Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:25:33 GMT

زیر سویه امیکرون؛ تهدید جدید جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۸۵۷۷

زیر سویه امیکرون؛ تهدید جدید جهان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امیکرون که نوع بسیار مسری ویروس کووید-۱۹ به شمار می‌آید و رایج‌ترین شکل آن به نام BA.۱ شناخته می‌شود، اکنون تقریباً همه عفونت‌های کروناویروس در سطح جهان را تشکیل می‌دهد، اگرچه افزایش چشمگیر موارد کووید در حال حاضر به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکنون دانشمندان در حال پیگیری افزایش موارد ناشی از  زیرسویه آن به نام BA.۲ هستند که شروع به رقابت با BA.۱ در بخش‌هایی از اروپا و آسیا کرده است. بنا به گفته سازمان  جهانی بهداشت، چندین کشور افزایش اخیر در نوع فرعی BA.۲ را گزارش کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند، علاوه بر BA.۱ و BA.۲، دو زیرمجموعه دیگر در زیر چتر امیکرون قرار می‌گیرند که به نام‌های BA.۱.۱.۵۲۹ و BA.۳ شناخته می‌شوند؛ همه از نظر ژنتیکی به هم مرتبط هستند، اما هر کدام دارای جهش هایی هستند که می‌تواند نحوه رفتار آنها را تغییر دهد.

تروور بدفورد، ویروس شناس محاسباتی در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون سیاتل آمریکا که تکامل SARS-CoV-۲ را ردیابی کرده است، در توییتر نوشت که BA.۲ تقریباً ۸۲ درصد موارد در دانمارک، ۹ درصد در انگلیس و ۸ درصد در ایالات متحده را شامل می‌شود.

برخی از گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که BA.۲ ممکن است حتی عفونی‌تر از BA.۱  باشد، اما تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه احتمال فرار از محافظت از واکسن وجود دارد، وجود ندارد. بر اساس داده‌های اولیه، مقامات بهداشت دانمارکی تخمین می زنند که BA.۲ ممکن است ۱.۵ برابر بیشتر از BA.۱ قابل انتقال باشد، اگرچه احتمالاً باعث بیماری شدیدتر نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیکرون کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه شهریاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته که رتبه دوم را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه های ترددشمار، طی سال گذشته ۲۵ میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذر ماه بوده است.

وی در خصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سال جاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۱۱ درصد و ۸ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

کد خبر 6093852

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است