Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت قانون گذاری در حوزه رمزارزها، بیان کرد: نه تنها در حوزه رمز ارزها بلکه در تمام فناوری های روز دنیا ما نیازمند به روزرسانی قوانین و یا قانون گذاری با نگاهی نو داریم. قوانین ما باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث رمزارزها و تبادل آن امروز یکی از مسائل مطرح در اقتصاد دنیا به شمار می رود و مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

وی در ادامه اظهار کرد: جوانان ما در داخل کشور در ارتباط با فناوری های نو نظیر رمزارزها  ابتکار عمل و ظرفیت های خوبی دارند که در کم تر نقاط دنیا می شود یافت. یکی از مشکلات ما در حوزه رمزارزها فقدان قانون است که باعث سردرگمی فعالان این حوزه شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه ما در حوزه قانون گذاری در زمینه فناوری های نو نظیر رمزارزها ضعیف عمل کرده و باید هرچه سریع تر برای ساماندهی این حوزه و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش داخلی نسبت به قانون گذاری در این بخش عمل کنیم. بنده همواره تاکید کردم که قوانین مزاحم باید کنار گذاشته شود. در بحث مسائل روز دنیا ما نیازمند یک بازنگری در قوانین موجود و قانون گذاری جدید هستیم.

 وی در ادامه تاکید کرد: عدم قانون گذاری در حوزه رمزارزها و اتخاذ تصمیمات مقطعی باعث بلاتکلیفی عده زیادی از فعالان این حوزه شده که در نهایت باعث از دست رفتن فرصت ها می شود. این روند باعث سلب آرامش از فعالان حوزه رمزارز شده و آن ها نمی دانند در آینده چه برخوردی باآنان صورت می گیرد. باید هرچه سریع تر با همکاری مجلس و دولت در حوزه رمزارزها قانون گذاری صورت گیرد.

این نماینده مجلس افزود: نباید با تعلل بخش های مختلف شاهد از دست رفتن فرصت تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی باشیم. شرکت ها و پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و با تصویب قانونی جامع در این حوزه می توان مدیریت شفافی را در بحث رمزارزها رقم زد و از سوی دیگر فرصتی جدید برای افزایش درآمد دولت ایجاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رمزارز حوزه رمزارزها قانون گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ محمد رحمانی از افتتاح میز خدمت دریافت شناسه یکتا در بجنورد خبردادو گفت: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون برای دریافت خدمات مختلف باید شناسه یکتا داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند افزود: پس از این مهلت، مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.
میز خدمت دریافت شناسه یکتا در میدان کارگر بجنورد افتتاح و آماده خدمات رسانی شد، اصناف و بازاریان می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر این مکان به اتاق اصناف شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد