولید‌های بروز و سلامت محور در زمینه تامین ارزاق عمومی را در دستور کار جهاد کشاورزی دانست.

استاندار قم با قدردانی از فرآیند مکانیزه تولید تخم مرغ در این واحد ۶۰ هزار قطعه‌ای،گفت: وجود زنجیره‌های کامل محصول‌های دام و طیور در واحد‌های دامپروری مورد توجه است و باید امکانات و زیربنای لازم برای این امر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی در حاشیه بازدید میدانی از خط تولید این مجموعه، با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در تولید محصول‌ها و ارزاق عمومی گفت: ارتقای سطح فعالیت واحد‌های تولید دام و طیور در قم بر اساس استاندارد‌های ملی امری مهم است که باید از تمام توان و ظرفیت استان در این جهت بهره بریم.

استاندار قم به برنامه‌های مدیریت استان در راستای حمایت از تولید‌ها به‌ویژه تولید محصول‌های کشاورزی و دام و طیور اشاره کرد وگفت: نظام مسایل استان در این زمینه تهیه شده است و با تمام تلاش برای رفع موانع در مسیر تولید اقدام می‌کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان لزوم ورود نیرو‌های جوان و خلاق و با تفکر‌های بروز به این عرصه گفت: با توجه به ضرورت تامین مایحتاج عمومی وجود مجموعه‌های فعال و پویا امری حیاتی است.

گزارش حاکی است: در این بازدید مسائلی چون: تسهیلات بانکی، حمایت از مرغداری در زمان بحران‌ها و شیوع بیماری‌های واگیر دار، چون آنفولانزا و تامین نهاده از سوی این واحد مطرح شد.

استاندار قم با بیان ضرورت تبیین سبک زندگی شهیدان در فضای هیات‌های مذهبی، حمایت از اقشار ضعیف محله‌ها را کارویژه‌ای مناسب برای هیات‌های مذهبی دانست.

شاهچراغی با اشاره به ماهیت هیات‌های مذهبی در سبک زندگی اسلامی گفت: خدمت رسانی به مردم در تمام ایام سال و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج سیره امامان معصوم (ع) از ظرفیت‌های مهم این هیات‌ها است.

استاندار قم رضای الهی را مبنای هر کار و خدمتی دانست و گفت: امام حسین (ع) و یاران شهیدش و به تاسی از ایشان شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیز در راه رضایت خداوند گام برداشتند و ما نیز باید در مسیر کار و زندگی خود به این اصل مهم توجه کنیم.

شاهچراغی گفت: هیات‌های مذهبی در متون سخنرانی و مدیحه سرایی به این مهم و تبیین سیره شهیدان در جامعه توجه داشته باشند.

استاندار قم همچنین یکی از خدمات هیات‌های مذهبی را حمایت از اقشار ضعیف و استفاده از ظرفیت خیران در این راستا خواند و گفت: توجه به خانواده‌های نیازمند در محله‌ها و خدمت رسانی به افراد کم بضاعت از جمله کار ویژه.‌هایی است که می‌تواند در اهداف و فعالیت‌های این هیئات قرار گیرد.

شاهچراغی اتحاد و همبستگی و نیز جلب رضایت الهی را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی دانست و گفت: شورای هیات‌های مذهبی با برنامه‌ریزی مدون جهت نهادینه‌سازی این ویژگی‌ها در بین هیات‌هاب مذهبی اقدام کند تا هیات‌ها در زمینه تکالیف خود برای خدمت به مردم و ترویج فرهنگ حسینی و نیز روحیه جهادی نقش آفرینی کنند.

 بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی ثبت شده در قم داریم که ۶۵۳ مورد از این هیات‌ها به‌صورت خانگی و سیار و دوره‌های هفتگی به برگزاری مراسم مذهبی و آیینی مشغول هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام و طیور جهاد کشاورزی هیات های مذهبی استاندار قم دام و طیور هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول ساختمان در دست احداث استانداری لرستان تکمیل و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در این ساختمان مستقر شود.

ابوطالب شفقت امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از ساختمان جدید استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان به دلیل نبود منابع اعتباری زمان زیادی صرف احداث آن شده و برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسئول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این ساختمان نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود