Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی خبرگزاری فارس - اواسط ماه گذشته و در پی توهین‌های مداوم یک فرد به ظاهر خبرنگار با عقبه فکری اصلاح‌طلبی به شهید حاج قاسم سلیمانی، پویش فارس من تقاضای برخورد با این فرد را از قوه قضاییه درخواست کرد.

در متن این پویش آمده است:

هادی مهرانی روزنامه‌نگار بارها و بارها به روش‌های مختلف به ارزش‌ها و شخصیت‌های محبوب ارزشی توهین‌های زیادی کرده است و در آخرین اقدام بی‌شرمانه خود ، توئیتی با لحن و مضمونی نامناسب علیه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته است و به صورت ضمنی از فتنه گران ۸۸ دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از قوه قضاییه درخواست می‌شود با برخورد قاطع خود مانع جریحه‌دار شدن دوباره قلوب دوستداران حاج قاسم سلیمانی و نظام اسلامی شود. [1]

اگرچه برسی توییت‌ها و توهین‌های شخص مذکور نشان از یک عقبه فکری نشأت‌گرفته از جریان اصلاح‌طلبی مخالف دین دارد، ولی فی‌نفسه این فرد نقش محوری و کلیدی در جریان ضد دین ندارد و عملاً نباید به‌گونه‌ای تحلیل شود که تصور شود وی یکی از مهره‌های اصلی جریان اصلاح‌طلب است، البته این جریان ازاین‌دست افراد کم ندارد و در گوشه و کنار، در زن و مرد و حامیان این جریان، به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

این پویش تا امروز، نزدیک به 15 هزار امضاء برای برخورد قوه قضاییه با این فرد خاطی و مجرم را به دست آورده است و به نظر می‌رسد، قوه و نهادهای نظارتی - امنیتی می بایست در این باره واکنش جدی نشان دهد.


 



توهین به دبیرکل حزب‌الله لبنان

البته جریان اصلاح‌طلبی از ابتدای دهه هفتاد، عملاً مقیدات دینی را کنار گذاشت و تا جایی پیش رفت که تقلید مردم از علما و مراجع اعظام را با تقلید از میمون یکی کرد و عناصر مدعی انقلابی‌گری در جریان اصلاح‌طلبی هیچ مخالفتی با این مسئله و مسایل ضد دین دیگر نکردند، در واقع جریان مذکور با صدای بلند فریاد زد که در این مسیر، هیچ تقوای جمعی برای موضع‌گیری در حمایت از دین، انقلاب و اسلام وجود ندارد و همه چیز باید فدای اصلاحات و اصلاح‌طلبی بشود، لذا اگر شخصی بخواهد موضع اصلاحی و قدری عادلانه بگیرد، دوستان و شاگردان به وی حمله می‌کنند و صدای مخالف را به هر شکل ممکن خفه خواهند که شاید آخرین مصداق از این نوع برخورد در جریان فوق، نحوه حمله شاگردان و دوستان قدیمی به ماشاالله شمس‌الواعظین در کلاب هاس بود.

ولی آنچه درباره هادی مهرانی از اهمیت برخوردار است و نهادهای نظارتی و امنیتی باید به آن توجه داشته باشند، پر و بال دادن به چنین اشخاصی، حمایت و رانت اطلاعاتی توسط وزیر اطلاعات دولت روحانی است.


ادعای مهرانی مبنی بر جانبازی در جنگ تحمیلی

در اسفند 1395 و چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، خبر و تصویری مبنی بر دیدار علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر با ادمین‌ها و مسؤلان کانال‌های تلگرامی منتشر شد، آنچه قابل تأمل است، حضور مهرانی در کنار وزیر اطلاعات است؛ شخصی که علی القاعده، یک شبه راه توهین به مقدسات اسلامی و شهدای مدافع حرم را کسب نکرده و کارنامه چنین شخصی، از گذشته معلوم بوده است، ولی معلوم نیست وزیر اطلاعات با چنین اشخاصی مراوده داشته و جلسه خصوصی برگزار کرده است.

البته بعد از دستگیری چندین نفر از ادمین‌های کانال تلگرامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، یکی از افراد شاخص که در دفاع از این افراد موضع‌گیری کرد، سید محمود علوی وزیر اطلاعات بود.

پایگاه خبری راه دانا در اینباره نوشت:

علوی وزیر اطلاعات اعلام کرد که دولت از ابتدا با دستگیری مدیران کانال های تلگرامی مخالف بوده و است. وی همچنین گفت که نظر دولت این است این مساله به شکل مسالمت آمیز حل و مدیران کانال ها آزاد شوند.

حجت الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضایی کشور نیز در نشستی درباره دستگیری این مدیران و اتهام آنها گفت: برخی از این افراد به اتهام مسائل ضد امنیتی و بعضی هم علاوه بر مسائل ضد امنیتی به دلیل ارتکاب به جرائم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن دستگیر شده‌اند و بر اساس گزارشات رسمی این مطالب در پرونده‌های آنها مطرح شده است.

اژه ای به سخنان وزیر اطلاعات در حمایت از این مدیران هم واکنش نشان داد و گفت: علی القاعده جناب آقای رئیس جمهور که اطلاعات حقوقی دارند می‌دانند مرجع صالح برای اینکه کسی مرتکب جرم شده است یا نه وزیر اطلاعات نیست. یک زمانی بنده هم وزیر اطلاعات بودم و لذا مرجع صالح به عنوان اینکه بگوید کسی مجرم است یا نیست، وزیر اطلاعات نمی‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گریزی هم به نقش علوی در این پرونده زد و گفت: در خصوص این پرونده خاص مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است که طبعا حتی ایشان نمی‌تواند در این پرونده اظهارنظر کند و گزارشی تهیه نمایند.

طرح این مساله از سوی سخنگوی دستگاه قضایی پشت پرده اصرارهای دولت برای آزادی این افراد را مشخص می کرد؛ اما علوی هم نسبت به این سخنان اژه ای واکنش داده و همچنان مدعی شد این افراد جرمی مرتکب نشده اند؛ وی همچنین گفت: برای ادمین ها جرمی نمی شناسم که شریک آنها باشم، گویا آنها شریک جرم بنده هستند؛ محمود علوی سپس اضافه کرد: دفاع از دولت، جرم کوچکی نیست!

به هرجهت، آنچه می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد، حمایت اطلاعاتی از چنین افرادی است که به شکل علنی و بدون هیچ واهمه و محدودیتی، علیه تمامی مقدسات و اصول انقلاب اسلامی، موضع گیری و توهین می‌کنند.

[1] -https://www.farsnews.ir/my/c/113059

منبع: فارس

کلیدواژه: جریان اصلاحات توهین به حاج قاسم توهین به اسلام وزیر اطلاعات جریان اصلاح اصلاح طلبی قوه قضاییه اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند

در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش حکمت مطهر در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: آمریکایی‌ها تصور چنین انتقام سختی را از سوی جمهوری اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اضافه کرد: در اسلام ناب محمدی، معلم و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد و بر احترام به شأن و مقام و منزلت معلم تاکید شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متاسفانه جای کتاب زندگی نامه شهدا در نمایشگاه خالیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه یکی از افتخارات این انقلاب شهید لشگری بود، افزود: تمام دستاورد‌ها و موفقیت‌های امروز سپاه مرهون خون پاک شهدایی همچون لشگری، بابایی و سایر شهداست.

وی عزت اسلام را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا امروز دانست و گفت: پیوند و ارتباط با شهدا باید افزایش یابد تا در مسیر درست گام برداریم.

در پایان این مراسم از معلمان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!