Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین علی میر از رشد ۲۸ درصدی صادرات کالا از بازارچه های مرزی خبر داد و گفت: رونق تجارت مرزنشینان در گرو رفع تعلیق کارت های پیله وری و حذف قوانین دست و پاگیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۲ تن کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی رونق صادرات از طریق بازارچه های مرزی را فرصتی برای تحول منطقه و کمک به چرخه اقتصاد و تولید اعلام و اضافه کرد: سالیانه ۸۰ درصد کالاهای غیرنفتی از طریق بازارچه های مرزی صادر می شود که نقش بی بدیل این بازارچه ها را ثابت می کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صورتی که کارت های پیله وری رفع تعلیق و قوانین دست و پاگیر حذف شود و به پیله وران و مرزنشینان اجازه صادرات دهند، سالیانه تا سقف  ۳ میلیارد دلار صادرات از بازارچه های مرزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اقلام بهداشتی، خوراکی، لوازم خانگی، ظروف، چکمه، کنسروجات، کیسه، پلاستیک، کتاب، لوازم یدکی و ... عمده کالاهایی است که از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه صادر می شود.

میر خاطرنشان کرد: بازارچه های مرزی ریمدان، پیشین، جالق، کوهک، میرجاوه، میلک و گمشاد در سیستان و بلوچستان فعال بوده و آماده صادرات اقلام تولیدی و واردات کالاهای مورد نیاز کشور است، فرصتی بی بدیل برای مرزنشینان، تجار و پیله وران تا بتوانند در یک فضای سالم به تجارت بپردازند.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد