Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی ‍پژوهش و فناوری این سازمان، امروز ۱۱ بهمن ماه با حضور علیرضا مختارپور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد و پژوهشگران برتر در حوزه های کتاب (تالیف، تصنیف و ترجمه)، پایان نامه، طرح های خاتمه یافته و ایده های برتر تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، اثر برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش پایان نامه به مریم موسوی زاده از تهران، با موضوع ارائه مدل تحلیل خودکار اطلاعات در نظام های بازیابی اطلاعات بر اساس مصورسازی حوزه های دانش اختصاص یافت.

همچنین سید مصطفی حسینی با موضوع تاثیر اصلاحات ملی بر جمع و خرج در عصر ناصری (با تکیه بر اسناد دیوانی) از شهر شاهرود، سکینه قاسم پور با موضوع بازیابی داستان براساس عناصر متنی و پیرامتنی  و سمیه زمانی با موضوع تدوین راهبردی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای فروش و امانت کتاب الکترونیک در ایران) از تهران در بخش پایان نامه ها شایسته تقدیر شناخته شدند.

برگزیده حوزه کتاب الهه محبوب فریمانی با موضوع بررسی ساختار ظاهری و محتوای دفاتر توجیهات در عصر صفوی از مشهد شناخته شد. در این بخش پیمانه صالحی با بررسی موضوع مسائل حقوقی مصاحبه های تاریخ شفاهی و حسن ستاری و امین اله قلانی با کتاب نشان های شهرداری های ایران (۱۳۵۸-۱۳۳۰) از تهران در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش پژوهشگران سازمان امین محمدی و فرحناز افضلی قادی نیز به عنوان اعضای هیات علمی، برگزیده و تجلیل شدند. همچنین علی کریمیان به عنوان پژوهشگر کوشا در بخش پژوهشگران سازمان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش همزمان با آغاز هفته ‍‍پژوهش در آذرماه با شعار «پژوهش هدفمند، توسعه فناوری و مرجعیت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» برگزار می شود.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی، معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های علم اطلاعات و دانش شناسی، اسناد و علوم آرشیوی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، نسخه پژوهی و تاریخ شفاهی در سطح ملی، شناسایی استعدادهای جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت‌، توان علمی پژوهشگران و ارتباط بیشتر آنان با سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، تشویق و ترغیب بیشتر در تولید علم در حوزه های یاد شده و تقویت مرجعیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در برخی از این حوزه‌های موضوعی از اهداف برپایی این جشنواره است.

برچسب‌ها غلامعلی حداد عادل علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی پژوهش فرهنگستان زبان و ادب فارسی جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامعلی حداد عادل علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی غلامعلی حداد عادل علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی پژوهش فرهنگستان زبان و ادب فارسی جشنواره سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دوازدهمین جشنواره ملی ملی پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور