Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون از سوی مردم موثرترین نقش را در مواجهه با پیک ششم کرونا دارد. - اخبار استانها -

علی اصغر انجیدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس بااشاره به اینکه  باتوجه به شروع پیک ششم در سطح کشور و استان خراسان رضوی، شاهد افزایش تعداد بیماران در حوزه سرپایی و بستری هستیم، اظهارداشت: ریسک خطر برای افرادی است که واکسن نزدند یا واکسیناسیون خود را کامل نکردند و یا دارای بیماری زمینه ای هستندبیشتر است بنابراین تمامی گروه‌های هدف باید نسبت به دریافت واکسن خود در زمان مقرر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه کرونا هدف این است که بتوانیم با کمک گرفتن از تجربه پیک‌های قبلی به بهترین نحو، این پیک را مدیریت کنیم، افزود:قرارگاه مرکزی کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس و در سطح استان فعالیت خود را مستمر و شبانه روزی کرده و هر روز بررسی مستمری از حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

انجیدنی تصریح کرد: کمیته‌های مستقر در قرارگاه در حالت فعال هستند و قرار شد کمیته بهداشت در خصوص واکسیناسیون تا حدی که می‌توانند این امر را در سطح مناطق تحت پوشش دانشگاه تقویت کنند و  نظارت بر اجرای پروتکل‌ها جز استراتژی اصلی در کمیته بهداشت باشد، بخصوص در مدارس این نظارت سخت گیرانه تر و جدی تر صورت گیرد . 

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش تیم‌های بازرسی درباره اصناف، استفاده مستمر از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر محورهای مورد تاکید در کمیته بهداشت است، افزود: در کمیته درمان مدیریت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در بیمارستان‌های دانشگاهی مدنظر قرار گرفت، لذا از مردم درخواست می‌کنیم که به دستور العمل‌هایی که توسط قرارگاه اطلاع رسانی می‌شود توجه کنند و از مراجعه بلافاصله بعد از ابتلا به بیمارستان‌ها خودداری کنند و  از طریق سیستم نظام ارجاع حرکت کنند و اگر بیمار بدحال داشتند از طریق اورژانس 115 به بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند ارجاع داده شوند.  

وی ادامه داد: در کمیته غذا و دارو، دپوی مناسبی برای داروهای اصلی و به ویژه سرم مورد تاکید قرار گرفت و این هماهنگی‌ها انجام شد و ذخیره خوبی برای انواع سرم‌ها و داروهای مورد نیاز تهیه شده است از همین رو بر اساس برنامه ریزی  می‌توانیم که بحث دارویی و موارد مورد نیاز را در پیک ششم بدون مشکل پشت سر بگذاریم .

انجیدنی با بیان اینکه در خصوص مراکز درمانی با رمدسیویر هم تصمیمات خوبی گرفته شده است، عنوان کرد: طبق مجوزی که ستاد استانی  صادر کرده است برای بیماران بستری موقت و بستری طولانی مدت در بیمارستان‌ها تزریق رمدسیویر انجام می‌شود و هم یکسری مراکز درمان سرپایی با رمدسیویر مشابه پیک پنجم معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند از طریق ارجاع که توسط پزشکان انجام می‌شود از این مراکز استفاده کنند و نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تزریق رمدسیویر به ویژه در دو گروه افرادی که واکسن نزدند و افرادی که بیماری زمینه ای دارند وجود دارد، گفت: برای این افراد در درمان اولیه رمدسیویر به صورت سرپایی استفاده می‌شود و این مراکز تزریق رمدسیویر توسط معاونت درمان و کمیته درمان، اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند علاوه بر مراکز منتخب کرونا از درمانگاه‌های منتخب برای مراجعه اولیه و تست رپید استفاده کنند؛ مردم بدانند استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها را باید تقویت کنند و  اگر در فضای سربسته هستند تهویه مناسب آن فضا حتما انجام شود .

روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی تا یک ماه ادامه دارد/ تعداد کودکان مبتلا به کرونا در پیک ششم افزایشی شدکرونا در جهان/ فوت 10 هزار و 595 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتچالش موج ششم کرونا در آذربایجان غربی/ شهرها ‌یکی پس از دیگری "بحرانی" می‌شو‌‌ند

وی با بیان اینکه افراد واکسینه نشده و بیماران زمینه ای در معرض ابتلا به شکل وخیم بیماری قرار دارند، تاکیدکرد: اگر فردی دارای علائم بیماری است به حساب سرماخوردگی نگذارد زیرا در شرایط پیک اومیکرون باید بلافاصله خود را قرنطینه کنند و برای پیگیری درمان به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها علوم پزشکی پروتکل ها پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس